Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه رسانه های افغانستان ، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: در نتیجه‌ عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در شهرستان موسی‌قلعه ولایت هلمند ۲۲ جنگجوی خارجی گروه طالبان کشته شده‌اند.

این وزارت خانه در بیانیه خود گزارش داد:  در جریان این عملیات ۱۴ جنگجوی دیگر گروه طالبان بازداشت و یک انبار سلاح و مهمات این گروه نابود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جمع بازداشت‌شدگان نیز پنج شهروند پاکستانی و یک شهروند بنگلادشی وجود دارد.

دفتر مطبوعاتی استاندار هلمند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد :این عملیات شب گذشته (یکشنبه، ۳۱ شهریور) را نیروی هوایی و نیروهای ویژه‌ افغان اجرا کردند. در این بیانیه آمده است که  سه تن از طراحان حملات بزرگ طالبان نیز در میان کشته شدگان هستند.

از سوی دیگر ، گروه طالبان ادعا کرده است این حمله به یک مراسم عروسی در روستاهای «کونجک» و «شواروز» از حومه‌های بازار  موسی‌قلعه انجام شده است.

این گروه در اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در این حمله افزون بر تخریب‌شدن 6 خانه‌ مسکونی، ده‌ها غیرنظامی که اکثر آنها  زنان و کودکان بودند، کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: ادعای تلفات غیرنظامیان در  موسی‌قلعه را بررسی می‌کند. حمله یکشنبه شب نیروهای امنیتی افغانستان در استان هلمند در حالی است که گروه طالبان نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است روز ششم مهر ماه برگزار شود، در هفته های اخیر بر حملات خود شدت بخشیده  که موجب کشته و مجروح شدن صدها غیر نظامی در مناطق مختلف افغانستان شده است. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • گروه هفت: با هرگونه حمله نظامی اسراییل علیه رفح مخالف هستیم
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است