Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی 148.6 درصد، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی 82.2 درصد و متوسط مبلغ اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور ٢٩.١ درصد در بهار 98 نسبت به بهار 97 افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 3 میلیون و 325 هزار تومان با میانگین مساحت ٢٦٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل، 16.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 148.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم،  افزایش ١٤٨,٦ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و ٨٢.٢ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٢٩.١ درصدی متوسط مبلغ اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در بهار ١٣٩٨ نسبت به بهار ١٣٩٧از مهمترین تغییرات قیمت مسکن بر اساس گزارش مرکز ملی آمار ایران است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود

 فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با شعار امسال  در خصوص جهش تولید با مشارکت مردمی یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای حضور پر رنگ‌تر مردم در پروژه‌های مسکونی است گفت: در خصوص شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی‌سازی مسکن است.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص اراضی به متقاضیان زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند.

ایلاتی با اشاره به اینکه  اجرای کوتاه مرتبه سازی و تخصیص اراضی به مردم می‌تواند زمینه را برای تحقق شعار دولت فراهم کند افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این راستا باید اجرا شود، گسترش کوتاه مرتبه سازی است.

او یادآور شد:خوشبختانه در برنامه هفتم  حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به ظرفیت سکونتگاه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها افزوده خواهد شد.

ایلاتی توضیح داد: بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می‌شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند، بتوانند با در اختیار گرفتن زمین ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

کارشناس  مسکن  با بیان اینکه  جهش تولید با مشارکت مردم در راستای اجرای اصل ۴۱ قانون اساسی است گفت:  تحقق این شعار یکی از مهمترین  برنامه‌ها در بهبو د و افزایش تولید مسکن در کشور خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد