Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امسال آموزش و پرورش با مدارس خشتی و گِلی به جز در استان سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان فصل پاییز خداحافظی کرده و جشن حذف این مدارس در همه مناطق کشور برگزار می‌شود. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه 18 تهران با اشاره به اینکه سنت حسنه‌ پرسش مهر رئیس‌جمهوری از 20 سال گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی به اجرا درآمده است، اظهار‌ کرد: هر ساله شور و شوقی در نظام تعلیم و تربیت درباره پرسش مهر شکل می‌گیرد و در طول سال تحصیلی این سوال، موضوع تلاش میلیون‌ها معلم و دانش‌‌آموز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتیجه اصلی در همین فکر کردن‌ها و نوشتن‌ها حاصل می‌شود و برای افزایش انگیزه در قالب مسابقات فرهنگی، علمی و آموزشی رقابتی سازنده بین دانش‌آموزان و معلمان شکل می‌گیرد و با ارزیابی داوران آثار منتخب معرفی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از رئیس‌جمهور که ترجیح دادند یک روز سفر خود به نیویورک را به تأخیر انداخته و برای چندمین بار در کنار فرزندان خود و همکاران آموزش و پرورش در جشن آغاز سال تحصیلی حضور داشته باشند، صمیمانه تشکر می‌کنم، گفت: این نشانه‌ای از توجه دکتر روحانی به موضوع تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه 14 میلیون و 700 هزار دانش آموز با حضور در 110 هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، ادامه‌ داد: در طول تابستان که به نظر می‌رسید همکاران فرهنگی در تعطیلات باشند تمام تلاش و کوشش خود را به کار گرفتند تا سال تحصیلی جدید بدون کوچکترین مشکل و دغدغه آغاز شود و همه مدارس، معلم داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تمام مدارسی که تخریب شده بود یا نیاز به تعمیر و نوسازی داشت، آماده است، افزود: حتی سرانه آموزشی در این مناطق نسبت به قبل افزایش پیدا کرد.

حاجی میرزایی اضافه‌کرد: امسال آموزش و پرورش با مدارس خشتی و گِلی به جز در استان سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان فصل پاییز خداحافظی کرده و جشن حذف این مدارس در همه مناطق کشور برگزار می‌شود.

خداحافظی با مدارس خشتی و گلی به جز استان سیستان و بلوچستان تا اول مهرخداحافظی با مدارس خشتی‌وگلی سیستان‌و‌بلوچستان تا آبانخداحافظی با مدارس خشتی و بخاری نفتی تا مهر ماه؟!

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید چند نکته به عنوان محورهای اساسی دنبال می‌شود، گفت: اول اینکه خانواده مدرسه اول است و مدرسه خانه دوم، دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط باید سالم، امن، بانشاط و سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش روش‌های آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر مشارکت جدی خانه و مدرسه و براساس انتخابات آگاهانه و مشارکت مسئولانه دانش‌آموزان طراحی و اجرا شود.

وی تصریح‌کرد: دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه همه افراد است و تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه همگانی است، بهبود مستمر کیفیت به ویژه در مدارس دولتی و آماده کردن فرزندان برای مواجهه با پیچیده ترین موضوعات علمی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری مهمترین جهت گیری نظام آموزشی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش کیفیت یادگیری را محصول تلاش هماهنگ و خردمندانه همه عوامل سهیم و موثر در آموزش و پرورش دانست و گفت: صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی، شادابی و نشاط دانش آموزان و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، صداقت، شجاعت، پاکدامنی، ایمان و عفاف در برنامه‌های مدارس ترویج می‌شود.

به گزارش تسنیم، پیش از این آموزش‌وپرورش از حذف مدارس خشتی‌وگلی تا مهر ماه خبر داده بود که پس از آن قرار شد تا پایان آبان ماه تمام مدارس خشتی و گلی حتی در استان سیستان‌وبلوچستان هم حذف شود؛ امروز نیز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش  از خداحافظی با مدارس خشتی و گِلی به جز در استان سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان فصل پاییز خبر داد.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌میرزایی سیستان و بلوچستان مدارس فرسوده مدارس روستایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی سیستان و بلوچستان مدارس فرسوده مدارس روستایی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی سیستان و بلوچستان مدارس فرسوده مدارس روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امتحانات نهایی باعث عدالت آموزشی می‌شود چرا که تمام سوالات در همه مناطق کشور یکسان است.

وی افزود: امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود و دانش‌آموزان با ظرفیت خود سوالات را پاسخ می‌دهند.

گفته شده، امتحانات نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری با تاکید بر محتوای کتاب درسی و جداول بارم بندی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و سوالات به گونه‌ای طراحی می‌شود که اگر دانش‌آموزان مفاهیم را مفهومی یاد گرفته باشند، مشکلی نخواهند داشت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی رسیده است، این سوابق تحصیلی مربوط به دروس پایه دوازدهم است که سهم دروس عمومی ۲۸ درصد و دروس تخصصی ۲۲ درصد است.

گفتنی است که سهم سوابق تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ به ۶۰ درصد و کنکور به ۴۰ درصد می‌رسد که ۳۰ درصد مربوط به دروس عمومی و ۳۰ درصد مربوط به دروس اختصاصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان