Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مهدوی گفت:جهش در صنعت نفت آغاز شده است و امسال در قدم اول ۶.۵ میلیون تن به ظرفیت ما اضافه می‌شود. تاریخ انتشار: 12:39 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۰۸۴

احمد مهدوی ابهری در نشست خبری امروز با حضور اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در کشور، نشات گرفته از توان بالای صنعت پتروشیمی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: ما از منابع هیدروکربنی غنی برای کاهش خام فروشی و اشتغال پایدار دسترسی داریم و این صنعت در حال پیشرفت است.

وی افزود: نمایشگاه ایران پلاست با هدف نمایش توانمندی‌های صنعت پتروشیمی است و این صنعت از خدم فروشی جلوگیری و به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور عمل کند.

مهدوی بیان کرد: در صنعت پتروشیمی هزاران محصول مورد نیاز کشور تامین می‌شود و ابن صنعت با گسترش خود به دنبال جایگزین شدن با صنعت چوب و آهن است.

وی عنوان کرد: با وجود توانایی و ظرفیت تولید کشور، سهمی کمی از مواد پلاستیکی و لاستیکی در بازار‌های همسایه داریم که برگزاری نمایشگاه می‌توات کمک شایانی به افزایش حضور صنعت پتروشیمی در کشور‌های همسایه شود.

مهدوی گفت: امسال علارغم تحریم‌ها شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کردند، افزایش قابل توجهی داشتند و از سوی تولید محصولات در صنایع بالادستی ۶.۵ میلیون تن به ظرفیت ما افزوده شده که این نیاز به افزایش ظرفیت از سوی صنایع پایین دستی برای صادرات و تامین نیاز داخل است.

به گفته وی؛ بازار‌های داخلی ظرفیتی محدود دارند و صنایع پایین دستی باید نگاه صادرات محور به منظور حضور بهتر در باز‌های بین المللی داشته باشند.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: وقتی کشور در وضیت عادی اقتصادی قرار دارد، مسولین نگرانی بابت توسعه صنعت پایین دستی ندارند، به طور مثال کشور‌های نیجریه و ونزوئلا با وجود منابع نفتی به دلیل خام فروشی شرایط اقتصادی مناسبی ندارند.

مهدوی ادامه داد:صادرات محور بود، تبدیل به ارزش افزوده، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از تولید داخل رمز موفقیت صنعت است.

وی مطرح کرد: تولید کاتالیست‌ها در داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی نمونه موفق از تولید با ارزش افزوده است که می‌تواند از خروج ارز نیز جلوگیری کند.

مهدوی بیان کرد:اولین راه برای جلو گیری از خام فروشی سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است که باید زنجیره‌های آن تکمیل شود.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به جهش صنعت نفت بیان کرد:جهش در صنعت نفت آغاز شده است و امسال در قدم اول ۶.۵ میلیون تون به ظرفیت ما اضافه می‌شود، اما متاسفانه در صنعت پایین دستی برنامه ریزی دقیقی وجود ندارد.

وی افزود: برای صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره آن برنامه خاصی وجود ندارد.

مهدوی گفت: یکی از مشکلات صنایع پایین دستی نقدینگی است، دولت می‌تواند خوراک را سه ماه بدهد و ما هم محصولات صنایع پایین دستی را ۴ ماهه بدهیم.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: واحد‌های پی وی اچ هنوز راه اندازی نشده و پروپیلن مایع نیز هنوز چرخه تولید آن کامل نشده است که این موضوع در انجمن مورد بررسی قرار گرفته شده است.

به گفته وی؛ خیز نهایی پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ رسیدن به ۱۳۰ میلیون تن و برداشتن موانع تولید آن است.

مهدوی با اشاره به نیاز حمایت دولت از صنایع پایین دستی گفت:صنایع پتروشیمی نیازمند لایسنس ندارند و تنها با ورد دستگاه و خط تولید می‌تواند کالایی با ارزش افزوده بالایی تولید کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی نمایشگاه نشست انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، غلامرضا جمالی با اشاره به شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست‌وهشتم صنعت نفت اظهار کرد: در این دوره کشورهای مطرحی مانند روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، هندوستان، اتریش، آرژانتین و… حضور خواهند داشت.

وی افزود: همچنین حدود ۱۵۰۰ شرکت داخلی فعال در حوزه‌های مختلف انرژی و صنایع مرتبط با صنعت نفت، تازه‌ترین دستاوردها و نوآوری‌هایی خود را که آینده انرژی و صنعت نفت جهان را تعیین می‌کند، به نمایش می‌گذارند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای انرژی برشمرد و گفت: این نمایشگاه اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت نفت ایران است که در آن شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه دست اندر کاران اصلی صنعت نفت ایران و جهان حضور جدی و فعال دارند.

جمالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت را فرصتی مغتنم برای همکاری شرکت‌های نفتی در سطح داخلی و جهانی خواند و اظهار کرد: در قالب این نمایشگاه، می‌توان ضمن آگاهی از تازه‌ترین تحولات بازارهای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با رویدادهای مهم جهانی در حوزه صنایع مرتبط با نفت و گاز نیز آشنا شد.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالا و مناسب صنعت نفت ایران، به‌عنوان نخستین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان و دارا بودن بازار مناسب در بخش‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی، در مجموع این رویداد، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری، امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان شرکت‌ها فراهم می‌آورد.

بر پایه این گزارش، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی ایران، از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از بخش‌های صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت به همراه تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت در ۱۰ گروه کالایی و تولیدکنندگان بار اول و دیگر گروه‌های کالایی صنعت نفت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

شرکت‌های فعال در حوزه تولیدی مواد و فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها، مشاوران، سرمایه‌گذاران مالی و بیمه، حوزه‌های تاسیساتی، مکانیک، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، عایق، پوشش و رنگ، اچ‌اس‌ئی، جوش و برش و دیگر گروه‌های کالایی و خدماتی به‌ترتیب اولویت‌بندی و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دستورعمل‌های ثبت نام، انتخاب و جانمایی می‌شوند که در مراتب بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6064001

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • اصفهان دومین شهر گردشگرپذیر کشور است/ لزوم افزایش ارائه خدمات به مسافران
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور