Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:50:58 GMT

سایه‌بانی از خشت‌های مهربانی در قلب محرومیت

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۵۲۹

سایه‌بانی از خشت‌های مهربانی در قلب محرومیت

گروه جهادی ۳۱۳ زنجان با خشت‌های از جنس مهربانی، سایه‌بانی از محبت را برای یکی از خانواده های نیازمند در منطقه محروم کوی فاطمیه زنجان بنا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، گروه جهادی 313 زنجان پس از بازسازی 12 واحد مسکونی در شهرستان سیل زده معمولان استان لرستان این بار در یک حرکت جهادی یک واحد مسکونی در منطقه کوی فاطمیه زنجان را که متعلق به یک خانواده نیازمند بود را بازسازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گروه جهادی که علاوه بر فعالیت های فرهنگی در بخش عمرانی بسیار خوش درخشیده اند، برای لبیک به فرمان رهبری و بازسازی مناطق سیل زده کشور در منطقه معمولان لرستان، 12 واحد مسکونی را بازسازی و مرمت کردند.

این گروه جهادی به یاد 313 یار امام زمان(عج)، نام گروه جهادی 313 را برای خود برگزیده اند و هریک از پروژه های عمرانی را با نام یک شهید آغاز و به پایان می رساند.

 

این بار این گروه جهادی به مدد کمک های خیرین هیات امنای بازار و شرکت ایران ترانسفور در زنجان، بازسازی یک واحد مسکونی در منطقه کوی فاطمیه را با نام شهید«محسن محمدی» به پایان رساندند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در خصوص فعالیت های گروه جهادی در زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: وظیفه گروه های سازندگی جهادی طبق فرمان رهبری اجرا می شود؛ فرمایش مقام معظم رهبری بر این است که بسیج به روز و فعال بوده و در صحنه های حساس در صحنه باشد.

 

حجت الاسلام حسن بیگدلی ادامه داد: جامعه امروز با افراد مختلف و با مشکلات متعددی بالاخص محرومین در مناطق محروم مواجه است و برای خدمت رسانی به این افراد گروه های جهادی در سطح کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه 300 گروه جهادی جغرافیایی در استان زنجان تشکیل شده است، گفت: در کنار آن 720 گروه جهادی محله محور هستند که پس از بررسی مشکلات مربوط به محلات، در زمینه های عمرانی، پاکسازی محله و مناطق عمومی وارد عمل می شوند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: گروه های جهادی محله محور در مواقع بحرانی در کشور بالاخص در حوادث طبیعی بدون چشم داشتی حضور پررنگ دارند.

 

به گفته وی، گروه های جهادی در استان زنجان هم با حضور در مناطق محروم موارد مورد نیاز را بررسی کرده و از طریق گروه های جهادی این مسائل را رفع می کند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: عملیات مرمت این منزل مسکونی در منطقه کوی فاطمیه به نام شهید محسن محمدی هم با حضور گروه جهادی 313 انجام شد.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه  بسیج در زمان جنگ تحمیلی با اسلحه در میدان بود، گفت: بسیج در هر برهه در صحنه است؛ زمانی برای بصیرت دهی به جامعه، زمانی برای دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات و تظاهرات و زمانی هم برای سازندگی جامعه به میدان می آید و همین موضوع بیانگر پویایی بسیج است.

 

وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها انتظار داریم تا اقدامات بسیج را که بدون چشم داشتی انجام می شود به جامعه معرفی کنند، مردم را با تفکر بسیجی آشنا کنند؛ امام راحل فرمودند: این شجره طیبه به جامعه امروز معرفی شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بر ضرورت ترویج تفکر ایثار،گذشت و شهادت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: رسانه ها باید این فعالیت را از طریق فضای مجازی و سایت ها منعکس کنند.

 

رئیس بسیج سازندگی استان زنجان هم در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان گفت: بسیج سازندگی یکی از اهداف اصلی اجرای حرکت های جهادی است.

فرهاد امندی با بیان اینکه گروه های جهادی از سال 79 تشکیل شده است، گفت: در استان زنجان 214 گروه جهادی جغرافیا محور و 720 گروه جهادی محله محور داریم.

 

وی با اشاره به اینکه گروه جهادی جغرافیایی محور در قالب گروه های عادی، فعال و ویژه فعالیت می کنند، تصریح کرد: گروه های عادی در قالب گروه 15 نفره، گروه های جهادی فعال در قالب گروه های 50 نفره و گروه های جهادی ویژه با جهادگران بالای 50 نفر فعالیت می کنند که بیشتر این گروه ها را قشر دانشجویان تشکیل می دهد.

 

به گفته امندی، این گروه ها در عرصه های عمرانی، فرهنگی، خدمات بهداشتی و درمانی ویزیت رایگان و بسیج متخصص کشاورزی فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: در زلزله اخیز دوستان جهادی حضور داشتند از مرحله اول بحران کمک رسانی و امدادرسانی، اسکان موقت و دائم صورت گرفت و در سیل اخیر کشور در استان لرستان 12 واحد مسکونی در شهرستان معمولان تکیمل شد.

 

رئیس بسیج سازندگی استان زنجان زنجان با تاکید براینکه بیش از یک‌هزارنفر از گروه های جهادی در مناطق حضور داشتند، گفت: این افراد در قالب 30 گروه جهادی به سیل زدگان این مناطق خدمت رسانی می کردند.

 

امندی ادامه داد: پس از سیل در کشور، طرح بسیج همبستگی رقم خورد و این بار گروه های جهادی برای احداث و مرمت واحدهای آسیب دیده حضور داشتند.

 

وی یکی دیگر از اقدامات این گروه های جهادی را فعالیت در طرح هجرت با حضور دانش آموزان و دانشجویان خواند و گفت: زمان اجرای طرح هجرت در تابستان است که دانش آموزان و دانشجویان در مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.

 

به گفته امندی، تابستان امسال160 گروه جهادی در مناطق روستایی و حاشیه شهرارائه خدمات کردند، همچنین در دیگر شهرستان ها هم تفام نامه هایی با ادارات منعقد شده است تا گروه های جهادی در بحث پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی در بحث آموزش و پاکسازی محیطی اقدام کنند.

 

رئیس بسیج سازندگی استان زنجان ادامه داد: اعتبارات بسیج سازندگی در سه بخش منابع قرارگاه محرومیت زدایی، سپاه و خیرین تامین می شود؛ در سیل اخیر کشور بالغ بر 500 میلیون تومان کمک های نقدی و 5 میلیارد تومان کمک های غیرنقدی جمع آوری و توزیع شد.

 

امندی با بیان اینکه گروه های جهادی با سازمان های بهزیستی و کمیته امداد هم همراهی می کنند، خاطرنشان کرد: در کنار آن پروژه های عالم المنفعه عمومی در بخش آب شرب، کشاورزی، راه روستایی و مدرسه هم از طریق منابع مختلف انجام می شود.

 

به گفته وی، با توجه به هدف گذاری در سامانه جهادی مشخص شده است گروه های حهادی در منطقه جغرافیایی به مدت 3 تا 5 سال حضور داشته و خدمات ارائه کنند در نتیجه مشکلات آن منطقه توسط جهادگران شناسایی می شود.

سید محمدعلویون یکی از اعضای هیات امنای بازار زنجان که به عنوان خیر در این پروژه حضور دارد هم به خبرنگار شبستان چنین گفت: هیات امنای بازار برحسب ضرورت در مشکلات شهری و روستایی ورود می کند و در برخی موارد هم به صورت موردی، به مراجعه کنندگان کمک می کند.

 

وی به همراهی هیات امنای بازار با گروه جهادی 313 برای بازسازی منزل یکی از شهروندان در کوی فاطمیه زنجان اشاره کرد و گفت: همراهی هیات امنای امروز همانند بازاریان قدیمی خوب است و نسبت به سابق کم کرسانی بیشتر شده است.

 

وی با بیان اینکه خانواده های متعددی با شرایط اقتصادی نا مناسب به هیات امنای بازار مراجعه می کنند، گفت: در سیل اخیر هم محموله هایی از کمک های بازاریان ارسال شد.

 

علی نصیری عضوگروه جهادی 313 هم در سخنانی گفت: این گروه در استان های مختلف در مناطق سیل زده اقدام به ساخت منزل مسکونی برای سیل زدگان کرد.

وی با بیان اینکه نام گروه برگرفته از 313 یار امام زمان(عج) است، گفت: این گروه تنها در بخش عمرانی فعالیت نمی کند ولی عمده فعالیت ها در ساخت و مرمت منازل مناطق محروم است.

 

نصیری با بیان اینکه هر پروژه عمرانی به نام یک شهید زینت می یابد، گفت: در شهرستان معمولان 12 واحد مرمت و بازسازی شد که هشت واحد به نیات خیرین و مابقی هم از سوی گروه جهادی عملیاتی شد.

 

مسئول گروه جهادی 313 هم با اشاره به اینکه نخستین گروه جهادی در کشور بودیم که واحدها را تحویل دادیم، گفت: این گروه جهادی علاوه برفعالیت های عمرانی کلاس های عقیدتی، آموزشی و فرهنگی را در مسجد فاطمه زهرا(س) اجرا می کند.

 

حسن قربانی با بیان اینکه جامعه هدف این گروه در شهر زنجان منطقه کوی فاطمیه وسقاخانه است، گفت: همه اقدامات صورت گرفته توسط گروه‌های جهادی به همت خود اعضا و با کمک خیران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گروههای جهادی زنجان،همراه با سایر نیروهای امدادی برای خدمات رسانی به سیل زندگان استان لرستان،شهرستان پل دختر بخش معمولان به صورت ثابت از ابتدای سال تا کنون در این منطقه حضور پیدا کرده اند، اظهار کرد: گروه جهادی زنجان مسئولیت نوسازی و بازسازی 12 واحد مسکونی را به عهده گرفته بود.

نرگس سعادتی-زنجان

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح اربعین حسینی کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل گراميداشت هفته دفاع مقدس خشت های مهربانی پروژه های محرومیت زدایی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی  با بیان این که مهمترین علت پیشرفت جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون  فعالیت جهادگران بوده است، گفت: این خدمات در ۲ دهه نخست انقلاب توسط جهادگران جهاد سازندگی و پس از آن نیز با حضور جوانان گروه های جهادی بسیج سازندگی در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق محروم به مردم ارائه شده است.
محمد روحانی افزود: در سالی که توسط رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته نیز جهادگران با خدمت بی منت و با مشارکت خود مردم، مسیر خود را در خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند و قدرت، عزت و افتخار ما، بسیجیان مخلص و گروه‌های جهادی هستند که باید قدردان خدمات آنها باشیم.
روحانی گفت: قرارگاه جهادی نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ استان خراسان رضوی نیز با حضور ۱۵۷۲ گروه جهادی در قالب ۷۸۶۰ جهادگر، خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار داد که این خدمات در عرصه های عمرانی، خدمت مومنانه، جمع آوری کمک‌های مردمی پس از جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم غزه اجرا شد.
وی افزود: از جمله این خدمات، اجرای ۲۰۲ طرح عمرانی، تهیه ۲۵ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان، ارائه بیش از ۶۶۴ هزار پرس غذای گرم برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات‌گیرندگان و توزیع ۳ هزار دست پوشاک در روز عید سعید فطر برای نیازمندان بوده است.

دیگر خبرها

  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • دروازه‌بان استقلال دختر جیمی‌جامپ را بغل کرد اما پسر هوادار را هل داد | ماجرای آغوش مهربانی بازیکنی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرد
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد