Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدباقر کلاهی اهری» با دو مجموعه شعر و طرح در بازار کتاب حضور یافته است؛ یکی کتابی نایاب که پس از ۲۵سال بازنشر شده و دیگری مجموعه‌ای جدید که برای نخستین‌بار، طرح‌های نقاشی این شاعر سپیدسرای معاصر را هم به علاقه‌مندان عرضه کرده است.

«از نو تازه شویم» نام مجموعه شعری از کلاهی اهری است که این شاعر خراسانی بیش از هر کتاب دیگری با آن شناخته شده است؛ کتابی که ربع قرن پیش با طرح جلدی از «ایدین آغداشلو» و طرح‌های «رضا فردوسی» در مشهد منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در زمان نشر خود با انتشار نقدها و یادداشت‌هایی از شاعرانی چون نازنین نظام‌شهیدی، محمدعلی سپانلو، محمد مختاری و حافظ موسوی، در نزذ علاقه‌مندان شعر معاصر به شهرت رسید.

حال این کتاب ۱۹۵ صفحه‌ای، پس از سال‌ها نایاب بودن که یکی از دلایل آن تعطیل شدن ناشرش بوده است، با همان شمایل، توسط انتشارات آرادمان عرضه شده است.

«چرخ زدن با دلتنگی» اما عنوان مجموعه‌ای جدید از شعرهای محمدباقر کلاهی اهری است که به انتخاب «رضا عابدین‌زاده» و با طرح جلدی از «حمیدرضا بیدقی» منتشر شده است.

از ویژگی‌های این مجموعه این است که برای نخستین‌بار، طرح‌هایی از کلاهی اهری در آن عرضه شده و مخاطبان را با وجه دیگری از هنر این شاعر معاصر آشنا کرده است.

این مجموعه را نیز انتشارات آرادمان ۱۱۵ صفحه (شامل سه دفتر: کنار کرت نعناها، ترنج و اسب و دو، و چرخ زدن با دلتنگی) به بازار نشر عرضه کرده است.

دو شعر از شعرهای مجموعه «چرخ زدن با دلتنگی» است:

چه فکرها، چه سوداها...

کنار تو با دست‏‌های بسته نشسته

زوال گل‏‌ها را در چنین روزی دراز تماشا می‏‌کنم

بی آن‌که تا پایانِ این فواره ادامه پیدا کنم

چه رسد به این‌که در پایان روز مرا تیرباران کنند

چه رسد به این‌که قمری می‌‏رود

و خانه‌‏اش را فراموش می‌‏کند

چه رسد به این که درخت گلابی از برگ‏‌هایش سودی نمی‌برد

چه این که من حتی بوسه‌‏های تو را به یاد نمی‌‏آورم

با حفره‏‌ای در قلبم

با سوراخی در سرم.

*

به جای گل‏‌ها تو را می‏‌بویم

به جای صداها تو را گوش می‏‌کنم

و نبض طویل تو را در این دره‌‏های پیچ‌‏پیچ

باران می‏‌بارد که تو را پیدا کند

جای پای تو را پُر کند.

 گودالِ گود و جای پایی که در شن‏‌ها فرو رفته است

با بدن سنگین و اجزایی عظیم

و مفصلِ زانویت را می‌‏ستایم

غضروف سفت و اسافل اعضایت را

و چار بندِ میانگاهت را

که در میان عناصر تفصیلی ایجاد می‏‌کند

در اوصافی که ذره‏‌ها از یکدیگر می‏‌گذرند

و چون کیان جنگل می‏‌سوزد

و دود بلند از پیشانی من به هوا بر می‏‌خیزد

و کنام شاهین منزوی را چون ترقه‏‌ی باروت می‌‏سوزاند

آنات آینده و اوقاتِ بعد

از من و این سر سعدم چه بماند چون حرفی بی‌دلیل.

کد خبر 4726316 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی ادبیات هفته دفاع مقدس معرفی کتاب ترجمه گردشگری بازار نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی نشر نو ادبیات کودک و نوجوان سوریه ادبیات جهان تجدید چاپ معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با اشاره به شکست در سه بازی های گذشته این تیم در لیگ برتر فوتبال کشور گفت: باید به طور حتم بازی مقابل استقلال خوزستان را ببریم.

مارینوس اوزونیدیس شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پیش از بازی مقابل استقلال خوزستان هفته در ۲۴ لیگ برتر افزود: چهار پنج بازیکن تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در بازی فردا مقابل استقلال خوزستان غایب هستند اما ما ۱۱ بازیکن داریم و باید نتیجه لازم را بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: معتقدم که تیم ما و گل‌گهر سیرجان باوجود نمایش و فوتبال زیبایی که در این فصل ارائه دادیم، جایگاه لازم را در لیگ برتر کشور به دست نیاوردیم و بخشی از این موضوع به بدشانسی برمی‌گردد که گریبانگیر هر ۲ تیم شده است. 

سیروس پورموسی در نشست خبری پیش از بازی مقابل گل‌گهر سیرجان افزود: همچنین دیگر موارد باعث شد ۲ تیم نتوانند به جایگاه لازم برسند.

وی تصریح کرد: گل گهر با وجود امکانات، ظرفیت و شرایط خوب ۲ فصل گذشته می توانست جزو مدعیان قهرمانی باشد و استقلال خوزستان نیز می توانست جایگاه تک رقمی و بقای راحت تری در لیگ برتر داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان عنوان کرد: بازی  از دو جهت برای ما مهم است ابتدا باید جایگاه خود را در جدول رده بندی بهتر کنیم و همانطور که بازی زیبایی را در دور رفت مقابل گل‌گهر سیرجان داشتیم، امیدوارم این اتفاق تکرار شود و فردا فوتبالی بازی کنیم که تمامی نگاه ها به سیرجان باشد.

تیم فوتبال گل گهر  امروز ساعت ۱۷:۴۵  در هفته ۲۴ رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف استقلال خوزستان می رود.

دیگر خبرها

  • واکنش خبرنگار اسرائیل به ویترین تسنیم: به خودمان شلیک کردیم!
  • تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد
  • درخشان: واژه نمی خواهند قهرمان شویم، بچگانه است
  • می‌خواستند تعطیل شویم اما ۸۴۰۰ کارخانه احیا کردیم
  • رونمایی از تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها / گرفتاری مردم غزه در تله پهپادی شیطان
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم
  • افشاگری بهاره رهنما از شایعات ازدواج مجددش
  • ده روسی: با احترام به میلان، ما صعود می‌کنیم