Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، آئین‌نامه مالی دهیاری‌ها که در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید با توجه به آئین‌نامه مالی شهرداری ها نگارش و تنظیم شده است.

بر این اساس و با توجه به گذشت زمان و مشکلات اجرایی متعدد در اجرای این آئین‌نامه و لزوم اصلاح و بروزرسانی آن، وزارت کشور پیش‌نویس اصلاحیه موادی از آیین‌نامه مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیات وزیران ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اهم موارد اصلاحی و پیشنهادی این آئین‌نامه در ۶ محور به شرح ۱– اصلاح حد نصاب معاملات دهیاری ها با توجه به شرایط مالی و بودجه های آن ها،  ۲ – عدم ورود و دخالت شوراهای اسلامی روستا در کمیسیون معاملات دهیاری،  ۳ – نظارت بیشتر فرمانداری ها در امور مالی و معملاتی دهیاری،  ۴ – تعیین تکلیف شرایط احراز مسئول امور مالی دهیاری،  ۵ – تعیین چارچوب برای مشارکت و نحوه سرمایه گذاری در دهیاری،  ۶ – اصلاح فرآیند انجام حسابرسی در دهیاری است خلاصه شده است.

بر همین اساس، این پیشنهاد مراحل بررسی خود را در کمیسیون اقتصاد هیات دولت طی می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور دولت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید

آفتاب‌‌نیوز :

ما در این مقاله در خصوص کلیه چیز‌هایی که باید در خصوص مزایده خودرو بدانید صحبت خواهیم کرد. پس در این مقاله با ما همراه باشد تا از صفر تا صد مزایده خودرو مطلع شوید.

نحوه خرید خودرو در مزایده

شرکت در مزایده خودرو دولتی می‌تواند یک روز هیجان انگیز یا حتی اعصاب خردکن برای شما رقم بزند. ممکن است شما قصد داشته باشید پیش از شروع مزایده و اعلام قیمت، خودروی مورد نظر را بررسی کنید، بدنه آن را چک نمایید یا خودرو را روشن کنید. این موارد بستگی به شرایط برگزاری مزایده دارد، اما به طور کلی جهت اطمینان خاطر خریدار امکان بررسی و معاینه فنی خودرو وجود خواهد داشت.

قیمت اولیه خودرو در مزایده توسط حراج کننده تعیین می‌شود سپس افراد حاضر در مزایده پیشنهاد‌های خود برای خرید خودرو را مطرح می‌کنند. این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دیگر پیشنهادی وجود نداشته باشد و در نهایت خودرو به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود.

شخص برنده باید تقریباً ۱۰ درصد از قیمت تعیین شده خودرو را بپردازد و مابقی هزینه نیز پس از انجام مراحل مربوطه باید واریز گردد.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا حتماً با شرکت در مزایده موفق به خرید خودرو خواهید شد یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت در مزایده تنها برای تجارت صورت نمی‌گیرد بلکه شما می‌توانید از طریق شرکت در چند مزایده به روند پیشنهاد در مزایده و نحوه رفتار خریداران مسلط شوید.

وقتی خودرویی در مزایده به فروش گذاشته می‌شود خریداران می‌توانند آن را مشاهده کنند و مانند هر کالای دیگری در خصوص آن اطلاعات کسب نمایند. پیش از اعلام پیشنهاد نیز می‌توانید در مورد خودرو، تاریخچه و شرایط آن اطلاعات کسب کنید تا مطمئن شوید که آیا این خودرو همان چیزی است که انتظارش را دارید یا خیر. همچنین لازم است که خودرو را از نزدیک بررسی کنید. در صورتی که از تجربه و تخصص خود مطمئن نیستید از کارشناسان مربوطه کمک بخواهید. از جمله بررسی‌هایی که باید در هنگام خرید خودرو از طریق مزایده انجام دهید این است که آیا خودرو رنگ اورجینال دارد یا خیر. موتور خودرو به درستی کار می‌کند یا نه و مواردی از این قبیل. البته می‌توانید این سوالات را از مسئولین و برگزار کننده‌های مزایده نیز بپرسید تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهند.

چه نوع خودرو‌هایی در مزایده فروخته می‌شوند

در مزایده خودرو انواع خودرو‌های قدیمی، تصادفی، اوراقی، نو و… در استان‌ها مثل مزایده خودرو اردبیل به فروش می‌رسند. در واقع مزایده خودرو یک روش برای فروش خودرو‌های خیلی قدیمی و خودرو‌هایی که مسافت پیموده شده زیادی دارند نیز است.

سایت‌های زیادی وجود دارند که به انتشار آگهی مزایده خودرو می‌پردازند. برای پیدا کردن یکی از آن‌ها تنها کافی است یک جستجوی آنلاین ساده در اینترنت انجام دهید. یکی از سایت‌های فعال و معتبر در این زمینه سایت http://carmozayede.com/ است.

چند نکته مهم برای افرادی که برای اولین بار در مزایده خودرو شرکت می‌کنند
چند کار وجود دارد که شما عزیزان می‌توانید انجام دهید تا اولین تجربه شرکت در مزایده خودرو خود را تا حد امکان بدون استرس انجام دهید. در ادامه چند نکته برتر را برای شما عزیزان عنوان می‌کنیم.

قبل از خرید خودرویی که به آن علاقه دارید در خصوص آن تحقیق کنید و ارزش آن یا نقص‌های رایج آن را مورد توجه قرار دهید.

ممکن است در مزایده خودرو امکان رانندگی و تست خود را وجود نداشته باشد. در نتیجه بهتر است از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بخواهید تا بتوانید با زاویه دید تخصصی‌تری بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید خود یک بودجه دقیق معین کنید و طی فرایند مزایده و اعلام پیشنهاد به آن پایبند باشید.

در نهایت اگر به دنبال یک خرید عالی برای یک ماشین جدید هستید سایت http://carmozayede.com/

را بررسی کنید تا انواع آگهی‌های معتبر در زمینه مزایده خودرو را در سراسر کشور مشاهده کنید.

ثبت نام در مزایده

در برخی از مزایده‌های خودرو ممکن است مجبور شوید در هنگام ثبت نام یا در روز مزایده مبلغی را تحت عنوان بیعانه پرداخت کنید تا به عنوان یک پیشنهاد دهنده یا خریدار مجاز به فعالیت باشید. در واقع این امر به این منظور صورت می‌گیرد تا مطمئن شوند که شما یک خریدار واقعی هستید. در نهایت نیز چنانچه برای هیچ خودرویی پیشنهادی نداشته باشید یا در مزایده برنده نشوید وجه مذکور به شما عودت داده خواهد شد. اما اگر موفق به خرید خودرو شوید وجه مذکور از کل قیمت خرید کسر خواهد شد.

با توجه به شرایط مزایده مبلغ ودیعه متفاوت خواهد بود.

نگاهی به تاریخچه مزایده خودرو

مزایده خودرو قرن‌ها است که وجود دارد، اما محبوبیت آن در چند دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. مزایده خودرو مانند نمایندگی‌های فروش خودرو بخش عمده‌ای از صنعت خودروسازی را تشکیل می‌دهد. برای درک تاریخچه مزایده خودرو و چگونگی محبوبیت آن ابتدا باید ببینیم که نقطه شروع این ماجرا از کجا بود.

اولین مزایده خودرو به طور رسمی در سال ۱۷۶۹ میلادی در لندن انجام شد که طی آن عده‌ای از چهره‌های مشهور و سرشناس گرد هم آمدند. به مرور زمان با ایجاد مزایده‌های آنلاین خودرو به دلیل سهولت در دستیابی به مخاطبان بزرگتر و بیشتر مزایده‌های فیزیکی و سنتی جای خود را به مزایده‌های آنلاین دادند و با افزایش روزافزون خودرو‌های موجود این مزایده‌های آنلاین روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

مزایای انجام تحقیق در مورد تاریخچه مزایده خودرو قبل از خرید

شاید به نظر شما خرید خودرو از طریق مزایده کار دشوار و سختی به نظر برسد. اما انجام تحقیق در مورد تاریخچه مزایده خودرو می‌تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه‌تر کمک کند. با انجام این تحقیق شما می‌توانید هرگونه مشکل احتمالی خودرو را شناسایی کنید و اینکه ببینید چه تعداد خودرو مشابه در گذشته در هر مزایده فروخته شده‌اند و اینکه هنگام شرکت در مزایده برای یک مدل خاص از خودرو باید چه انتظاری از آن داشته باشید.

دیگر خبرها

  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • پیشنهاد دیوان محاسبات در مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی لحاظ شد
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • پیشنهاد اصلاح مقررات ارزی اجرایی شد
  • اجرایی شدن پیشنهاد اصلاح مقررات ارزی