Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید قبادی‌دانا روز دوشنبه در مراسم نواختن زنگ بازگشایی مهدهای کودک استان تهران افزود: گاهی برخی سردرگمی‌ها در زمینه وظایف وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در ارتباط با مهدهای کودک وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از این ابهام‌ها ممکن است در قانون وجود داشته باشد که تلاش می‌کنیم برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در پی مذاکره با مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس تاکید داشت اگر سازمان بهزیستی به وظیفه خود در ارتباط با مهدهای کودک به شایستگی، عمیق و مناسب رسیدگی کند، کار بسیار بزرگی کرده و این وظیفه می‌تواند منشا خیر کثیر در کشور و در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب باشد.

قبادی‌دانا افزود: دستیابی به این هدف با همکاری، همدلی و همیاری نهادهای مرتبط این حوزه، مسئولان مهدهای کودک و بخش خصوصی که بار بزرگی را به دوش می‌کشند، محقق خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد شهدا به‌خصوص شهدای دانش آموز اظهارداشت: امروز سال تحصیلی جدید در ۱۵ هزار مهد کودک سراسر کشور آغاز شد.

وی گفت: در سال های گذشته کارهای بسیار بزرگی در بهزیستی و مهدهای کودک در تربیت و پرورش نونهالان انجام شده است اما نباید به شرایط موجود قانع باشیم.

قبادی‌دانا با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی افزود: نگاه به آینده یکی از محوری‌ترین موضوع‌ها در این بیانیه است که نگاه به آینده با پرورش نسل جوان شکل می‌گیرد.

رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک اظهارداشت: هیچ فعالیتی در مهدکودک هزینه نخواهد بود و سرمایه‌گذاری است.

تلاش برای تامین هزینه غذای گرم در روستامهدها

قبادی‌دانا در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به توزیع عادلانه امکانات در ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک اظهارداشت: در این حوزه روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای یکی از محورهای اصلی فعالیت ما خواهد بود و برای تامین اعتبار ارایه یک وعده غذای گرم در این ۲ دسته از مهدها بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در مهدهای کودک برای پرورش و تعلیم و تربیت نونهالان باید از روش های نوین با تاکید بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بهره برد.

قبادی‌دانا افزود: تامین محتوای تربیتی، آموزشی و پرورشی مهدهای کودک طبق قانون برعهده وزارت آموزش پرورش است که امیدوارم با همکاری خوبی که با این نهاد خواهیم داشت، گام های موثرتری را برداریم.

رییس سازمان بهزیستی گفت: کاستی‌هایی را در جریان فعالیت‌هایمان داشتیم و داریم که باید آنها را احصا کنیم و در جهت رفع سیستماتیک آنها با همکاری نهادهای اجتماعی و فرهنگی، اساتید دانشگاه، روانشناسان، علما و خانواده‌ها گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه پوشش مهدهای کودک آموزش و پروش در دوران پیش از دبستان هنوز به درجه مناسب و استاندارد نرسیده اظهارداشت: این روند از لحاظ کمی باید توسعه پیدا کند.

به گزارش ایرنا مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر به مناسبت بازگشایی مهدهای کودک در محل مهد کودک ایرانمهر پایتخت برگزار شد.

 تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحید قبادی دانا تهران مهدکودک وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، بسیاری از دست اندرکاران محافل قرآنی از جمله سازمان صداوسیما، شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری و کانون‌های فرهنگی و مذهبی حضور یافتند و مسائل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه‌سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

در این نشست همچنین از ۷۸ نفر از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری قدردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند