Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ذکریایی‌نژاد روز دوشنبه در جلسه بیمه محصولات کشاورزی در کارگروه دام و طیور اظهار داشت: در سال جاری به ۳۱۵ متقاضی بخش دام ۳۰۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که با استفاده از این اعتبار ۳۴۳ فرصت شغلی تثبیت و ۹۸ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شد.

وی اضافه کرد: تمام تسهیلات و خدمات که برای دامداران ارائه می شود منوط به بیمه کردن دام‎هاست و پروانه بهداشتی نیز پیش نیاز موافقت صندوق بیمه کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذکریایی‌نژاد افزود: عملیات اجرایی بیمه اجباری دام در استان و در تمام سـطوح دامداری های استان اعم از دام سـبک و سنگین، آبزیان و زنبور عسل و طیور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید با همکاری بانک کشاورزی، اداره کل دامپزشـکی، جهاد کشاورزی، سازمان‌های نظام دامپزشـکی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه‌های مربوطه صورت گیرد.

وی یادآور شد: تمام دام‌های استان، باید در برابر مخـاطرات، تحت پوشـش بیمه اجبـاری دام (پایه) قرار گرفته و خسارت ناشی از این نوع مخاطرات تنها توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی به متقاضیان پرداخت میشود.

ذکریایی‌نژاد تاکید کرد: دامداران می توانند غیر از بیمه اجباری (پایه)، دام‌های خود را در برابر سایر مخاطرات و بیماری‌ها در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و یا سایر شرکت ها بیمه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان گفت: تمدید پروانه و گواهی بهداشتی دامداری و هرگونه مجوز بهداشتی دیگر، منوط به ارائه بیمه‌نامه اجباری دام از طرف متقاضی است و با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام دام‌ها در زمان شیوع بیماری خسارت بهره برداران کم می‌شود و چرخه تولید و اقتصاد دام استان از حرکت باز نمی‌ماند.

وی گفت: همکاری صندوق بیمه و تمام قسمت‌های مربوطه در این زمینه بسیار مفید و تاثیر گذار است و کارگاه‌های آموزشی برای توجیه بهره برداران در خصوص منافع این طرح ضروری است.

 آمار عملکرد بیمه استان کردستان در سال ۱۳۹۷ در بخش دام ۱۳۳ هزار و ۹۱۳ راس، در بخش طیور ۲۹ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۰ قطعه و در بخش زنبور عسل نیز ۱۸ هزار و ۵۲۱ کلونی بود.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی کردستان دام و طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج