Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناخراسان جنوبی، محمد مالکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود 276 تن پسته خشک از باغات شهرستان برداشت شود عنوان کرد : سطح زیر کشت پسته در شهرستان 2232 هکتار وجود دارد که 552 هکتار آن بارور و 1680 هکتار غیر بارور است .

وی ادامه داد:  تاریخ برداشت از نیمه شهریور ماه تا اواخر شهریور بسته به نوع رقم متفاوت است و مهترین ارقام کشت شده احمد آقایی،کله قوچی،سفید پسته، فندقی و اکبری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به تغییرات جوی  و اثراتی که روی محصول امسال داشته تصریح کرد: بارندگی های نامناسب در زمان تلقیح و همچنین طوفان سبب کاهش 35 درصدی این محصول شده است .

مالکی بیان کرد: در شهرستان تعداد بهره بردار این محصول 750 خانوار بوده و پیش بینی می شود مبلغ 330 میلیارد ریال عاید پسته کاران شهرستان شود.

وی بیان کرد: یک واحد ترمینال ضبط پسته در روستای چاهداشی، عملیات پوست کنی و سورتینگ را انجام می دهد و در آینده ای نزدیک یک واحد دیگر  نیز در منطقه سهل آباد راه اندازی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان در پایان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پسته به کشاورزان پیشنهاد کرد: از پایه های دارای هویت و نیز پیوندک مناسب با هماهنگی کارشنان مدیریت استفاده کند.

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست جهاد کشاورزی شهرستان پسته نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال