Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه اس بی اس استرالیا روز دوشنبه گزارش داد: اسکات موریسون شب گذشته با حضور در سازمان هوا- فضای آمریکا( ناسا) در واشنگتن دی سی قرارداد همکاری مشترک فضایی دو کشور را  منعقد کرد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که این قرارداد همکاری به ارزش 150 میلیون دلار میان ناسا و سازمان فضایی استرالیا برای کمک به تجار و محقققان دو کشور به منظور توسعه فناوری ها و ظرفیت های فضایی دو کشور برای پروژه رفت و برگشت انسان به فضا به ویژه کره ماه و سیاه مریخ  منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ و اسکات موریسون هفته گذشته اعلام کردند کانبرا و واشنگتن در 100 سال گذشته کاملا با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته و مصمم هستند که این همکاری ها را در قرن آتی نیز افزایش دهند.

موریسون گفت که دولتش امیدوار است با این سرمایه گذاری ارزش بخش فضایی استرالیا به سه میلیارد دلار افزایش یابد و قریب به 20 هزار شغل تا سال 2030 در این بخش در این کشور اقیانوسیه ایجاد شود.

طبق این گزارش ،استرالیا امیدوار است تا پروژه تجاری سازی  سفرهای فضایی را با همکاری ناسا تا قریب به یک دهه آتی اجرایی سازد.

دولت موریسون برآورد کرده است با استفاده از این پروژه فضایی تجربیات  استرالیایی ها در مورد توسعه مواردی مانند سیستم های ارتباطی زمین تا ماه ، ساخت روبات ها برای استفاده در فضا  و معادن ، تهیه داروهای کمیاب و گسترش فعالیت های ماهواره ای افزایش خواهد یافت.

موریسون گفت که توسعه فناوری های فضایی موجب کمک به تمام استرالیایی ها در سراسر جهان می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرالیا ایالات متحده آمریکا هوا فضا ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان بسیار حائز اهمیت است چون این سفر در شرایطی صورت گرفته که منطقه آبستن تحولات است؛ از یک طرف با کشتار بی‌رحمانه اسرائیل در غزه روبه‌رو هستیم و از طرف دیگر این رژیم دست به عملیات مغایر با قوانین بین‌المللی به حمله به کنسولگری ایران در دمشق زده است؛ در این بین تحولات قفقاز و خیلی موضوعات دیگر در منطقه وجود دارد. این موارد به خوبی اهمیت سفر رئیس جمهور را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که باید مسائل دوجانبه ایران و پاکستان ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: ایران و پاکستان روابط بسیار خوبی دارند آنها می‌دانند شیطنت‌های خارج از مرزهای دو کشور در مرزهای ایران و پاکستان به وجود می‌آید که باعث مشکلاتی در مرزهای شرقی شده است؛ بر این اساس این سفر می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید براساس موافقت‌نامه‌های قبلی بر روی موضوعات تجاری و اقتصادی تمرکز شود چون زمینه برقراری امنیت پایدار در مرزهای شرقی دو کشور را ایجاد می‌کند. در همین راستا است که در همین سفر هشت سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان امضاء شد.

مالکی یادآور شد: توجه پاکستان بر روی کراچی و ایران بر روی چابهار است این دو بندر در کنار هم می‌توانند زمینه‌ساز ارتقاء سطح تجارت و اقتصاد دو کشور باشند. موضوع راه‌آهن و خط انتقال و ساختن شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و پاکستان در نوار مرزی حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوعات دوجانبه و بین‌المللی بین ایران و پاکستان می‌تواند سطح مناسبات را تعریف کند قطعا حضور کشورهایی مثل ایران، پاکستان، چین و روسیه در منطقه نشان دهنده اهمیت این روابط است.

وی در پایان و در جمع‌بندی بیان کرد: اراده ایران و پاکستان بر افزایش ارتقاء سطح کیفی و کمی اقتصاد دو کشور است پس باید مبادلات مرزی از حد پنج میلیارد دلار هم عبور کند که این به افزایش روابط تجاری و اقتصادی و بازرگانی و همچنین ارتقاء سطح روابط فرهنگی و سیاسی نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند