Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: جاده ابریشم می‌تواند زمینه مشارکت کشورها در عرصه تحقق دیپلماسی فرهنگی و توسعه روابط بین آنها را فراهم کند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در اجلاس جهانی کشورهای عضو جاده ابریشم با بیان اینکه از توجه مجامع جهانی و به ویژه یونسکو به احیای جاده ابریشم قدردانی می‌کنم، اظهار داشت: برخورداری جاده ابریشم از جاذبه‌های بسیار جغرافیایی، تاریخی، باستان شناسی، علمی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشورهای این مسیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موقعیت استراتژیک و ژئوپولتیک کشورهای مسیر جاده ابریشم را سبب رونق این جاده به عنوان معبری مطمئن و امن برای کاروان‌های تجاری دانست و افزود: از جمله اهداف این اجلاس می‌تواند احیای جاده ابریشم با رویکرد جدید و با در نظر گرفتن مقتضیات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی دنیای امروز باشد.

همایش جاده ابریشم با حضور رئیس یونسکو در همدان برگزار می‌شودچرا چین به دنبال احیای جاده ابریشم است؟نشریات ترکیه در یک نگاه| جاده ابریشم٬ مسیر جدید ترکیه/ آمریکا پیشنهاد منطقه امن 15 کیلومتری داد٬ ترکیه نپذیرفت

 

استاندار همدان بیان کرد: تعاملات رخ داده در جاده ابریشم بیانگر مولفه‌های صلح بین ملت‌ها، گفت‌وگوی بین ادیان و تمدن‌ها است، بنابراین بحث دیپلماسی دینی نه تنها یک هدف بلکه یک وسیله است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با گفت‌وگو بین ادیان، صلح در جهان تحقق پذیرد و از تشنج‌هایی که دنیای امروز را متاثر کرده بکاهیم، پس جایگاه جاده ابریشم به عنوان نمادی از گفت‌وگوی درون تمدنی، همگرایی قومیت‌ها و تقویت زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی در تحقق دستیابی به صلح منطقه‌ای و جهانی شدن بسیار قابل تامل است.

شاهرخی با تاکید براینکه اجلاس کشورهای عضو جاده ابریشم می‌تواند زمینه مشارکت بسیار مناسبی در تحقق دیپلماسی فرهنگی در توسعه روابط بین کشورها باشد، عنوان کرد: افتخار میزبانی این رویداد بین المللی به دلیل داشته‌های غنی استان همدان به این شهر رسیده است.

وی گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده و با توجه به آثار به جای مانده در ادوار مختلف تاریخی، قدمت همدان به بلندای تاریخ است.

استاندار همدان با بیان این‌که وجود بیش از هزار و 800  اثر تاریخی و طبیعی که هزار و 65 اثر آن ثبت ملی شده است، ابراز کرد: همدان تنها شهر دنیاست که در طول هزاران سال در همین نقطه جغرافیایی به عنوان شهر شناخته شده است و آثار به جای مانده در تپه هگمتانه گواه بیش از 3 هزار و 200 سال سابقه مدنیت در کهن شهر همدان است.

وی با بیان اینکه همدان 500 سال تاریخ امپراتوری بزرگ ایران را در تاریخ خود دارد، گفت: وجود آثار تاریخی و طبیعی بی‌بدیل مانند تپه هگمتانه، آتشکده نوشیجان و غار علی‌صدر به عنوان منحصر به فردترین غار آبی جهان سبب شده تا همدان در طول تاریخ مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

شاهرخی افزود: توجه به ظرفیت و داشته‌های غنی استان همدان در تمامی بخش‌ها به ویژه موقعیت ویژه در حوزه گردشگری استان همدان از جمله برنامه‌های دولت در استان است بر همین اساس  نیز اقدامات  مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده و گسترش مراکز اقامتیدر همدان گفت: امیدواریم با برگزاری این اجلاس ثبت جهانی آثار فاخر و منحصر به فرد استان همدان با سرعت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای سیاست دولت سیزدهم در افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های مختلف در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است