Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه هپکو گفت: کارگروهی متشکل از رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای نظارت به واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سطح استان‌ها تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص برنامه دولت برای موضوع اعتراض کارگران هپکو و هم چنین برخورد با هیئت مدیره این شرکت و اقدامات پیشگیرانه دولت در خصوص جلوگیری از تکرار وقایع این چنینی گفت: مشکل ما در هپکو این است که خریدار تولیدات هپکو کم شده و یا وجود ندارد یا اساسا منابعی نیست که از این تولیدات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
براین اساس تکنولوژی هپکو باید به روزرسانی شود.

**صلاحیت افراد در مورد خصوصی سازی بیشتر باید مورد ارزیابی قرار گیرد
وی مسئله دوم در ماجرای هپکو را خصوصی سازی‌هایی دانست که در این شرکت صورت گرفته و گفت: افرادی که در این فرآیند خصوصی سازی توانستند شرکت کنند و مدیریت آن را به عهده بگیرند نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و لذا خصوصی سازی، خصوصی سازی ناسالمی نبوده است، اما افراد نتوانستند از عهده تعهدات خود برآیند و براین اساس لازم است چیزی که در خصوصی سازی راجع به صلاحیت فرد داریم بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

ربیعی با اشاره به زمانی که شخصا عهده دار تصدی وزارت کار بود گفت: در آن زمان به وجود آمدن شرکت‌های فرعی در درون شرکت‌ها را یکی از مشکلات بزرگ می‌دیدم و همان موقع هم از آن جلوگیری می‌کردم.

**دولت یکی از بانک‌ها را مکلف به پرداخت حقوق عقب مانده کارگران هپکو کرد
سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت در قبال مسئله اعتراض کارگران هپکو گفت: ما در مورد پرداخت حقوق عقب مانده کارگران تصمیماتی گرفتیم و بنا براین شد که یکی از بانک‌ها مکلف به پرداخت حقوق عقب مانده این عزیزان شود.

وی ادامه داد: اساسا بحث هپکو بحث مالکیت است و کارگران این مجموعه که با شخص من زیاد در ارتباط هستند عنوان می‌کنند که انتظار دارند امنیت شغلی شان حفظ شود و مطمئن شوند مالکی اینجا خواهد آمد که بتواند برای کارگران تولید ایجاد کند، چون اساسا هیچ چیزی برای کارگران شیرین‌تر از امنیت شغلی و تولید نیست.

ربیعی تصریح کرد: برهمین اساس و بنا به توصیه رئیس جمهور یک کنسرسیومی قوی تشکیل شد که این کنسرسیوم موظف است تولیدات مورد نیاز را داشته باشد اساسا این کنسرسیوم‌ها شرکت‌های معدنی بزرگ ما هستند که از نام بردن اسم تک تک آن‌ها به دلیل تغییراتی که ممکن است صورت بگیرد معذورم، اما مهمترین آن‌ها کنسرسیوم گل گهر و آذراب است که کانون این کنسرسیوم‌ها محسوب می‌شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با وجود این کنرسیوم‌ها هم تولید تضمین خواهد شد و هم این کنسرسیوم‌ها آنقدر قدرت مالی دارند که کارگران را اداره کنند گفت: از طرف دیگر کارگران هپکو دنبال یک آرامش از مالک بودند و به احتمال زیاد با تغییر مدیریت و مالکیت به این آرامش خواهند رسید.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد آقای روغنی مدیر که از مدیران بسیار موفق ما که سابقه کار صنعتی نیز دارد مدیر عامل جدید هپکو خواهد شد.

ربیعی در پاسخ به این سوال خبرگزاری دانشجو که اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار این وقایع چه خواهد بود گفت: به هر حال کوچک کردن دولت استراتژی درستی بوده و در تمام اسناد بالادستی به این کوچک سازی تاکید شده، اما شیوه کوچک سازی در هر دولتی که صورت بگیرد یک سری حرف و حدیث دارد، اما من اطمینان دارم صاحبان خصوصی سازی در سال‌های گذشته با دقت عمل کرده اند.
**کارگروهی متشکل از رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور نظارت بر واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سطح استان‌ها تشکیل شد
سخنگوی دولت اقدامات عملی دولت در جلوگیری از تکرار این وقایع را با اشاره به جلسه روز شنبه سران اقتصادی سران قوا دانست و تصریح کرد: در این جلسه بنا شد برای اینکه طرح‌های نیمه تمام دولتی واگذار شوند و واگذار کننده و خریدار اطمینان از این اقدام داشته باشند رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گروهی تشکیل دهند و در سطح استان‌ها نظارت لازم بر واگذاری‌های اطمینان بخش را صورت دهند که این واگذاری‌ها به سمت اطمینان بخشی برود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هپکو خصوصی سازی ربیعی سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز :

پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند، چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده، اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سال‌های گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان