Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام وزارت کار در سال ۹۷، درآمد کل سالیانه خانواده‌های شهری ۴۳۴۹۰۵ هزار ریال و درآمد کل خانواده‌های روستایی ۲۳۳۱۱۴ هزار ریال بود که این رقم برای خانواده‌های شهری رشد ۱۸.۵ درصدی و برای خانواده‌های روستایی رشد ۱۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال ۹۷، خانواده‌های شهری به طور متوسط ۳۹۳۲۲۷ هزار ریال و خانواده‌های روستایی ۲۱۴۴۷۲ هزار ریال برای خرید کالا و خدمات مصرفی هزینه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رقم برای خانواده‌های شهری رشد ۱۹.۳ درصدی و برای خانواده‌های روستایی رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد. براساس اعلام آمار‌ها یک خانواده تهرانی بیشترین هزینه‌ها را در طول یک سال پرداخت می‌کند.

در سال ۹۷، متوسط هزینه‌های یک خانواده تهرانی ۵۸۴۶۶۷ هزار ریال بوده است. بعد از تهران، استان‌های البرز با متوسط هزینه ۴۳۲۵۰۹ هزار ریال و استان کهگیلویه وبویر احمد با متوسط هزینه ۳۹۰۶۴۸ هزار ریال بیشترین هزینه‌های مصرفی را در طول سال داشتند.

استان کرمان با ۲۳۷۴۱۵ هزار ریال، استان خراسان جنوبی با ۲۴۱۴۳۶ هزار ریال و استان آذربایجان غربی با ۲۵۱۷۰۹ هزار ریال کمترین میزان هزینه‌ها را در طول یک سال دارند.

در بین خانواده‌های روستایی، استان البرز با ۳۲۱۳۵۷ هزار ریال، استان مازنداران با ۳۱۴۹۲۶ هزار ریال و استان یزد با ۲۹۹۷۵۷ هزار ریال بیشترین هزینه را برای خرید و بهرمندی از کالا‌ها و خدمات مصرفی پرداخت می‌کنند.

خانواده‌های روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان با ۵۹۵۸۳ هزار ریال، استان کرمان با ۱۵۷۲۱۴ هزار ریال و استان خراسان جنوبی با ۱۲۷۲۴۲ هزار ریال کمترین هزینه را برای برای خرید و بهرمندی از کالا‌ها و خدمات مصرفی پرداخت می‌کنند.  
سهم هزینه خوراکی و دخانی و هزینه‌های غیر خوراکی یک خانواده شهر از کل درآمد به ترتیب ۲۴ و ۷۶ درصد است.

همچنین سهم هزینه‌های خوراکی و دخانی یک خانواده روستایی از کل درآمد ۳۷.۴ درصد و هزینه‌های غیر خوراکی از کل درآمد ۶۲.۶ درصد است.

در شهر‌ها درآمد ۳۴.۴ درصد خانواده‌های شهر از طریق مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۷ درصد از طریق مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و درآمد ۴۹.۶ درصد خانواده‌های شهر از طریق مشاغل متفرقه تامین می‌شود.

در روستاها، درآمد ۳۰.۷ درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل مزد و حقوق بگیری، درآمد ۳۱.۹ درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل کشاورزی و غیر کشاورزی و درآمد ۳۷.۴ درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل متفرقه تامین می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هزینه اقتصاد خانوار روستایی خانوار شهری گرانی درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر گفت: پارسال از محل حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت آن بیش از ۴۲۰ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۵۱۴ هزار ریال درآمد در این استان حاصل شد.

تیمور پورحیدری همچنین از صدور هفت فقره پروانه اکتشاف، ۲ مورد گواهی کشف و ۲ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معادن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۲۲ مورد اجازه برداشت معدنی به منظور تامین مصالح موردنیاز طرح‌های راه‌آهن رشت - کاسپین و آزادراه قزوین-رشت، بزرگراه آستارا-آستارا، جاده سنگر-سیاهکل و نهضت مسکن ملی نیز صادر شد.

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ مزایده برای احیای معادن راکد در استان گیلان گفت: این استان ۵۱ معدن فعال و ۲۳ مورد غیرفعال دارد و هم اکنون هزارو ۷۰۰ نفر در حوزه معدنی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، میزان برداشت از معادن استان را در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۲۷ تن اعلام کرد و افزود: همچنین ۱۲ گواهی صلاحیت فنی و مالی در استان صادر شده است و پنج کارگروه تعامل با منابع طبیعی و محیط زیست نیز در استان برپا شده است.

حقوق دولتی معدن، مالیات یا هزینه‌ای است که معدن به دولت می‌پردازد و درواقع معادن به ازای هر تن ماده معدنی مبلغی را به دولت می‌پردازند. تاثیر عوامل مختلف مثل نوع ماده معدنی، ابعاد و نوع ذخیره در حقوق دولتی از مهم‌ترین چالش‌های معدن‌داران محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن