Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بر اساس اعلام روز دوشنبه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه از ۲۱ شهریور فعالیت خود را آغاز کرد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه‌ای با مساحت ۱۸ مترمربع و با نمایش ۳۵۰ عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، دین، ادبیات معاصر، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، آموزش زبان فارسی و کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سال گذشته در این دوره از نمایشگاه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسمی با حضور محمد الا احمد، وزیر فرهنگ سوریه از غرفه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان غرفه برتر با اهداء لوح و تندیس تقدیر شد. برگزاری مراسم شب‌ شعری با عنوان «سلام بر مقاومت» با حضور شاعران ایران، یمن، لبنان، فلسطین و سوریه، بازدید رییس نمایشگاه کتاب سوریه از غرفه ایران و دیدار با ایشان، نشست با رئیس و معاون اتحادیه ناشران سوریه، رونمایی از دو کتاب با عنوان‌های باشان، نوشته حسین الرفاعی و اورکلیدون تألیف فلک حصریه با حضور دو نویسنده کتاب، برگزاری مراسم روز ایران با حضور علاقه‌مندان به زبان فارسی و ایرانیان مقیم سوریه، برگزاری کلاس آموزش زبان
فارسی در محل غرفه ایران، توافق آژانس ادبی تماس با رئیس سازمان انتشارات وزارت فرهنگ سوریه جهت ترجمه و چاپ آثار نویسندگان دو کشور، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در قالب بروشور، دعوت از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی نشر ایران، معرفی طرح گرنت به‌منظور تسهیل در امر فروش کتاب‌های ایرانی،
عرضه بروشور نگاهی اجمالی به صنعت نشر در ایران به زبان انگلیسی، مشتمل بر معرفی مراکز اطلاع‌رسانی کتاب در عرصه بین‌المللی، معرفی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی ازجمله فعالیت‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بود.

فعالیت‌های غرفه ایران با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، موسسه انوار و مجمع ناشران دفاع مقدس دنبال شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی