Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نشست سه‌جانبه «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

در این نشست آخرین تحولات مربوط به همکاری سه‌جانبه مصر، اردن و عراق و نتایج دیدارهای نمایندگان سه کشور در شش ماه گذشته، راهکارهای تقویت همکاری، هماهنگی سیاسی، اقتصادی و استراتژیک بین این کشورها به منظور تقویت همکاری‌ها بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سران سه کشور بر اولویت‌بخشی به همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت، مسکن، زیرساخت‌ها و اقدام مشترک بین سه کشور برای تقویت امنیت ملی عربی و مقابله با چالش‌های منطقه تأکید کردند.

طبق گزارش وبگاه النشرة لبنان، آن‌ها همچنین حمایت از راهکار سیاسی قضیه فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان عرب و ضرورت دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود از جمله حق تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی را مورد تأکید قرار دادند.

سران سه کشور در خصوص بحران‌های منطقه‌ای به خصوص بحران سوریه، لیبی و یمن بر اهمیت راهکار سیاسی فراگیر تأکید کرده و حفظ وحدت و استقلال این کشور و سلامت منطقه‌ای را ضروری خواندند.

آن‌ها همچنین در واکنش به حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی، ضمن اعلام همبستگی با این کشور بر اهمیت حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس، تأمین آزادی دریانوردی در خلیج‌فارس به عنوان رکن اصلی ارمان امنیت ملی عربی تأکید کرد و حفظ آرامش و اجتناب از هر گونه تنش و اقدامی را که اثرات منفی بر ثبات منطقه داشته باشد، ضروری برشمردند.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که به ترکمنستان سفر کرده است، عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه با رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ابعاد مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های انرژی، ترانزیت و حمل ونقل تاکید کرد و افزود: موضوع مدیریت منابع آبی نیز از موضوعات مهم در منطقه ما است و ضرورت دارد دو کشور در این رابطه همکاریهای مستمری داشته باشند.

وی دریای خزر را عرصه ای برای همکاریهای سازنده بین کشورهای ساحلی دانست و ارتباطات دو کشور در این دریا را در راستای منافع متقابل طرفها خواند و تداوم مذکرات در مورد مسائل حقوقی، امنیتی و اقتصادی دریای خزر را ضروری دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در سطح نخست وزیران مطرح کرد.

امیرعبداللهیان همچنین اقدامات برخی طرف های ثالث برای حضور نظامی در دریای خزر را برخلاف مصالح منطقه خواند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط مثبت دوجانبه، از دیدارهای مقامات ارشد دو کشور از جمله روسای جمهور و وزرای امور خارجه به عنوان نشانه ای از پیوندها و مناسبات قوی میان دو کشور دانست.

رشید مردوف همچنین بر تداوم همکاری های دو کشور در سازمانهای بین المللی تاکید کرد.

وی همچنین دریای خزر را دریای صلح ، تفاهم و همکاری خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار همچنین بر افزایش همکاری های اقتصادی در دریای خزر و افزایش حجم مبادلات دو جانبه تاکید کرده و خطر زیست محیطی علیه دریای خزر را موضوعی جدی خواندند که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه و تهدید گروههای افراطی و لزوم همکاری در خصوص آب‌های مرزی را حائز اهمیت دانستند.

کد خبر 6064582 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کشور‌های عربی انباردار آمریکا هستند
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان