Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، منابع حقوقی مصر فاش کردند که تعداد افراد بازداشت شده در تظاهرات قاهره و استان‌های مصر در روزهای جمعه و شنبه گذشته علیه نظام «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور از مرز ۶۵۰ نفر عبور کرده و ۳۰۰ نفر از آنها به طور یکجا عصر روز گذشته- یکشنبه- برای بازجوئی به دادستان عالی امنیت دولتی مصر احضار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منابع اعلام کردند که غیر از ۳۰۰ نفر مذکور صبح امروز نیز از ۶۰ بازداشتی دیگر بازجوئی شد و دادستانی حکم ۱۵ روز حبس برای آنها صادر کرده است.

شاهدان عینی حاضر در روند تحقیقات تأکید کردند که نیروهای امنیتی «ماهینور المصری»، همکار و فعال حقوقی مصری را هنگام خروج از دادستانی در مقر دادگاه جدید قاهره پس از انجام تحقیقات بازداشت کردند.

یکی از وکلای حاضر در روند بازجوئی گروه نخست تأکید کرد که بیشتر آنها از فروشندگان خیابانی حاضر در میادین استان‌ها در اثنای تظاهرات بوده و بیشتر آنها از استان‌های سوئز، قاهره و اسکندریه هستند. 

جمعه گذشته تظاهراتی در چندین شهر مصر علیه عبدالفتاح السیسی برگزار شد که در برخی استان‌ها تظاهرکنندگان سرکوب و بازداشت شدند. 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تظاهرات در مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد پنجشنبه گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

از سوی دیگر «گرگ ابت» فرمانده تگزاس در واکنش به تجمع حامیان فلسطین در این دانشگاه اعلام کرد که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند.

وی اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

وی در مواضعی در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد اسرائیلی مجازی اعلام کردند.

کد خبر 6088243

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک