Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@11:25:14 GMT

قیمت انواع دفتر مشق با ارز ترجیحی، اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۸۸۹۳

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وحید منایی افزود: به منظور اجرای مصوبه پنجاهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت دفترچه ۴۰ برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ برگ و ۱۰۰ برگ دانش‌آموزی با ابعاد ۲۴.۵ در ۱۷ جلد و مشخصات گلاسه منگنه‌ای و خطوط یک و دو رنگ با چاپ و کاغذ تحریر گرماژ ۵۵ و ۶۰ گرمی برای مصرف‌کنندگان به ترتیب ۱۷۰۰، ۲۵۰۰، ۳۴۰۰ و ۴۲۰۰ تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیمت عمده فروشی دفترچه دانش آموزی با مشخصات ذکر شده در ۴۰ برگ ۱۴۹۳ تومان، ۶۰ برگ ۲۲۴۰ تومان، ۸۰ برگ ۲۹۸۷ تومان و دفترچه صد برگ ۳۷۳۳ تومان تعیین شده است.

منایی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی بعمل آمده توسط معاونت بازرگانی داخلی و نیز اعلام آمادگی شرکتهای تولیدی دریافت کننده ارز رسمی، تولید و توزیع حدود ۱۵ میلیون جلد در دست اقدام و به منظور تدوین ضوابط اجرایی و سهمیه بندی در استانها در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: همچنین قیمت دفاتر دانش آموزی با کاغذهای وارداتی ارز نیمایی راسا" توسط شرکتهای تولیدی با رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و سود مجاز تعیین می شود.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: براین اساس طبق اعلام انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان کاغذهای سایز شده ایران، برخی از شرکتهای تولیدی به صورت خوداظهاری نرخ دفاتر دانش آموزی با مشخصات مذکور که کاغذ مصرفی آنها منشاء غیر از ارز رسمی داشته را به وزارت متبوع اعلام و مکلف به درج در سامانه ۱۲۴ هستند.

منایی متذکر شد: با توجه به تنوع و تعدد محصولات ملاک بازرسان برای کنترل قیمت های نوشت افزار، فاکتورهای معتبر خرید بوده که واحدهای توزیعی باید به آن ضرایب سود مجاز عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت را اعمال و به مصرف کننده عرضه کنند. بر این اساس حداکثر سود مجاز عمده و خرده فروشی مجاز برای خودکار و مداد، ۵ و ۱۵درصد، برای نوشت افزار و لوازم التحریر و دفتر ۳ و ۱۵درصد و برای کاغذ فتوکپی ۳ و ۱۰ درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: طرح نظارتی لوازم التحریر ویژه بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از تاریخ دهم شهریورماه لغایت ۱۰مهرماه سال جاری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور با همکاری اصناف، تعزیرات حکومتی و سایر مراجع مربوطه در حال اجرا بوده که علاوه بر رصد و پایش بازار، شکایات و گزارشات مردمی دریافتی از طریق ستادهای خبری و سامانه تلفنی ۱۲۴ پیگیری و اقدامات قانونی لازم اعمال می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان گفت: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخر دانش‌آموزی سمنان باید با بالاترین ظرفیت استفاده شود. گاهی مشاهده می‌شود که یک استخر افتتاح و فقط بعدازظهرها کار می‌کند درحالی‌که باید در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به نحو مطلوب از فضاهای در اختیار استفاده شود.

صحرایی بیان کرد: هم همکاران فرهنگی باید از این فضاها استفاده کنند وهم خانواده‌هایشان و به‌ویژه دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این فضاها سوق دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ربات‌ها تا سال ۲۰۳۰ در بازی فوتبال
  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی