Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:18:01 GMT

مشق خدمات مسوولانه، همزمان با مهر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۷۴۵

مشق خدمات مسوولانه، همزمان با مهر

آفتاب دوباره در روز اول مهر خروس‌خوان سرزد و به شوق سرک کشیدن‌ از پشت پنجره‌های کلاس و دیدارهای کودکانه، زودتر از همیشه تابید و ماه را امشب به ضیافت خوابیدن بر سر دفترهای مشق دعوت کرد.

امروز دیر به محل کار رسیدم، خیابان‌های شهر دوباره از ماشین‌هایی با سرنشینان  قد و نیم قد مدرسه‌ای پر شده بود با خش‌خش برگ‌های پاییزی زیر کفش‌ها و کتانی‌هایی که برخی بوی نویی و برخی بوی دیرینگی می‌داد، آجر خاطره‌های روزهای مدرسه را در ضمیر و خاطر بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دلهره و شوق و اضطراب در نفس معطر کودکان، خیابان‌های شهر را سرخوش هیجان کرد و کوچه‌ها را از خنده‌ها و گریه‌ها لبریز.

صدای هم‌کلاسی‌ها و دویدن‌ها و شکفتن‌های احساس امروز پروانه شد و بر دوش قاصدک‌های منتظر، شهر را زیر پا گذاشت و خبر صف کشیدن شکوفه‌ها و آوازشان در صبحگاه را به گوش شاخه‌های سبز و زرد درختان رساند.     

امروز نسیم پاییزی نفس نفس زنان از راه رسید و گونه‌های معصومانه کودکان را نوازش کرد و خواب را در تاریک روشنای دیوارهای اتاق جاگذاشت و انتظار حیاط مدرسه را به پایانی خوش بدل کرد به امید حیاتی سرشار از آگاهی و دانش.

همه شهر در روزی که واژه‎ها بر تن تخته‌های سیاه جانی دوباره ‌گرفتند، آغوشی از مهر و خدمت گشودند و فرقی ندارد از بابای مدرسه و معلم و پلیس و زحمت‌کشان شهرداری‌. مدت‌ها است که همه مهیای شروع سفر دانش آموزان در مسیر علم و دانش و دانستن هستند.

مسئولان شهری با تکاپوهایی از رنگ مهر در نفس‌های کودکان تشنه علم دمیدند و فضای لرزان کلاس‌های مملو از نمره‌های بیست و دفتر حساب و مشق‌های ناتمام را گرما بخشیدند.

در خیابان‌های شهر لابه‌لای کوله‌های انباشته از کتاب‌ها و دفترهای مشق کودکان و دانشجویان، انسان‌هایی با سردوش‌های نظامی، ضمانت‌هایی از جنس امنیت را به مادران و پدران مضطرب و دلواپس پیشکش کردند و ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس ارمغانی از آسودگی را نوید ‌دادند که نگاهی به گوشه ای از این خدمات دلچسب و گوارای وجود است.  

استقرار خودروهای آتش‌نشانی تا ۱۰ مهر در نقاط پرتردد شهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از استقرار ۱۲ دستگاه خودروی آتش نشانی در روز اول مهر خبر داد.

سعید اسمعیل‌پور روز سه شنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا از ادامه استقرار این خودروها تا ۱۰ مهرماه می‌گوید و بیان می‌کند: سازمان آتش‌نشانی سمنان در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، با استقرار ۱۲ خودرو آتش نشانی در نقاط پر تردد شهر، گسترده‌تر از گذشته ایمنی را به شهروندان نوید داد.

وی از آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز اول مهرماه چهار ایستگاه در حالت آماده باش کامل قرار گرفت.

اسمعیل‌پور افزود: استقرار خودروی آتش نشانی در برخی میدان های نزدیک به مدارس، استقرار آتش‌نشان با لباس مخصوص در مدارس و اعزام کارشناسان ایمنی برای ارایه آموزش های اولیه مهار آتش در هفته اول مهر از برنامه‌های آتش‌نشانی به مناسبت بازگشایی مدارس است.

چهار دستگاه آمبولانس در نقاط شلوغ شهر مستقر شد

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم و خدمات بهداشتی و درمانی پزشکی سمنان نیز درباره تمهیدات اورژانس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: پایگاه های اورژانس این دانشگاه هفته اول مهر و همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در آماده باش کامل به سرمی‌برند.

محمد اطهری افزود: چهار دستگاه آمبولانس نیز در روز اول مهر در نقاط شلوغ و پرتردد سمنان مستقر شد.

وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس سمنان با استفاده از ۲ پایگاه شهری جاده‌ای پیش بیمارستانی، هشت پایگاه شهری، ۲۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی به مانند گذشته آماده است تا در صورت نیاز خدمات ویژه‌ای به شهروندان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه کنند.

به گفته اطهری، در هفته اول مهرماه به منظور تسریع در خدمات رسانی به شهروندان، سامانه ۱۱۵ با تمامی ظرفیت خدمات‌رسانی می‌کند.

پایش بهداشت محیطی ناوگان اتوبوس شهری سمنان  

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان خبرداد: طرح کنترل بهداشت محیطی در ناوگان اتوبوس شهری سمنان اجرا می‌شود

مجید کاشی ابراز داشت: پایش بهداشت محیطی ناوگان اتوبوس شهری سمنان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در قالب طرح «کنترل بهداشت محیطی اتوبوس‌های درون شهری» در سمنان انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به شهروندان سمنانی و افزایش ضریب بهداشتی ناوگان شهری به منظور حفظ بهداشت و سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس  و لزوم رسیدگی به وضعیت بهداشتی داخل اتوبوسها گفت: عوامل سازمان  در این طرح آخرین وضعیت بهداشتی اتوبوسها از قبیل نظافت عمومی اتوبوس ، صندلی و روکش ، دستگیره ها و نظافت بدنه اتوبوس‌ها و سالم بودن کپسول آتش نشانی را مورد بررسی قرار دادند. بر این اساس نسبت به تعویض نمودن روکش صندلی های معیوب اتوبوسها که به دلیل فرسودگی و آسیب رساندن قابل استفاده نبوده اقدام شد .

کاشی هدف از اجرای این طرح را جلب رضایت شهروندان و افزایش کیفیت خدمات ناوگان اتوبوسرانی دانست وتصریح کرد: این طرح به صورت مستمر و دوره ای در ناوگان اتوبوسرانی شهری اجرا می شود و از شهروندان عزیز درخواست نمود تا سازمان را در اجرای این طرح یاری نمایند.

فعالیت‌های فرهنگی ترافیکی اول مهر

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از اکران پیام‌های شهروندی در زمینه فرهنگ ترافیک از دوشنبه یکم مهرماه در شهرسمنان خبر داد.

عباس بابایی در ادامه با بیان اینکه امسال در آستانه بازگشایی مدارس، بسته تبلیغاتی شهروندی با برنامه‌هایی متنوع به استقبال دانش‌آموزان رفت، اظهار داشت:

وی ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید پیام‌هایی برای شهروندان با موضوع احتیاط و ایمنی بر روی تابلوهای شهر نقش بست.

وی تصریح کرد: ‌آموزش شهروندی کلید توسعه هر شهر و جامعه‌ای است و ایجاد فعالیت‌هایی در فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن رعایت قوانین به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است.

بابایی هدف از اکران پیام های شهروندی در سطح شهر را انتقال آموزه‌های شهروندی در زمینه ترافیک به دانش آموزان عنوان و بیان کرد: فرهنگ‌سازی رانندگی و ارائه آموزش‌های اصولی به کودکان، مهمترین گام در کاهش معضلات ترافیک شهری است.

کلاس‌های درس سمنان در اول مهر بدون معلم نیست

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مهرماه امسال هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نیست، گفت: کمبود معلم در مدرسه‌ها و هنرستان‌های استان با برنامه ریزی‌های کاربردی مانند جذب معلم، استفاده از نیروهای حق التدریسی و برون سپاری حل می‌شود.

حسین رشیدی ابراز داشت: امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان سمنان براساس قانون از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و برگزاری آزمون، نیرو جذب می شود.

وی ادامه داد: افزایش ساعت کاری فرهنگیان و استفاده از نیروی حق التدریسی از دیگر راهبردهای برنامه ریزی شده برای جبران کمبود نیروی انسانی در مدرسه‌های استان سمنان است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برخی آموزش‌های فنی و مهارتی باید برون سپاری شود و هنرجو، در محیط واقعی کار آموزش‌ها را فرا گیرد و اجرای این قانون تا حدی مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را حل کرده است.

رشیدی افزود: با برون سپاری آموزش‌ها،  آموزش درس‌های تئوری در هنرستان‌ها و آموزش‌های عملی در مراکز فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های متولی مانند سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ هزار و ۱۱ دانش آموز از ۲۲ هزار و ۱۲۳ دانش آموز استان سمنان در دوره متوسطه در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۰۰ هنرجو به شکل برون سپاری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان سمنان، تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای به داخل هنرستان‌ها برده می‌شود و همین اقدام موجب شده تا در دورترین نقاط استان مانند میامی، بیارجمند، آرادان و ایوانکی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی جبران شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید فرهنگ اشتباه نسبت به مهارت آموزی و هنرستان‌ به منظور اشتغالزایی و رونق تولید اصلاح شود.

۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دستکم پنج کارگاه آموزشی دارد.

۴۷.۳ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند و استان سمنان در سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی  ۱۱.۲ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

بیش از هشت هزار معلم در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان سمنان به ۱۲۰ هزار دانش آموز آموزش می‌دهند.

7342

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سال تحصیلی جدید سال تحصیلی 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

به گزارش فارس؛ مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • خبر خوش برای سربازان
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • آتش‌نشانی رشت مانور عملیاتی برگزار می‌کند