Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طبق قانون بودجه ۹۸، ابزارهایی برای شناسایی پردرآمدها در اختیار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: برای تشخیص پردرآمدها و اقشار برخوردار، دولت می‌بایست سخت‌گیرانه برخورد  کند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصمیم جدید دولت برای خذف یارانه نقدی پردرآمدها، به ملاک تشخیص پردرآمدها اشاره کرد و گفت: برای تشخیص پردرآمدها و اقشار برخوردار، دولت می‌بایست سخت‌گیرانه برخورد  کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه طبق قانون بودجه 98، ابزارهایی برای شناسایی پردرآمدها در اختیار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: در قانون بودجه سال 98، افرادی که یارانه آنها مشمول حذف می‌شود را نام برده ایم که از جمله آنها، تجار و مقامات که در قانون تعریف شده و همچنین افرادی که درآمد سالیانه آنها بیشتر از 380 میلیون ریال در سال باشد نیز در گروه پردرآمدها قرار دارد.

آذری‌جهرمی: وزارت ارتباطات موظف به ایجاد زیرساخت‌های حذف یارانه پردرآمدهاستتشکیل کارگروهی در دولت برای حذف یارانه پردرآمدهاشکایت مجلس از دولت درباره عدم تعیین تکلیف یارانه پردرآمدها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: دولت برای شناسایی افراد پردرآمد، می تواند از طریق وزارت اقتصاد اقداماتی انجام دهد، زیرا این وزارتخانه مأخذ، منابع متعددی از طریق وصولی مالیات‌ها در اختیار دارد، به نوعی بانک اطلاعاتی کاملا مشخصی از پردرآمدها در اختیار دولت قرار دارد.

لاهوتی با تأکید بر اینکه دولت مخالف سرکشی از حساب های بانکی افراد برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها، اظهار داشت: دولت عنوان می‌کند که سرکشی به حساب‌های بانکی افراد، نقض حریم خصوصی است، اما معتقدم اشکالی ندارد که حساب‌های بانکی از سوی دولت مورد واکاوی قرار گیرد، زیرا قصد دولت انتشار علنی این صورت‌حساب‌ها نیست.

وی افزود: بحث ما این نیست که دولت یارانه همه اقشار را حذف کند، بلکه اگر دولت از 100 درصد قانونی که مجلس وضع کرده، 70 درصد آن را که به نظر خودش درست است را اجرا کند، به جای 15 هزار میلیارد تومان، 9 هزار میلیارد تومان از منابع آزاد می‌شود که یک گام رو به جلو برداشته شده است که تأثیر بسزایی در 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیدا کردن افراد نیازمند واقعی برای اعطای یارانه دشوار نیست و دولت می‌تواند از بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و سایر بخش‌هایی که با نیازمندان در ارتباط هستند، کمک بگیرد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط یارانه نقدی مهرداد لاهوتی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یارانه نقدی مهرداد لاهوتی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم یارانه نقدی مهرداد لاهوتی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم

به گزارش خبرآنلاین ، وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد رسما به مجلس اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس گفت: این بار مالیاتی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شده بود و این مخالفت را وزارت اقتصاد رسما اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب میکند که ما تولید را تسهیل کنیم و اتفاقا تخفیف های بیشتری را در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق جبران کند و برای این کار به دولت اجازه دهد که نیازی به افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888608

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟