Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «گودرز کریمی‌فر» روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در اراک افزود: ۱۴ میلیون دانش‌آموز، ۲۸ میلیون نفر اولیا و یک میلیون نفر معلم و کادر فرهنگی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با وزارت آموزش و پرورش در ارتباط هستند و خانواده بزرگ خدماتگیران، این نهاد را به یکی از بزرگترین واحدهای اجتماعی کشور تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت آمیخته‌ای علم‌آموزی و پرورش معنوی است و آموزش و پرورش می‌کوشد تا نسلی خودباور و خدا باور تربیت کند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد نظام آموزشی کشور از حافظه محور به سمت پرورش استعدادها و مهارت محوری تغییر مسیر داده و ملاحظات توسعه و پیشرفت جامعه در یادگیری مطلوب دیده می‌شود.

کریمی‌فر خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش محصول کار جمعی برنامه‌محور است برای افزایش موفقیت در نهاد آموزشی پیوست مدیران و زیرمجموعه باید روز به روز بیشتر شود.

وی اظهار داشت: اولیا هیچگاه نباید فرزندان را دیگران مقایسه کنند زیرا مهمترین ویژگی دانش آموزان متفاوت بودن آنان است.

استان مرکزی با بخاری نفتی و مدرسه های خشت و گلی خداحافظی کرد

استاندار مرکزی نیز در آیین بازگشایی مدارس این استان گفت: سامانه گرمایشی یک‌هزار کلاس درس معادل ۱۴ درصد مجموع کلاس‌های مدارس استان در سال ۹۲ بخاری نفتی بود که در راستای ایمن‌سازی محیط‌های آموزشی، سیستم گرمایشی آن‌ها گازی شده و  امید است در آینده نزدیک این فضاها به سامانه های گرمایشی استاندارد تجهیز شوند.

سید«علی آقازاده» افزود:  پنج مدرسه خشت و گلی سال گذشته در استان مرکزی وجود داشت که بخشی از این مدارس با فضاهای استاندارد جایگزین شده و بقیه که غی فعال و فاقد دانش‌آموز بودند، تخریب شدند.

وی ادامه داد: استان مرکزی از جمله مناطق کشور است که در آن مدرسه خشت و گلی وجود ندارد.

استاندار مرکزی گفت: برابر استانداردهای آموزش و پرورش ، نظام تعلیم و تربیت در استان مرکزی با کمبود سه هزار نیروی انسانی مواجه است و این استان با وجود قرار گرفتن در مرکز کشور از جمله مناطق کمتر برخوردار از نظر نیروی انسانی در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

آقازاده اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش فشار به سایر فرهنگیان استان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: ۵۷۰ هزار کلاس درس در ۱۱۰ هزار واحد آموزشی در کشور وجود دارد و اداره این فضاها نیازمند یک میلیون نیروی انسانی است.

استاندار مرکزی افزود: این استان ۱۱ هزار کلاس درسدر قالب ۲ هزار واحد آموزشی دارد.

آقازاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان کشور با وجود تمامی  کمبودها وتحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور همواره در تمامی المپیادها و مسابقات علمی در زمره ۱۰ کشور برتر جهان بوده‌اند.

وی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پشت سر ولایت فقیه در برابر توطئه دشمنان ایستاده‌اند و در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و رسیدن به این مهم نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌ها و اولیای دانش‌آموز  با این نهاد آموزشی دارد.

«شهریار فولادوند» افزود: تربیت افراد کنشگر که در صحنه‌های مختلف بتوانند عکس‌العمل‌های مناسب داشته باشند در دستور کار نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان و افراد جامعه است زیرا ذهن باز می‌تواند عامل خدمت موثر و توسعه باشد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هفت هزار و ۲۶۲ کلاس درس با آغاز استانداردسازی مدارس از سال ۹۲ در این استان شناسایی شد که پنج هزار و ۷۴ کلاس تاکنون به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده است.

«حسین محمدی» افزود: سامانه گرمایشی ۱۲۴ کلاس درس توسط بخاری نفتی انجام می‌شد که با تلاش مسئولان استانی و کشوری این اماکن به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده‌اند.

وی ادامه داد: پنج مدرسه خشتی گلی سال گذشته در استان مرکزی وجود داشت که بخشی از این فضاها جاگزین شده و مدارس غیرفعال تخریب شده‌اند.

۲۰۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی و هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان گفت: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخر دانش‌آموزی سمنان باید با بالاترین ظرفیت استفاده شود. گاهی مشاهده می‌شود که یک استخر افتتاح و فقط بعدازظهرها کار می‌کند درحالی‌که باید در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به نحو مطلوب از فضاهای در اختیار استفاده شود.

صحرایی بیان کرد: هم همکاران فرهنگی باید از این فضاها استفاده کنند وهم خانواده‌هایشان و به‌ویژه دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این فضاها سوق دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فضاى ورزش دانش آموزى استان آذربایجان‌غربی ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافته است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش