Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@05:08:55 GMT

برنامه حداد عادل برای انتخابات مجلس

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۱۷۹

 
به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: امروز خیلی‌ها طرفدار شفافیت آرا هستند ولی من قصد دارم بگویم که اگر کسی به یک جمع‌بندی رسید و آن جمع‌بندی خلاف موج رسانه‌ای و افکار عمومی بود، ممکن است شفافیت آرا آن کس را در معذوریت قرار دهد که و او نتواند به آن چیزی که حق تشخیص داده است رای دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه افزود: همه جنبه مثبت طرح شفافیت آرای نمایندگان را دیده‌اند که البته جنبه‌های مثبتی هم دارد ولی جنبه منفی آن را هم باید دید, البته مسئله شفافیت آرا در جمع‌بندی کار مجلس شورای اسلامی اثر ندارد چراکه مجموع آرا را می‌خوانند و مثبت یا منفی نتیجه‌گیری می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح جنبه منفی شفافیت آرا, گفت: با شفاف شدن آرا افرادی که جمع‌بندی آنها خلاف موج رسانه‌ای به وجود آمده و افکار عمومی باشد متهم خواهند شد و این قطعاً خلاف است.

حدادعادل با بیان اینکه برخی اوقات مخالفت با موج‌های رسانه‌ای و افکار عمومی شجاعت می‌طلبد، اظهار داشت: در فضایی که کسی نتواند دلایل رای خلاف افکار عمومی خود را اعلام کند یا اینکه ابزار اعلام آن را نداشته باشد یا اعلام دلایل را مصلحت نداند, آن فرد در نهایت متهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شفافیت آرای نمایندگان حق ملت است/ شاید اصلاح‌طلبان مردم را غریبه می‌دانند یا اغراض دیگری را دنبال می‌کنند

او در ادامه افزود: در مصلحت بودن مطلع شدن مردم از رای هر نماینده تردید دارم؛ مردم باید روز اولی که قصد رای دارند بیشتر حواسشان را جمع کنند و اگر کسی مورد قبول است اجازه دهند خودش تصمیم گیرد. اگر با تبلیغات و جوسازی رأی دهند و بعد دلایل هر رأی را بخواهند، درست نیست پس مردم باید در انتخاب خود دقت کنند.

حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر مطرح شدن برگزاری جلسه برخی از شخصیت‌های اصولگرا با حجت الاسلام ناطق نوری و احتمال حضور و اثرگذاری او در انتخابات مجلس گفت: بنده هیچ اطلاعی ندارم و از این بحث و جلسه بی‌خبرم و خودم هم فعلاً تصمیمی برای حضور در انتخابات و نامزد شدن ندارم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حداد عادل انتخابات مجلس صدای ایران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز جمعه ۲۱ اردیبهشت انجام خواهد شد.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

دیگر خبرها

  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی