Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دکتر محمدتقی حلی ساز در تشریح خدمات هلال احمر در ایام اربعین حسینی به هزینه ثبت نام زائران در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: زائران برای سفر به عراق در ایام اربعین از طریق ثبت نام در سامانه سماح حدود ۲۲ هزار تومان پرداخت می کنند که از این میزان ۱۵ هزار تومان حق بیمه زائر است و هفت هزار تومان نیز بر اساس مصوبه ستاد اربعین که یکی از مراجع قانونی کشور است به هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مبلغی که به جمعیت هلال احمر اختصاص می یابد تنها بخشی از خدمات و هزینه های هلال احمر را در این ایام تامین می کند، در سال گذشته مبلغی که به هلال احمر پرداخت شد حتی نیمی از هزینه های هلال احمر در ایام اربعین (خرید داروها و ملزومات، حمل و نقل، انتقال بیماران، خدمات درمانی و نظایر آن) را هم تامین نکرد و در واقع این مقدار، کمکی به هلال احمر برای ارائه خدمتی پرتوان‌تر به زائران است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: علاوه بر کمک زائران به هلال احمر برای ارائه خدماتی شایسته تر، سال گذشته حدود ۷۰ زائر در ایام اربعین جان خود را از دست دادند که بیشترین علت فوت آنها، تصادفات جاده ای در مسیر سفر به کربلا بوده است و بنا بر ضرورت عقلی، زائران برای سفر به عتبات عالیات باید خود را بیمه کرده باشند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائران ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر سلامت عراق هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان

دریافت 5 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: نیروهای امدادی هلال‌احمر همچنان در حال امدادرسانی به سیل زدگان کاشان هستند.

کد خبر 6087104

دیگر خبرها

  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد