Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@09:01:02 GMT

ارزان‌ترین و گران‌ترین استان‌های کشور کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۰۵۷

ارزان‌ترین و گران‌ترین استان‌های کشور کدامند؟

براساس آمار وزارت کار در سال ۹۷، ۲۴ درصد درآمد خانواده‌های شهری صرف هزینه‌های خوراکی و دخانیات شده است.

به گزارش مشرق، براساس اعلام وزارت کار در سال 97، درآمد کل سالیانه خانواده‌های شهری 434905 هزار ریال و درآمد کل خانواده‌های روستایی 233114 هزار ریال بود که این رقم برای خانواده‌های شهری رشد 18.5 درصدی و برای خانواده‌های روستایی رشد 15.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصدی را نشان می‌دهد.

در سال 97، خانواده‌های شهری به طور متوسط 393227 هزار ریال و خانواده‌های روستایی 214472 هزار ریال برای خرید کالا و خدمات مصرفی هزینه کرده اند.

بیشتر بخوانید: ابهامات انتشار آمار رشد اقتصادی توسط بانک مرکزیبا نرخ تورم به بالاترین رقم از سال ۱۳۷۵ رسید/ روحانی رکورد هاشمی را می‌شکند؟ +جدول

این رقم برای خانواده‌های شهری رشد 19.3 درصدی و برای خانواده‌های روستایی رشد 20 درصدی را نسبت به سال 96 نشان می‌دهد. براساس اعلام آمارها یک خانواده تهرانی بیشترین هزینه‌ها را در طول یک سال پرداخت می‌کند.

در سال 97، متوسط هزینه‌های یک خانواده تهرانی 584667 هزار ریال بوده است. بعد از تهران، استان‌های البرز با متوسط هزینه 432509 هزار ریال و استان کهگیلویه وبویر احمد با متوسط هزینه 390648 هزار ریال بیشترین هزینه‌های مصرفی را در طول سال داشتند.

استان کرمان با 237415 هزار ریال، استان خراسان جنوبی با 241436 هزار ریال و استان آذربایجان غربی با 251709 هزار ریال کمترین میزان هزینه‌ها را در طول یک سال دارند.

در بین خانواده‌های روستایی، استان البرز با 321357 هزار ریال، استان مازنداران با 314926 هزار ریال و استان یزد با 299757 هزار ریال بیشترین هزینه را برای خرید و بهرمندی از کالاها و خدمات مصرفی پرداخت می‌کنند.

خانواده‌های روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان با 59583 هزار ریال، استان کرمان با 157214 هزار ریال و استان خراسان جنوبی با 127242 هزار ریال کمترین هزینه را برای برای خرید و بهرمندی از کالاها و خدمات مصرفی پرداخت می‌کنند.

سهم هزینه خوراکی و دخانی و هزینه‌های غیر خوراکی یک خانواده شهر از کل درآمد به ترتیب 24 و 76 درصد است.

همچنین سهم هزینه‌های خوراکی و دخانی یک خانواده روستایی از کل درآمد 37.4 درصد و هزینه‌های غیر خوراکی از کل درآمد 62.6 درصد است.

در شهرها درآمد 34.4 درصد خانواده‌های شهر از طریق مشاغل مزد و حقوق بگیری، 17 درصد از طریق مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و درآمد 49.6 درصد خانواده‌های شهر از طریق مشاغل متفرقه تامین می‌شود.

در روستاها، درآمد 30.7 درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل مزد و حقوق بگیری، درآمد 31.9 درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل کشاورزی و غیر کشاورزی و درآمد 37.4 درصد خانواده‌ها از طریق مشاغل متفرقه تامین می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن استان البرز نرخ تورم کالاهای اساسی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ارزان قیمت سپاه پاسداران ایران برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد +فیلم

حسن حیدر گفت:«پاسخی که رژیم صهیونیستی در 26 فروردین ماه از سپاه ایران دریافت کرد، بزرگتر از شکستی بود که در هفتم اکتبر از حماس خورد».

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو- رئوف توکلی؛ حسن حیدر، معاون شبکه المنار لبنان در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو پیرامون پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق گفت: استفاده سپاه ایران از پهپاد شاهد در حمله به پایگاه‌های رژیم اسرائیل بر اساس یک استراتژی مهم انجام گرفته و اتفاقی نبوده است!

وی ادامه داد عملیات روانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، قریب به دو هفته نفس رژیم صهیونیستی را بریده بود و او را از انجام هر کاری بازداشته بود. این در کنار دستاورد نطامی، یک دستاورد رسانه‌ای و روانی مهم به‌شمار می‌رود.

حیدر تصریح کرد اقدام جمهوری اسلامی در پرتاب پهپادهای شاهد که از نوع پهپادهای آرام رو است، به سمت آسمان سرزمین‌های اشغالی  نوعی تاکتیک بشمار می‌رود.

این کارشناس مسائل ایران ادامه داد  اصحاب رسانه و کارشناسان نظامی برایشان سوال پیش آمده است که چرا ایران  علیرغم برخورداری از پرنده‌هایی همانند کرار و جت‌ها و جنگنده‌های پرسرعت  که سرعتشان به 900 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد؛ از پهپاد آرام رو شاهد استفاده کرده است!

وی ادامه داد در پاسخ باید گفت هدف ایران از این کار در وهله اول بازنمایی بخش کوچکی از قدرت پهبادی خود به دشمن صهیونیستی  و در وهله دوم برانگیختن ترس اشغالگران صهیونیست از قدرت مخفی و بزرگ پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

رژیم صهیونیستی به دلیل شکستی که در عرصه نظامی متحمل شد، تلاش کرد تا  در عرصه رسانه‌ای شکست خود را جبران کند و با طرح ادعاهای دروغین همانند ادعای ساقط کردن 99 درصد از موشک های ایران توسط پدافند این رژیم بر شکست خود سرپوش بگذارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برخی رسانه‌های عربی و غربی با پول‌پاشی گسترده‌ای که انجام داده‌اند، درصدد هستند تا حمله ایران را به یک نمایش از پیش تعیین شده تعبیر کنند

حسن حیدر گفت بسیاری از رسانه‌های عربی سعی داشتند تا حمله ایران را یک نمایش تلقی کرده و ایران را یکی از بازیگران این نمایش معرفی می‌کنند.

او تصریح کرد تا جایی که برخی از آنان ادعا کردند که ایران می‌خواهد توجهات را از موضوع غزه تغییر دهد و جنگی را با اسرائیل ترتیب داده است تا بدینوسیله نگاه ها را به سمت خودش متمایل کند

وی اضافه کرد سوالی که باید پرسید این است که چرا فکر کردید اقدام ایران یک نمایش است؟! در صورتی که اگر فرض شما درست باشد، باید بین دو طرف یعنی ایران و رژیم صهیونیستی وجه اشتراکی وجود داشته باشد تا اقدام نمایشی صورت بگیرد.

حیدر ادامه داد اما همانطور که می‌بینیم جنگی درگرفته است و خونی ریخته شده. باید بگویم به برخی افراد و رسانه‌های عربی و بیگانه سفارش شده است تا حمله ایران را کوچک و کم اهمیت جلوه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

شکستی که رژیم صهیونیستی در 26 فروردین از سپاه ایران خورد، بزرگتر از شکستی بود که در هفتم اکتبر متحمل شد

حسن حیدر گفت اسرائیل می‌گوید که ما قوی هستیم اما اگر به گزارش‌هایی که کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی می‌دهند، نگاهی بیندازیم، می‌فهمیم که اسرائیل ضعیف  و از خانه عنکبوت شکننده تر است.

وی افزود چه بسا افرادی باشند که گفته‌ی ما را قبول نداشته باشند. به آنان پیشنهاد می‌کنم   روزنامه‌های خارجی مثل روزنامه‌های آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی مراجعه کنند. آنان به صراحت  از ضعف این رژیم سخن گفته و از کاستی‌های شدیدی که این رژیم در حوزه اطلاعاتی از آن رنج می‌برد، حرف می‌زنند

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد شکستی که رژیم در بامداد یکشنبه خورد، بزرگتر از شکستی است که در هفتم اکتبر متحمل شده بود. چراکه زمانیکه علیه کنسولگری ایران دست به اقدام زد، هیچگاه فکرش را نمی‌کرد که روزی  در پاسخ دچار شکست شود و اینچنین پاسخی از ایران دریافت کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

اسرائیلی که روزی پاسخ یک گلوله از لبنان را با موشک می‌داد، الان مرکز هدف هزاران موشک کروز  و پهباد جبهه مقاومت شده است

حسن حیدر گفت همانگونه رهبری انقلاب اسلامی ایران گفتند: دیگر دوران بزن، در رو به پایان رسیده است؛ چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد پاسخی به حمله ایران بدهد، جمهوری اسلامی به صورت رسمی اعلام کرده است که پاسخ درخوری به این رژیم خواهد داد

 

او ادامه داد این رژیم موقتی ضربه‌ای اساسی در 2024/04/14 از ایران خورد و این روز به عنوان نمادی مهم و تاریخی در تاریخ این رژیم به ثبت رسید. این رویداد، سرآغاز نابودی این رژیم است

وی تصریح کرد اسرائیلی که تا پیش از این اگر یک گلوله از جنوب لبنان به آن برخورد می‌کرد، آن را با موشک پاسخ می‌داد و آن هنگام که با یکی از شخصیت‌های سیاسی ترور می‌شد، به لبنان یورش می‌برد و حتی تا بیروت هم حملات خودش را ادامه می‌داد، هم‌اکنون در ورطه‌ی نابودی قرار گرفته است

او اشاره کرد رژیم صهیونیستی هیچگاه فکر نمی‌کرد با بیش از 100 موشک از طرف جمهوری اسلامی مورد هدف قرار بگیرد

وی تصریح کرد باید اذعان کنم که رژیم اسرائیل در دادن پاسخ ترسو است. قدرت او بر ایالت متحده آمریکا و غرب وابسته است. آنان امروز به رژیم می‌گویند اگر ایران حمله کند، باید تنها به مقابله با او بپردازی!

او در آخر تاکید کرد بر همین اساس رژیم صهیونیستی در بلندمدت توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد. او در مورد موشک های مقاومت لبنان و نیز اراده آنان، حساب ویژه‌ای باز کرده است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • وصول بیش از 161 هزارمیلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان یزد
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد
  • سال متفاوت استان یزد در وصول درآمد از بخش‌های مختلف
  • پاسخ ارزان قیمت سپاه پاسداران برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد +فیلم
  • پاسخ ارزان قیمت سپاه پاسداران ایران برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد +فیلم