Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حسین فرکی، سرمربی پیکان گفت: یکی از دلایلی که گل‎های خورده‎مان زیاد شده، این است که مدام در شرایط حمله هستیم و کاملا هجومی بازی می‌کنیم. تاریخ انتشار: 12:52 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۰۹۱

حسین فرکی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص برتری ۶ بر ۲ تیمش برابر پیکان در هفته چهارم لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد و نظراتش در خصوص دیدار مقابل فولاد و مسائل جاری فوتبال را به زبان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصاحبه را می‎خوانید:

*هفته چهارم برای پیکان با یک پیروزی فوق‎العاده همراه بود. دوست داریم نظرتان در مورد این بازی را بدانیم؟

بازی با ماشین‎سازی با نتیجه خوب و شیرین برای پیکان پشت سر گذاشته شد. بعد از هر بازی باید تمرکز کنیم برای بازی بعدی. هر چه بود، با تلاش بازیکنان به خوشی پایان یافت و آماده دیدار بعدی هستیم.

*فکرش را می‎کردید در این بازی ۶ گل بزنید؟

در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. برخی مواقع مثل بازی ما با شاهین شهرداری در بوشهر، بیشتر از بازی با ماشین‎سازی فرصت گل داریم، مالکیت توپ و میدان در دست‎مان است، ولی نمی‎توانیم گل بزنیم. گاهی اوقات هم مثل بازی با ماشین‎سازی، از فرصت‎ها بهتر استفاده می‌کنیم و ۶ بار گل می‎زنیم. البته به نظرم می‎آید فرصت‎های بیشتری هم برای گلزنی به دست آوردیم که به گل تبدیل نشد.

*ماشین‎سازی تا این حد ضعیف بود که ۶ گل وارد دروازه‎اش شد؟

اصلا این طور نیست، اتفاقا ماشین‎سازی تیمی دست‎وپا بسته و ضعیف نبود. آن‌ها تیم خوب و دونده‌ای هستند و ما هم بازی یکطرفه‎ای را شاهد نبودیم. ماشین‎سازی چند بار روی دروازه ما طراحی حمله کرد و حتی ۲ بار به ما گل زد. بار دیگر می‎گویم که فوتبال همین است و گاهی نتایج آن، این طور رقم می‎خورد.

*آمار خط حمله پیکان هم جذاب شد!

خوشحالم تا پایان هفته چهارم، بازی‎های ما پر گل بوده. تا اینجای کار ۱۰ گل زدیم و این طور نبوده که فقط مهاجمان تیم‎مان گل بزنند. مدافعان و هافبک‎ها هم در امر گلزنی شریک بودند و در همه خطوط، بازیکن گلزن داشتیم.

*چرا آمار گل‎های خورده تیم پیکان بالا رفته؟

بله ما تا به حال ۹ گل خوردیم که نشان می‎دهد باید در کار‌های دفاعی بیشتر تمرکز کنیم و بیشتر کار کنیم. البته طبیعی است تیمی که هجومی بازی می‎کند، عناصر دفاعی‎اش با تعداد کمتری از دروازه خودی دفاع می‎کنند. یکی از دلایلی که گل‎های خورده‎مان زیاد شده، این است که مدام در شرایط حمله هستیم و کاملا هجومی بازی می‎کنیم. در چنین شرایطی، دروازه خودمان هم تهدید می‎شود که باید بیشتر روی این مسائل تمرین و تمرکز داشته باشیم.

*این هفته باید در اهواز با فولاد بازی کنید. هفته پنجم را چطور ارزیابی می‎کنید؟

همان طور که گفتید، آخر هفته در اهواز مهمان فولاد هستیم. تیمی که یکی از بهترین خاطرات کاری من در آنجا رقم خورده است. دو سال بسیار خوب در استان خوزستان داشتم و رابطه صمیمانه‎ام با هواداران تیم فولاد را هرگز فراموش نمی‎کنم. اتفاقا فصل قبل با پیکان برای بازی برگشت که به استان خوزستان رفتیم، بار دیگر مردم این خطه به من محبت داشتند. در فوتبال خوبی‎ها و بدی‎ها از بین نمی‎رود. باید سعی کنیم به یکدیگر احترام بگذاریم و همدیگر را دوست داشته باشیم تا در همه ورزشگاه‎ها و اماکن ورزشی کشور انرژی مثبت وجود داشته باشد. به هیچ عنوان دوست ندارم برای مردم شریف خوزستان کری بخوانم. این فقط یک بازی فوتبال است و امیدوارم مردم از دیدن یک مسابقه زیبا لذت ببرند و بازی باکیفیتی را شاهد باشیم. هر تیمی از موقعیت‎هایش استفاده کند می‎تواند نتیجه معقول را به دست بیاورد.

*برای پیکان چه افقی را مدنظر دارید؟

در مورد پیکان باید به این مسئله توجه کنید که ما تغییرات زیادی در بحث بازیکنان داشتیم. تعداد خروجی‏‎های ما زیاد بوده و هنوز معتقدم بازیکنان باید کنار هم بازی کنند و بازی به بازی جلو برویم. باید از شرایط موجود بهترین بهره را ببریم. وقتی تیم به شرایطی رسید که مطلوب مربی است و بقیه اذعان کنند که تاکتیک‎های کادرفنی در زمین اجرا می‎شود، می‎توان در مورد اهداف باشگاه صحبت کرد. شخصا به عنوان یک مربی، همیشه بهترین‎ها را برای تیمم می‎خواهم و دوست دارم پیکان در هر تورنمنت و هر دیداری موفق و مدعی باشد، اما در فوتبال یکی از عوامل اصلی موفقیت، بودجه‎گذاری است. پیکان باشگاه بی‎پولی نبوده و نیست، اما در مقایسه با باشگاه‎های دیگر، یک‎سوم یا یک‎چهارم هزینه کردیم. ما در لیگی که گفته می‎شود بازیکنان چندمیلیاردی یا ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار دلاری جذب باشگاه‎ها شده‎اند، مخارج زیادی نداشتیم. طبعا توقع موفقیت از آن باشگاه‎ها بیشتر است. در کنار اینها، عاملی به نام اتحاد، انگیزه و همدلی داریم. از لحاظ اخلاقی، شخصیتی، رفتاری و گفتاری، جوانان خوبی در پیکان هستند که منِ مربی و باشگاه را برای ادامه همکاری دلگرم می‎کنند. امیدوارم که در کنار جوانان دوست‌داشتنی این تیم، همه ما بتوانیم نتایجی بگیریم که آخر فصل، خودمان از عملکرد‎مان رضایت داشته باشیم.

*دیروز (یکشنبه) دربی تهران را هم پشت سر گذاشتیم. این بازی به نظرتان چطور بود؟

با توجه به حساسیت بازی، فکر می‎کنم استقلال و پرسپولیس در دقایق زیادی از جریان مسابقه آن طورکه مدنظرشان بود، نتوانستند کار کنند. در هر صورت، دربی همیشه دیداری است که جذابیت‎ها و زیبایی‎های خودش را دارد. در کنار آن، مسائلی دیدیم که زیبنده فوتبال نبود و بهتر است بیشتر در موردش صحبت نکنم. امیدوارم هر چه هست، برای فوتبال کشورمان ختم به خیر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین فرکی پیکان دربی فولاد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!

طرفداری| هواداران فولاد خوزستان نگران اوضاع مدیریتی این باشگاه هستند، اما در استقلال خوزستان شرایط کاملا متفاوتی وجود دارد.

رقابت‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر دنبال می‌شود و در فاصله 6 هفته مانده به پایان این بازی‌ها، تیم‌های خوزستانی هم جزو گزینه‌های سقوط قرار گرفته‌اند، ولی در این بین قرار گرفتن باشگاه فولاد با دو قهرمانی در تاریخ لیگ برتر عجیب بوده، نگرانی هواداران متعصب این تیم را به دنبال داشته و منجر به گلایه آنها از شکل مدیریتی بهرام رضاییان شده است.

فولاد خوزستان که همراه با هدایت خوان ایگناسیو مارتینز تا رده دهم جدول لیگ برتر بالا آمده و شرایط خود را به نسبت متعادل کرده بود، طبق تصمیم غیرمنتظره بهرام رضاییان و با تغییر سرمربی و حضور احمد آل‌نعمه و پس از آن هم عبدالله ویسی به سمتی پیش رفته که حالا دوران بحرانی را سپری می‌کند، فاصله دو امتیازی با منطقه سقوط دارد و با توجه به بازی‌های باقی مانده، بعید نیست این اتفاق بیفتد.

در شرایطی که بهرام رضاییان تاکید داشته یک مدیر فوتبالی است، اما اقداماتی انجام داده که نشان از مدیریت درست او ندارد و همین شرایط هم فولاد خوزستان را به شرایط بحرانی رسانده و نارضایتی مدیران و کارگران این شرکت و همچنین هواداران خوزستانی را به دنبال داشته، اما در سمت مقابل تیم همشهری آنها با مدیریت صحیح توانسته شرایط بهتر و روحیه بالاتری پیدا کند.

رضاییان با وجود حضور کوتاه مدت در فولاد خوزستان، سه سرمربی بالای سر تیمش داشته، اما در آن طرف شرایط متفاوتی در استقلال خوزستان وجود دارد و مدیریت صحیح علی نجفی در رأس باشگاه موجب شده تا این تیم از وضعیت بحرانی به روزهای کاملا امیدوار کننده برسد؛ در حدی که گل گهر را در مسابقه اخیرش در سیرجان متوقف کرده و فاصله خود را با فولاد کاهش داده است.

در تاریخ فوتبال ایران افرادی مثل امیر عابدینی فعالیت کردند که علیرغم اینکه در ابتدا چهره فوتبالی نبودند، اما آنقدر عملکرد خوبی داشتند که حالا نام‌شان به‌عنوان مدیر فوتبالی مطرح می‌شود و حالا هم به نظر می‌رسد علی نجفی به عنوان یک مدیر صنعتی  در استقلال خوزستان چنین مسیری را طی می‌کند. او توانسته برخلاف بهرام رضاییان که داعیه فوتبالی بودن دارد، تصمیمات فوتبالی بگیرد و حرفه‌ای عمل کند تا تیمش را به دوران امیدوار کننده‌ای برساند.

برخلاف رضاییان که در امور فنی وارد می‌شود و امروز هم عنوان کرده نسبت به تصمیم ایگناسیو مارتینز برای تعطیلی تیمش در نیم‌فصل دخالت کرده، علی نجفی در استقلال خوزستان کاملا متفاوت رفتار می‌کند و به جای اینکه در مسائل فنی دخالت کند، تمام فکر و تمرکزش را روی پشتیبانی صحیح از تیم و شاگردان سید سیروس پورموسوی گذاشته است.

رضاییان در نیم‌فصل برخی بازیکنان کلیدی مثل سعید واسعی را رد کرد و مهره‌های پا به سن گذاشته به خدمت گرفت، اما در استقلال خوزستان با حمایتی که امید علی نجفی انجام داد، این تیم توانست بازیکنان با کیفیت از جمله ساویو روبرتو، آسو رستم و عثمان اندونگ را به خدمت بگیرد. این تیم از رتبه آخر جدول فاصله گرفته و اکنون به یک امتیازی فولاد رسیده است. این مسئله در حالی پیرامون دوباشگاه خوزستانی رخ داده که فولاد با مدیریت رضاییان تا اینجای فصل 6 امتیاز بیشتر کسب نکرده است.

این شرایط در دو باشگاه محبوب فولاد و استقلال خوزستان کاری کرده تا هواداران دو تیم هم متوجه اتفاقات رخ داده در رأس مدیریت آنها شده و نسبت به عملکرد رضاییان انتقاد داشته، از نجفی حمایت کنند و به آینده این تیم امیدوار باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • بازیکنی که در ۷سال فقط ۱۶دقیقه بازی و تمدید کرده!
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • حسینی از بازی با فولاد محروم شد
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • رئیس هیئت فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم‌استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • رئیس هیات فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • بازیکن هوادار: تساوی برابر پیکان برای ما فرقی با باخت نداشت