Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حوزه علوم و تحقیقات رشد بسیار خوبی داشتیم، گفت: رتبه ۱۶ علمی ایران در جهان حاصل تلاش نفس‌گیر اساتید، محققان، دانش‌آموزان و دانشجویان و رقابت با کشورهای در حال توسعه و پیشرفته است. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور غلامی صبح امروز آیین زنگ مهر و زنگ مقاومت همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای دوران دفاع‌ مقدس، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در جمع هیأت دولت بیان کردند که اعضای دولت اگر فرصت می‌کنند شروع سال تحصیلی را در دبیرستان‌های که تحصیل کردند حضور پیدا کنند که بنده نیز‌ به دبیرستان شریعتی آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب‌ یکی از مباحت اصلی نظام توجه به آموزش و پرورش و تحصیل جوانان بوده است، افزود: امروز بیش از 14 میلیون و 750 هزار دانش‌آموز و حدود 4 میلیون دانشجو نیز در دانشگاه‌ها و مراکز عالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که این جمعیت بزرگ آینده سازان کشور هستند. 

غلامی با بیان اینکه زمان زود می‌گذرد و باید فرصت‌های طلائی را در دوره جوانی‌ و تحصیل غنیمت شمرد، گفت: آینده برای جوانان و دانش‌آموزان است که به سرعت فرا می‌رسید و مشخصات دنیای آینده مبتنی بر  علم و فناوری است. 

وزیر علوم: دیوارهای دانشگاه‌ها را حذف می‌کنیموزیر علوم: تربیت دانشجویان بومی اولویت نخست دانشگاه‌هاستقائم‌مقام وزیر علوم: قانون مقابله با تقلب علمی از اول مهر ابلاغ می‌شود

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه اگر به گذشته بازگردیم متوجه می‌شویم که 30 سال پیش مباحث تکنولوژی و فناوری چندان مطرح نبود، بیان کرد: قطعا 30 سال آینده دنیا دچار تحولات عظیمی می‌شود. 

غلامی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان خود را باید برای آینده‌ای متحول و مبتنی بر علوم‌ و فناوری های جدید آماده کنند، عنوان کرد: ابراز ورود به دنیای علم و فناوری در مدارس و دانشگاه‌ها در دسترس دانش‌آموزان و دانشجویان است. 

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از دنیای آینده توسط هوش مصنوعی کنترل و اداره می‌شود، تصریح کرد: عدم تسلط به علوم جدید و عدم آمادگی برای استفاده از این ظرفیت‌ها به معنای دور ماندن و عقب ماندن از قافله تحویل ها است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: غیر از آن‌چه که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود در حوزه علوم و تحقیقات نیز اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود و بعد از انقلاب اسلامی کلیه نیازها به کارشناسان تحصیل کرده و متخصصین کشور‌ را، دانشگاه‌های تامین کرده‌اند به طوری که امروز فارغ‌التحصیلانی داریم که زمینه اشتغال برای آنها به اندازه کافی فراهم نیست و عقبه آن این است که یک دوره نیاز شدید به نیرو داشتیم که این نیاز تامین شد. 

غلامی با تأکید بر اینکه در علوم و تحقیقات رشد بسیار خوبی داشتیم، ابراز کرد: وقتی می‌گویم رتبه 16 علمی دنیا را داریم یعنی در یک تلاش نفس‌گیر با کشورهای در حال توسعه و پیشرفته این جایگاه را اساتید، محققان و دانش آموزان و دانشجویان ما به دست آورده‌اند. 

وی اظهار داشت:موفقیت‌هایی که دانش‌آموزان ما در المپیادها و مسابقات بین‌المللی به دست می‌آورند از دیگر مواردی است که نشان می‌دهد در بخش آموزش علوم و فناوری جایگاه ویژه‌ای در جهان داریم. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته‌ انتقال دانش و فناوری به سطح جامعه به خوبی انجام شده است، افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فناور و مجموعه‌های دیگر بر اساس اطلاعات و دانش های روز اقدامات را به سمت بهبود و اصلاح می‌برند که حاصل این تلاش، مراکز علمی و آموزشی است. 

غلامی با بیان اینکه در آینده به خوبی با دنیای متحول پیش می‌رویم، گفت: مجموعه جوان ما در حوزه آموزش و پرورش به خصوص در دبیرستان‌ها ظرفیت‌های بالای خودشان را تقویت می‌کنند تا از این قافله عقب نمانند. 

وی با تأکید بر اینکه با توجه به دستورات اکید دین مبین اسلام اتکا به خدا را فراموش نکنیم، بیان کرد: در سخت ترین مواقع توکل به خدا است که ما را از هر نگرانی نجات می‌دهد و به اهداف مقدس رمی‌رساند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به دانش‌آموزان با اشاره به اینکه در هر رشته‌ای که هستید ریاضی و ادبیات فارسی را خوب بخواید، تأکید کرد: این‌ها دو کلید برای ورود به علم و فناوری است چرا‌ که کشور ما منبع غنی از تاریخ، فرهنگ و علم است و زبان فارسی کلید این گنج و منابع است. 

انتهای پیام/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزارهای کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و غیره است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای اجرایی و کاربردی است و این کارها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزارها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود