Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

با گذشت چند روز از رسانه‌ای شدن درخواست ایران‌خودرو دیزل برای توقف نصب فیلتر دوده به دلیل تحریم‌های ظالمانه و موافقت معاون اول رئیس جمهمر با این درخواست، برخی کارشناسان این اقدام را بیانگر نفوذ و قدرت و به گروگان گرفتن اقتصاد کشور توسط خودروسازان توصیف کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، یک کاربر شبکه‌های اجتماعی با بیان این‌که دوخودروساز انحصاری از آنچنان نفوذ و قدرتی برخوردارند که معاون اول دولت مطیع آنهاست، گفت: این خودروسازان اقتصاد کشور را به گروگان گرفته‌اند و این رفتارها منحصر به دوران تحریم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مگر فیلتر چند درصد هزینه تمام شده یک خودرو را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: با این همه هدردادن سرمایه ملی در این شرکت‌ها، باز هم آنها به دنبال این هستند که سود خود را افزایش داده به گونه‌ای که حتی حاضر نیستند از قیمت یک فیلتر هم بگذرند.

یک کارشناس دیگر نیز در این مورد گفت: ایران‌ خودرو دیزل از دولت خواسته به دلیل «تحریم‌های ظالمانه» تا مدتی از نصب فیلترهای ضد ذرات معلق معاف باشد، معاون اول هم اجازه داده است، ‌وقتی اجازه می‌دهند به بهانه تحریم با جان و سلامتی مردم بازی شود، وقتی یک سال تلاش برای تن دادن خودروهای نظامی به معاینه فنی به جایی نمی‌رسد، وقتی یک نهاد قانونی برای اجرای وظایف خود در کنترل خودروهای آلاینده به گروکشی رو می‌آورد، نپرسید چرا تلاش‌ها برای کاهش آلودگی هوا کم‌اثر است.

آرش حسینی میلانی عضور شورای شهر تهران نیز روز گذشته در بخشی از نطق پیش از دستور خود در شورا گفت: در سال ۹۳ بر اساس مصوبه هیئت دولت، نصب «فیلتر جاذب دوده» به منظور کاهش آلودگی هوا الزامی شد. خودروسازان در همان زمان با این مسئله مخالفت‌های گسترده‌ای داشتند اما در نهایت، به اجرای آن گردن نهادند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: در شرایطی که خودروسازان در یکی دو سال گذشته بیشترین سود و استفاده را از تحولات اقتصادی برده‌اند و به بهانه تحریم‌ها، خودروهایشان را با همان کیفیت و بلکه کمتر و صد البته قیمت بیشتر فروخته‌اند، با همان بهانه تحریم‌ها می‌خواهند از انجام کمترین وظیفه در راستای قانون هوای پاک شانه خالی کنند.

این عضو شورا اظهار کرد: این بهانه آوردن‌ها در حالی است که نارضایتی مردمی از این خودروسازان بسیار آشکار و واضح است و معلوم نیست تا چه زمانی قرار است از انحصارات خودرویی حمایت صددرصدی کنیم، خودروسازانی که قبل از تحریم‌ها به سختی زیر بار اجرای نصب فیلتر دوده بروی خودروهای دیزلی می‌رفتند. حالا هم تحریم را بهانه می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، میلانی تاکید کرد: موافقت با این درخواست، بازی کردن با جان مردم است و اگر بخواهیم در پایتخت هزاران خودرو دیزلی غیر استاندارد داشته باشیم، وضعیت آلودگی هوای تهران مجددا! وارد شرایط ناسالم خواهد شد.

او افزود: در واقع، موافقت با درخواست خودروسازان یک عقبگرد آشکار و در تضاد روشن با حق‌الناس، منافع عمومی و مصالح مردم است چراکه به صورت بسیار مستقیمی به سلامت و بهداشت مردم صدمه وارد می‌کند و انتظار می‌رود دولت محترم این پیشنهاد را از دستورکار خارج کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو دیزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: عملیات اجرایی مونوریل قم پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری در نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود 10 سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

رئیس شورای شهر قم گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

وی افزود: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول 6.8 کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رئیس جمهوری به قم آغاز شود.

به گزارش تسنیم، اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید