Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایطی با یک امتیاز کمتر نسبت به آمریکا در جایگاه چهارم ایستاد که این موضوع با اعتراض مسئولان فدراسیون به اتحادیه جهانی همراه شد.

به گزارش "ورزش سه"، دیروز وقتی برنز بهنام احسان پور با پیروزی در دیدار رده بندی به دست آمد و کشتی گیر آمریکایی در همین وزن نتوانست به مدال برنز برسد، خیلی ها با توجه به قطعی بودن طلای حسن یزدانی، از تثبیت جایگاه سومی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و رفتن روی سکو بعد از ۴ سال خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نظر می‌رسید طبق محاسبات آمریکا نتواند بیش از ایران امتیاز کسب کند؛ حتی اگر کایل داک یک طلا می‌گرفت و کایل اسنایدر هم برنزی می‌شد که این اتفاقات هم رخ داد.


وقتی مسابقات به پایان رسید، اما نتیجه دیگری از سوی مسئولان برگزاری اعلام شد که همه ایرانیها را شگفت زده کرد! آمریکا با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران در رده سوم جهان قرار گرفت و توانست جام برنزی را از آن خود کند و شاگردان غلامرضا محمدی هم با ۹۳ امتیاز پشت سکو متوقف شدند.


اتفاق عجیب در وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورده بود؛ جایی که پت داونی کشتی‌گیر آمریکایی در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست سنگین برابر رقیب آلمانی خود از دور مسابقات حذف شده بود چون رقیب او هم در دور بعد شکست خورد. در پایان رقابت ها اما برخلاف تصور همگان به این کشتی گیر آمریکایی هم ۴ امتیاز تعلق گرفت!


معمولا به کشتی گیران که تا یک چهارم نهایی می رسند، امتیاز تعلق می گیرد، همانطور که یدالله محبی با صعود به این مرحله توانست ۶ امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد.


حتی علی شعبانی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم ایران دقیقا شرایطی شبیه پت داونی کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوی آمریکا داشت و فقط ۲ امتیاز به او تعلق گرفت. حتی می توان گفت شرایط شعبانی بهتر بود چون رقیبش به عنوان پنجمی مسابقات رسید، اما رقیب کشتی گیر آمریکایی حذف شد.


بعد از این محاسبات عجیب از سوی اتحادیه جهانی که به نظر می‌رسد با شیطنت همراه بوده و ایران را از رسیدن روی سکوی جهانی محروم کرده، علیرضا دبیر و حمید سوریان نزد نناد لالوویچ رفته و به او معترض شدند. مسئولان برگزاری مسابقات و اتحادیه جهانی هم با توضیح‌های عجیب و گفتن این نکته که امتیاز فنی بیشتر کشتی‌گیر آمریکایی باعث شده امتیاز بیشتری بگیرد، سعی کردند اقدام خود را توجیه کنند.


به نظر می‌رسد کشتی ایران نیاز مبرمی به یک کرسی در هیات رییسه اتحادیه جهانی دارد؛ موضوعی که در دستور کار علیرضا دبیر قرار گرفته تا در انتخابات سال آینده هیات رییسه بتواند یک نماینده از ایران را به عنوان عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی معرفی کند.

کشتی آزاد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول

فاصله پرسپولیس با استقلال در رده بندی جدید فوتبال آسیا به «۹ پله» رسید.

پرسپولیس در جدیدترین رده بندی سایت footballalphabet «بهترین تیم باشگاهی ایران» شد و در رده هفتم فوتبال آسیا ایستاد.پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر کشورمان با ارزش ۱۴.۴۸ میلیون یورو با فاصله یک میلیون یورویی از استقلال گران ترین تیم ایران است.

استقلال و پرسپولیس در این فصل لیگ برتر فوتبال ایران رقابت نزدیکی را دارند و اکنون با گذشت ۲۴ هفته از لیگ آبی پوشان با ۵۳ امتیاز صدرنشین هستند و سرخ پوشان هم با امتیاز کمتر یعنی ۵۲ امتیاز در رده دوم قرار دارند.

این رسانه آماری گزارش می دهد که پرسپولیس نسبت به رده بندی سابق یک پله سقوط داشته و در رده ۸۲ جهان ایستاده است. در مقابل استقلال با ۲ پله صعود در رده ۱۶۱ دنیا قرار دارد.بر اساس گزارش footballalphabet، پرسپولیس در رده فوتبال آسیا ۹ پله بالاتر از استقلال ایستاده و در رده بندی جهانی هم فاصله سرخ ها از آبی پوشان ۷۹ پله است.

منبع: خبرورزشی

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس