Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@06:16:33 GMT

هیچکدام از مدارس استان سمنان کمبود معلم ندارد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۹۵۷

هیچکدام از مدارس استان سمنان کمبود معلم ندارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۱۶۳ مدرسه این استان خبر داد و با بیان اینکه مدارس استان سمنان کمبود معلم ندارد گفت: ۱۲۳ هزار دانش‌آموز این استان سال تحصیلی خود را از امروز آغاز کردند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی پیش از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال تحصیلی 99-98 با عنوان «مدرسه صالح در گام دوم انقلاب» گفت: بر این اساس تمام برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در مدارس سراسر استان انجام می‌شود تا شعار سال تحصیلی جدید به‌طور کامل و جامع محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال 123 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر استان سمنان از امروز رسماً مشغول به تحصیل شده‌اند گفت: این تعداد دانش‌آموز در یک هزار و 163 مدارس این استان در مناطق شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.

170 مدرسه محروم کردستان تجهیز شدند158 هزار و 337 دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی روانه مدرسه شدند57 مدرسه جدید در استان کرمان افتتاح می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و تأکید کرد: باید از این فرصت ناب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان به نحو درستی استفاده شود.

دستورانی گفت: آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس سراسر استان سمنان با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت و تبیین باورها و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: همه ما در برابر شهدا دینی بر عهده‌داریم و‌ آن تداوم راه شهیدانی است که امروز ضامن بقای انقلاب است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهار داشت: در برهه‌ای که دشمنان این انقلاب و نظام تمام تلاششان را در بیراهه رفتن نسل جوان و نوجوان کشورمان انجام می‌دهند؛ بسیار لازم و ضروری است که سبک زندگی شهدا را به این نسل معرفی کنیم.

دستورانی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید استان سمنان کمبودی به لحاظ معلم ندارد و تمامی کلاس‌های درس در مدارس سراسر این استان دارای معلم هستند گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان با فعالیت هشت هزار و 370 نفر از معلمان در سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟

به گزارش  پارس نیوز ،  دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

 تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

 

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در 1403 زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع : عرشه آنلاین

 

دیگر خبرها

  • این طلبه‌ها بدون کنکور معلم می‌شوند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟
  • طنین زنگ اقتدار در مدارس سمنان