Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:37:58 GMT

نیمی از باغات مراغه شناسنامه‌دار است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۹۵۰

نیمی از باغات مراغه شناسنامه‌دار است

اسماعیل کریمی‌اصل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم شناسنامه دار شدن نیمی از باغات، فقط ۱۵ درصد از اراضی زراعی این شهرستان شناسنامه دار شده است.

وی ادامه داد: وجود مباحث مالکیت و برخی اختلافات اراضی به ویژه در اراضی دیم در روستاها و عدم همراهی برخی از روستاییان زمینه ساز پیشرفت کند شناسنامه دار شدن اراضی زراعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی‌اصل اضافه کرد: شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی این شهرستان هم اکنون توسط اداره مهندسی و حدنگاری امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اجرا می شود.

وی گفت: در این راستا، قرارداد شناسنامه دار کردن ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با یک میلیارد و ۵۵۰ میلوین تومان اعتبار منعقد شده و این طرح در اجراست.

مدیرجها کشاورزی مراغه افزود: تاکنون از این میزان اراضی، نقشه ۲۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان تهیه شده است.

کریمی‌اصل اضافه کرد: همچنین برای نقشه برداری و شناسنامه دار کردن ۲۰ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان،  ۹۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های کشاورزی شمالغرب کشور بوده و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

بیش از ۲۰ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود ۳۰۰ هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.  

۳۰۷۷/۷۴۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اقتصاد مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهدی اکبری گفت: برای تسهیل و تسریع در امر آبرسانی شالیزار‌های شهرستان رشت تاکنون ۵۹ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر نهر‌های اصلی در روستا‌های خشکاروندان بخش کوچصفهان، جیرکویه بخش خشکبیجار، آسید شریف و طرازکوه بخش مرکزی این شهرستان لایروبی شده است.

مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان با اشاره به اینکه لایروبی انهار تعییت شده شهرستان رشت با ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال انجام است تصریح کرد: شالیکاران شهرستان باید با استفاده از منابع آبی محلی و در دسترس، مراحل مقدماتی کشت برنج را در زمین‌های خود انجام دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری