Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی در جنوب افغانستان از کشته شدن ۲۰ غیرنظامی و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر در حمله هوایی به یک مراسم عروسی در ولایت «هلمند» خبر دادند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری در جنوب افغانستان اعلام کردند که بر اثر حمله هوایی در شهرستان «موسی قلعه» ولایت «هلمند» 20 غیرنظامی افغان و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسدالله لودین» خبرنگار افغان در توئیتی نوشت که گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله در حالی برانبار تسلیحات طالبان انجام شد که در همسایگی آن یک مراسم عروسی جریان داشت.

از سوی دیگر، نظرمحمد مطمئن آگاه امور طالبان نیز گفت که این حمله به مراسم عروسی بوده است.

دفتر والی هلمند اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله هوایی نیروهای افغان 14 عضو طالبان کشته شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز مدعی شد که این حمله بطور مشترک توسط نیروهای آمریکایی و افغان انجام شد و در نتیجه آن ده‌ها غیرنظامی کشته و 6 خانه نیز ویران شدند.

رویترز: آمریکا با اطلاع قبلی غیرنظامیان در «ننگرهار» را بمباران کردانتقاد عفو بین‌الملل از«بی‌اعتنایی تکان‌دهنده» آمریکا به جان غیرنظامیان در افغانستانکشته شدن 30 غیرنظامی در حمله هوایی به شرق افغانستان

سخنگوی والی هلمند با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان افغان نیز اظهار داشت که این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که «پژواک» و «طلوع نیوز» نیز به نقل از شاهدان عینی کشته شدن دستکم 14 غیرنظامی را در این حمله تایید می‌کنند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد

محمدعلی سیف سخنگوی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان با اشاره به آغاز روند اخراج جمعی افغان‌های دارای مدرک قانونی در این کشور تصریح کرد اتباع افغانستان که به طور قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند نباید آزار یا اخراج شوند.

وی همچنین در ادامه هشدار داد هر اقدامی در این زمینه می‌تواند روابط بین پاکستان و افغانستان را تیره کند.

دولت فدرال پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور را از دوشنبه (27 فروردین) آغاز کرده است؛ در این روند قرار است افغان‌های دارنده کارت‌های اقامتی (ای‌سی‌سی/کارت شهروندی افغانستان) شناسایی و اخراج شوند.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخواه گفت همه پناهجویان غیرقانونی افغانستانی‌ در این ایالت پیش از این به کشورشان بازگردانده شده‌اند و در حال حاضر هیچ اقدامی علیه اتباع افغانستانی‌ دارای مدارک اقامتی قانونی در جریان نیست.

سیف افزود تنها افغان‌هایی که در این ایالت باقی مانده‌اند، بر اساس قوانین پاکستان و قطعنامه‌های بین‌المللی نهادهایی مانند کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کارت شهروندی افغانستان را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: دولت فدرال فقط موظف کرده است تا تعداد افغان‌های قانونی در ایالت خیبرپختونخواه را بررسی کنیم و در نهایت بررسی‌ها نشان داد که 359 هزار اتباع قانونی در این ایالت زندگی می‌کنند.

این عضو ارشد تحریک انصاف تصریح کرد: اگر به ما دستور داده شود که آنها (افغان‌های قانونی) را اخراج کنیم، با مقامات صحبت خواهیم کرد. اخراج افغان‌های غیرقانونی موجه بود اما ما نمی‌توانیم افغان‌هایی که به‌طور قانونی اینجا زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

سیف همچنین هشدار داد هر گونه اقدام علیه افغان‌های قانونی سبب برانگیختن نفرت، سوء تفاهم و بی‌اعتمادی بین ما و افغانستان خواهد شد.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا پیش از این نیز تصریح کرده بود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پناهجویان افغانستانی که با مدارک اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند، در رویدادهای امنیتی پاکستان دخیل بوده‌‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه