Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با عملکرد بسیار خوب روسیه همراه بود، تا جایی که این کشور در ۹ وزن از ۱۰ وزن به مدال رسید و همچنین تمامی ۶ سهمیه المپیک را از آن خود کرد تا با خیالی آسوده برای موفقیت در المپیک برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان به پایان رسید و روسیه بار دیگر با نمایشی خیره کننده مقتدرانه بر سکوی نخست جهان ایستاد تا بار دیگر نشان دهد قدرت اول کشتی جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۱۰ مدال طلای توزیع شده در این رقابت‌ها، ۵ طلا به روسیه رسید، آمریکا و گرجستان هر کدام ۲ طلا گرفتند و ایران نیز فقط به یک مدال طلا رسید.

در مجموع توزیع مدال‌ها، روسیه در ۱۰ وزن صاحب ۹ مدال شامل ۵ طلا، یک نقره و ۳ برنز شد تا با فاصله زیاد نسبت به رقبا در صدر قرار گیرد. قزاقستان میزبان ۲ نقره و ۲ برنز گرفت، آمریکا ۲ طلا و ۲ برنز را از آن خود کرد، ایران یک طلا، یک نقره و ۲ برنز گرفت و گرجستان نیز ۲ طلا و ۲ برنز را بدست آورد.

ترکیه دیگر کشوری بود که صاحب ۲ نقره شد، هند یک نقره و ۳ برنز گرفت، آذربایجان ۲ نقره را از آن خود کرد وایتالیا نیز یک نقره گرفت.

کشورهای مجارستان، لهستان، مقدونیه، فرانسه، اوکراین، اسلواکی، سوییس و ازبکستان نیز هر کدام به یک مدال برنز رسیدند.

هر چند به لحاظ کسب مدال، کشتی آزاد ایران نسبت به دوره قبل که ۳ برنز گرفت، عملکرد بهتری داشت اما در جایگاه یک کشور صاحب جایگاه در دنیا، فاصله زیادی با کشوری چون روسیه دارد.

* عملکرد ضعیف ایران در کسب سهمیه المپیک

بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در این رقابت‌ها سهمیه المپیک اختصاص داده شد. از میان ۱۰ وزن رقابت های کشتی آزاد، اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم جزو اوزان المپیکی محسوب می‌شوند و کشتی‌گیران در این ۶ وزن در رقابت‌های المپیک به روی تشک می‌روند.

در این میان تنها رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی و حسن یزدانی با مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب ۲ سهمیه از ۶ سهمیه برای کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند اما امیر محمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴، علی شعبانی در ۹۷ و یدالله محبی در سنگین وزن با حذف از رقابت‌های جهانی قزاقستان، سهمیه المپیک را از دست دادند.

با این اوصاف کسب ۲ سهمیه از ۶ سهمیه نمی تواند عملکرد چندان مناسبی باشد، خصوصا اینکه با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی یک مرحله از رقابت‌های گزینشی برای المپیک ۲۰۲۰ نسبت به دوره قبل و همچنین تعداد کشتی‌گیران حاضر در المپیک کمتر شده و کشورهای بازمانده کار بسیار سختی برای کسب سهمیه‌های باقیمانده در پیش دارند.

کشتی آزاد ایران برای کسب ۴ سهمیه باقی مانده باید در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای و جهانی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کند و قرار است به نفرات فینالیست سهمیه المپیک اختصاص داده شود که با توجه به برنامه  کشورهای جهان برای کسب سهمیه و حضور چهره‌های مطرح، کار برای کسب سهمیه‌های باقی‌مانده بیش از پیش سخت و دشوار خواهد بود.

* کشتی آزاد روسیه تمام سهمیه‌های المپیک را گرفت

در رقابت‌های جهانی قزاقستان ۳۶ سهمیه المپیک در کشتی آزاد توزیع شد که سهم ایران از این میزان تنها ۲ سهمیه در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم بود.

روسیه با کسب تمامی ۶ سهمیه در این بخش نیز عملکردی خیره کننده داشت تا در فاصله یک سال مانده تا المپیک با خیالی آسوده و فراغ بال برای کسب موفقیت در این رویداد مهم برنامه‌ریزی کند.

قزاقستان با کسب ۴ سهمیه در رده بعدی قرار دارد و هند نیز با ۳ سهمیه در جایگاه سوم کسب سهمیه المپیک قرار گرفت.

ترکیه، گرجستان، آمریکا، ژاپن و ایران نیز هر کدام ۲ سهمیه گرفتند.

صربستان، مجارستان، مغولستان، ایتالیا، فرانسه،سوییس، سن مارینو، کلمبیا، آذربایجان، مقدونیه،چین، ازبکستان و اوکراین نیز هر کدام به یک سهمیه المپیک رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات کشتی قهرمانی جهان2019 کشتی آزاد روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

 اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست.

به گزارش تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابعاد سیاسی مدیریتی جام جهانی کشتی (فتوکاتور) زارع کاندیدای برترین کشتی گیر جهان شد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • محمدی: حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • پاداش تاریخی برای بلندقامتان ایران در صورت کسب سهمیه المپیک