Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل و معارفه مدیرعامل رسانه ای مهر پیش از ظهر امروز دوشنبه اول مهر ۹۸ با حضور اهالی رسانه و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در سالن کنفرانس این سازمان در حال برگزاری است.

محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره در این مراسم گفت: فضای درگیری  جنگ رسانه ای در طول دوره مدرن از اول استعمار وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلستان زمانی که هند را اشغال کرد نخستین کارش تأسیس روزنامه و نظام رسانه ای بود و به دلیل رواج زبان فارسی در هند، در قرن ۱۸ نخستین روزنامه فارسی زبان نیز در این کشور توسط انگلستان تأسیس شد. نخستین توقیف روزنامه فارسی زبان هم در هند اتفاق افتاد.

وی افزود: دومین روزنامه فارسی زبان را ژنرال پاسکوویچ تأسیس کرد که از نظامیان مشهور روس بود. حتی از جداکردن یک سوم مساحت ایران توسط روس ها، این روزنامه در قفقاز تأسیس شد.

رئیس دانشگاه سوره گفت: یک سوال مهم این است که چه چیزی باعث شد تا مردم از توپخانه های انگلیسی بترسند؟ از قرن ۱۸ به بعد این بدل به ضرب المثل شد که همیشه همراه توپخانه ها، چاپخانه های انگلیسی هم حرکت می کردند. هسته اولیه نظام رسانه ای BBC نیز عمدتاً کسانی بودند که بیشتر در وزارت مستعمرات انگلستان فعالیت داشتند. بنابراین در طول این چند قرن فضای جدی جنگ رسانه ای وجود داشت اما متأسفانه ما به ویژه در سالهای اولیه انقلاب نتوانستیم یک سازمان قدرتمند نظامی را ایجاد کنیم.

ساعی تصریح کرد: هنوز هم فضای رسانه ای ما با سرمایه گذاری های رسانه ای کشورهای منطقه قابل مقایسه ای نیست. شاید این به عدم درک برخی از مدیران میانی کشور از اهمیت رسانه برگردد. حداقل باید دو تا سه درصد بودجه عمومی کشور صرف رسانه شود.

وی در ادامه توصیه هایی را به خبرگزاری مهر داشته و خاطرنشان کرد: فضایی که در آن هستیم این است که خبر در آن مردمی و اجتماعی شده است. اینکه سازمانی رسمی در این فضا بتواند خبرسازی کند بسیار مهم است اما این کار پیچیدگی هایی دارد. نکته بعد اعتبار دادن به خبرگزاری باید فراتر از کارهای معمولی و روزمره رسانه باشد. توجه به اخبار تخصصی را نیز باید جدی تر گرفت. نکته دیگر توجه به هزینه و فایده اش است. باید در هر خبرگزاری بررسی شود که آیا هزینه های انجام شده ارزش آن فایده را داشته اند یا خیر.

رئیس دانشگاه سوره، رسانه های ایران را در زمینه ارتباطات بحران دچار ضعف دانست و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت هایی برای عملکرد موثر رسانه ها در حوزه بحران نکته بسیار  مهمی است چرا که ایران از کشورهای بحران خیز دنیا است.

ساعی مبارزه با جریان نفاق را اصلی ترین کار رسانه های انقلاب دانست و گفت: کشور ما در معرض یک نبرد بزرگ با جریان نفاق است و این طبیعی هر حکومت اسلامی است. مبارزه با نفاق بزرگتر از جنگ با کافران است و پیچیدگی های بسیاری هم دارد. مهمترین وسیله جریان نفاق برای مقابله با حکومت اسلامی نیز رسانه است و منافقان اکنون رسانه های معتبری دارند.

وی ادامه داد: نوع خبرهایی که در ارتباط با مسائل کشور ایجاد می شود باید در راستای رسوا کردن جریان نفاق باشد. ما باید با جریان سازی خبری، شکست های نفاق را عیان کنیم. همچنین اکنون یک جریان غیر اخلاقی نیز در رسانه ها حاکم است و این مخاطب را ناراضی و دلزده می کند. باید مکانیسم و ساختارهایی ایجاد شود که اهالی رسانه مجبور به رعایت اخلاق شوند. در ذیل اخلاق رسانه ای، ایجاد وحدت هم مهم است. نباید کاری کرد که وحدت جریان انقلابی خدشه دار شود.

ساعی در پایان گفت: توجه به تجربه نگاری هم مهم است. خبرگزاری مهر در این سالها بازیکن تربیت کرده و به رسانه های دیگر داده است و این مکانیسم تربیت خبرنگار باید مکتوب شود. ما حتی هنوز یک کتاب هم نداریم که زندگی یک خبرنگار حرفه ای و تعامل با خانواده اش را ثبت کرده باشد.

کد خبر 4726363 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: خبر گزاری مهر سازمان تبلیغات اسلامی کتاب و کتابخوانی ادبیات هفته دفاع مقدس معرفی کتاب ترجمه گردشگری بازار نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی نشر نو ادبیات کودک و نوجوان سوریه تجدید چاپ ادبیات جهان معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز اورشلیم پست نوشت: اسرائیل به دلایل استراتژیک حمله منتسب شده به این رژیم به ایران را نمی‌پذیرد اما روشن نیست که چرا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اطلاعات مربوط به این حمله را به رسانه‌های آمریکایی درز می‌دهد.

بیشتر بخوانید ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده

اورشلیم پست نوشت: اسرائیل به دلایل استراتژیک حمله منتسب شده به این رژیم به ایران را نمی‌پذیرد اما روشن نیست که چرا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اطلاعات مربوط به این حمله را به رسانه‌های آمریکایی درز می‌دهد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ چند رسانه آمریکایی به نقل از منابعی که نام آنها را اعلام نکرده‌اند، ادعاهایی مبنی بر محدود بودن حمله، نقش نداشتن آمریکا، قصد نداشتن جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به حمله و … را مطرح کرده‌اند.

منبع: دیده بان ایران

کد خبر: 1227653 برچسب‌ها اسرائیل

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل