Web Analytics Made Easy - Statcounter

توحید تقی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اولویت برنامه‌های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برای سال تحصیلی جدید گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با داشتن 80 دفتر در 27 استان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور شناخته می‌شود. از مهمترین اولویت‌های این تشکل برای فعالیت در شروع تحصیلی سال جاری، جذب حداکثری نیرو و سپس توانمند‌سازی این نیروها از طریق برگزاری برنامه‌های متنوع در همه حوزه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقویت مبانی تشکیلاتی دفاتر را از اولویت‌های دیگر این اتحادیه برای سال جاری دانست، گفت: برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای، تهیه جزوات و ارسال به دفاتر و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در جهت تحقق این هدف است. برای رسیدن به اهداف مذکور دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی در دانشگاه‌های سراسر کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به استقبال دانشجویان ورودی جدید می‌روند.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه متاسفانه تشکل‌های دانشجویی هر ساله برای جذب دانشجویان ورودی جدید، یکسری فعالیت‌های کلیشه‌ای انجام می‌دهند، گفت: تنوع و گستردگی فعالیت‌ها یکی از رویکرد‌های مهم و اساسی، دفاتر ما در سراسر کشور است. با این اوصاف امسال هم مثل سال‌های قبل برخی از دفاتر ما با ایده‌های جدید در صدد پیشبرد اهداف خود در سطح دانشگاه هستند.

وی فضای مجازی را بستر مهمی دانست که نمی‌توان از فعالیت در آن غافل شد و گفت: فعالیت‌های جامعه اسلامی هم در چند ساله نشانگر این است که این تشکل به اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های روز و دیجیتال در جامعه امروزی پی‌برده است. آغاز به فعالیت صفحه توئیتر و آپارات به همراه صفحه اینستاگرام نشانگر این امر است.

جذب حداکثری و کیفی دانشجویان مورد توجه تشکل‌های دانشجویی است

تقی‌زاده درباره جذب کمّی یا کیفی دانشجویان در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: جذب اگر به‌ صورت کمّی صورت گیرد، اهداف تشکل‌ها در بلندمدت تامین نخواهد شد چرا که به مرور زمان و بروز برخی مشکلات و سنگ‌اندازی برخی مسئولان دانشگاهی در مقابل تشکل‌های انقلابی در خلال برگزاری برنامه‌ها در یکسال سبب فاصله گرفتن افراد جذب شده از تشکل می‌شود. پس به همین خاطر در کنار جذب حداکثری باید به بحث کیفی نیز توجه خاصی صورت گیرد.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی اگر تنها به دنبال جمع‌آوری اسامی دانشجویان در لیست دفاتر خود در دانشگاه‌ها باشند، اثرگذاری لازم برای حل مشکلات جامعه و موضع‌گیری‌های مناسب در اتفاقات مختلف در کشور، منطقه و بین‌الملل نخواهند داشت.

وی جذب دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید را حائز اهمیت دانست و گفت: بحث جذب دانشجویان فقط مربوط به آغاز سال تحصیلی نیست، ولی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که دانشجویان ورودی جدید از پتانسیل و انرژی بالایی برای جذب و فعالیت در تشکل‌ها برخوردار هستند.

تقی‌زاده بر هم‌فکری و هم‌افزایی بین تشکل‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی از لحاظ کلیات، مبانی نظام و انقلاب با هم در یک راستا بوده و متفاوت بودن بعضی رویکردها و اختلاف نظر در مورد برخی مسائل در تشکل‌های انقلابی سبب پویایی این جریان و رشد مبانی فکری، اعتقادی و جذب حداکثری این تشکل‌ها می‌شود.

حوزه زنان مورد توجه اتحادیه جامعه اسلامی

این فعال دانشجویی در پاسخ به این پرسش که «اتحادیه جامعه اسلامی با توجه به اهمیت حوزه زنان، چه اقداماتی برای جذب یا فعالیت در این حوزه دارد و آیا صرف داشتن تعداد دانشجوی دختر در عضویت انجمن کفایت میکند؟» گفت: جامعه اسلامی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور همیشه علمدار فعالیت در حوزه زنان و پیگیر مطالبات این قشر از جامعه است.

وی افزود: برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه زنان به صورت سراسری و منطقه‌ای، برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون حوزه زن در جامعه، از اهم فعالیت‌های اتحادیه در این حوزه است. در سطح دفاتر هم با توجه به سیاست اتحادیه در این حوزه، هدف ما توانمندسازی دانشجویان دختر جذب شده از طریق برگزاری برنامه‌های متنوع است.

تلاش اتحادیه جامعه اسلامی برای کاهش دیدگاه سیاسی به تشکل‌های دانشجویی

تقی‌زاده عنوان کرد: بعد از غائله کوی دانشگاه در سال 78 و فتنه انگیزی‌های یک جریان خاص و صرفا سیاسی جلوه دادن فعالیت‌های دانشجویی توسط همین جریان، این حق را باید به خانواده‌ها داد که فرزندان خود را از فعالیت در تشکل‌های دانشجویی منع کنند. طی چند سال اخیر نیز این تفکر در خانواده‌ها تقویت شده چرا که برخی جریانات سیاسی در تلاش هستند به فعالیت دانشجویان در مکان مقدس دانشگاه، رنگ و بوی سیاسی ببخشند و با سیاسی‌کاری فعالیت تشکل‌های انقلابی را زیر سوال ببرند.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیز برای مقابله با این تفکر و همه جانبه جلوه دادن فعالیت‌های دانشجویی همیشه خود را در کنار مردم دیده و سعی بر پیگیری مطالبات آنها دارد. به طور مثال در زلزله استان کرمانشاه، مناطق سیل زده استان‌های گلستان و خراسان رضوی، اعضای جامعه اسلامی با حضور در منطقه و جمع آوری کمک‌های اولیه و ارسال آنها به مناطق زلزله زده سعی بر ایفای نقش خود در مواقع مورد نیاز جامعه، داشته است.

انتهای پیام/

300 / 320 استقبال از دانشجویان ورودی جدید جذب دانشجویان کرسی های اندیشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استقبال از دانشجویان ورودی جدید جذب دانشجویان کرسی های اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد

به گزارش گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل دانشور مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در خصوص المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی گفت: یکی از کار‌های ارزشمندی که در دولت سیزدهم در وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان انجام شد تدوین و ابلاغ آئین نامه و شیوه نامه‌های برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه در سطح ملی در سطح دانشگاه‌های کشور بود.

وی افزود: در این راستا سازمان امور دانشجویان، در کنار برگزاری المپیاد‌های وزش‌های قهرمانی و همگانی اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در قالب‌های مختلف (رباتیک، فیجیتال و دیجیتال و نوآوری‌های فناورانه در ورزش) خواهد کرد که فرآیند اجرایی آن در برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم و در سال جاری از تاریخ ۲۷ فروردین ماه شروع شد و عزیزان دانشجو در تمام دانشگاه‌های کشور تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ستاو به آدرس Setav.ir/stso که برای همین منظور آماده شده؛ ثبت نام نمایند.

دانشور با بیان اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه با هدف بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در سطح دانشجویان دانشگاه‌های کشور طراحی شده است؛ اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ اقدام به تدوین آیین نامه و شیوه نامه‌های ورزش‌های فناورانه کرده‌ایم و در این راستا جلسات متعددی را برگزار و نتیجه آن به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و در این رویداد ملی ما به دنبال این هستیم تا با ترکیب تحرک و ورزش و فناوری و سرگرمی ضمن فراهم آوردن زمینه مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان از برون داد آن برای ساماندهی خوجوش شرکت‌های مختلفی که دانشجویان بتوانند نقش خودشان را برای تولید محصولات و تجهیزات مبتنی بر فناوری ایفا و ضمن کسب درآمد کافی در دوره دانشجویی بحث خودکفایی در تولید محصولات فناورانه ورزشی در کشور کلید زده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه بازی‌های رایانه‌ای است؛ افزود: متاسفانه کشور ایران در تولید بازی‌های رایانه‌ای که در کشور استفاده می‌شود؛ سهم حداقلی دارد بنابراین انتظار داریم دانشجویان به این عرصه ورود پیدا کنند و از دوران دانشجویی وارد چرخه کار و درآمد زایی شوند و صرفا در حوزه باز‌های رایانه‌ای ما بتوانیم تولیدات داخلی مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های بومی خودمان که در دنیا هم خریدارن جدی دارد؛ داشته باشیم.

دانشور یادآور شد: تعدادی از دانشگاه‌های کشور پیش از این و به صورت خود جوش بخش‌هایی از این المپیاد را در دانشگاه‌های خود برگزار می‌کردند، اما مقرر شد این المپیاد در سطح ملی برگزار شود تا خروجی این رویداد بتواند منجر به ایجاد شرکت، تولید محصولات و افزایش مهارت و درآمد دانشجویان و کشور عزیز ما ایران اسلامی شود؛ از طرفی برگزیدگان این المپیاد بعنوان نمایندگان کشور برای شرکت در رویدا‌های بین المللی خواهند بود.

مدیر کل دانشجویان داخل ادامه داد: المپیاد ورزش‌های فناورانه در تمام رشته‌ها در سطح استانی و ملی در ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری در ورزش برگزار می‌شود و همه دانشجویان ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت ستاو نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 دانشور اظهار کرد: با عنایت به برگزاری این رویداد مهم بصورت استانی و ملی از کلیه دانشگاه‌ها در سطوح مختلف مدیریتی انتظار داریم تا با هم افزایی فکری و تبلیغی کمک کنند تا این رویداد در سطح نام بزرگ ایران اسلامی برگزار و همه ظرفیت‌های دانشجویی کشور وارد این عرصه شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت