Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز دوشنبه همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در گلزار شهدای چهارصددستگاه شهرستان کرج برگزار شد، با اشاره به شرایط انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: در این شرایط ما یک ۴۰ ساله پشت سر داریم و یک ۴۰ ساله پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه فناوری و امکانات در سطح بالا برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب داریم ولی عنصر مشترکی بین این دو ۴۰ سال وجود دارد که در محرم حسینی و تقارن دفاع مقدس با محرم دیده می‌شود.

مولایی گفت: تمام شهدای کربلا خیلی عزیز هستند و عزت آفریدند چون با جان فشانی و ایثار خودشان نشان دادند که از ولی خدا اطاعت و حمایت کردند ولی یکی از این شهدا خیلی عزیز است که حضرت ابوالفضل (ع) است به طوریکه هر کدام از قومیت‌ها به نوعی او را عزیز می‌دانند حتی ضد اسلام ها هم به شجاعت، رشادت و ولایت پذیری او اذعان دارند.

وی با اشاره به تاسی رزمندگان اسلام به محرم و یاران با وفای سید و سالار شهیدان، رابطه ای منطقی میان محرم و دفاع مقدس را بیان کرد و افزود: همین ۲ عنصر در پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس موثر بود و امسال نیز در تحقق شعار «ما پیروزیم» نقش مهمی دارد.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم بیان داشت: رزمندگان اسلام با تاسی از عباس بن علی (ع) که نماد عینی مجاهد فی سبیل الله، قهرمان و شجاع تمام عیار بود پا به میدان گذاشتند.

وی گفت: شهدای ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی شاهدی بر این هستند که حضرت ابوالفضل ویژگی‌هایی داشت که این قدر عزیز شده بود و محبتش در دل مسلمان شیعه و سنی و حتی مسیحی و ... وجود دارد.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: حضرت ابوالفضل (ع)‌به گفته امام جعفر صادق (ع)‌ ۲ ویژگی شاخص داشت که اگر شهدای ما در ۴۰ سال گذشته این شاخصه‌ها را نداشتند،‌موفق نبودیم.

وی این ۲ ویژگی شاخص را بصیرت عمیق و ژرف و استحکام در ایمان دانست و تصریح کرد: اگر این دو شاخصه نباشد بالاترین مسئول هم نفوذپذیر خواهد بود زیرا بصیرت اگر سطحی باشد با اولین غبار از بین می‌رود.

مولایی گفت: ویژگی شهدای دفاع مقدس و کربلا خاضع بودن در مقابل مومنان و خشن و سخت بودن در مقابل دشمن بود به طوریکه در زدن کشتی و پهپاد دشمن حتی لحظه‌ای هم شک نمی کنند و این‌ها همان مجاهدان فی سبیل اللهی بودند که از هیچ سرزنش‌گری هراس نداشتند.

در این آیین پیکر پاک دو شهید گمنام بر روی دستان مردم شهیدپرور و خانواده شهدای شهرستان کرج تشییع شد.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس