Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه هپکو گفت: کارگروهی متشکل از رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای نظارت به واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سطح استان‌ها تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص برنامه دولت برای موضوع اعتراض کارگران هپکو و هم چنین برخورد با هیئت مدیره این شرکت و اقدامات پیشگیرانه دولت در خصوص جلوگیری از تکرار وقایع این چنینی گفت: مشکل ما در هپکو این است که خریدار تولیدات هپکو کم شده و یا وجود ندارد یا اساسا منابعی نیست که از این تولیدات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
براین اساس تکنولوژی هپکو باید به روزرسانی شود.

**صلاحیت افراد در مورد خصوصی سازی بیشتر باید مورد ارزیابی قرار گیرد
وی مسئله دوم در ماجرای هپکو را خصوصی سازی‌هایی دانست که در این شرکت صورت گرفته و گفت: افرادی که در این فرآیند خصوصی سازی توانستند شرکت کنند و مدیریت آن را به عهده بگیرند نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و لذا خصوصی سازی، خصوصی سازی ناسالمی نبوده است، اما افراد نتوانستند از عهده تعهدات خود برآیند و براین اساس لازم است چیزی که در خصوصی سازی راجع به صلاحیت فرد داریم بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

ربیعی با اشاره به زمانی که شخصا عهده دار تصدی وزارت کار بود گفت: در آن زمان به وجود آمدن شرکت‌های فرعی در درون شرکت‌ها را یکی از مشکلات بزرگ می‌دیدم و همان موقع هم از آن جلوگیری می‌کردم.

**دولت یکی از بانک‌ها را مکلف به پرداخت حقوق عقب مانده کارگران هپکو کرد
سخنگوی دولت در خصوص اقدامات دولت در قبال مسئله اعتراض کارگران هپکو گفت: ما در مورد پرداخت حقوق عقب مانده کارگران تصمیماتی گرفتیم و بنا براین شد که یکی از بانک‌ها مکلف به پرداخت حقوق عقب مانده این عزیزان شود.

وی ادامه داد: اساسا بحث هپکو بحث مالکیت است و کارگران این مجموعه که با شخص من زیاد در ارتباط هستند عنوان می‌کنند که انتظار دارند امنیت شغلی شان حفظ شود و مطمئن شوند مالکی اینجا خواهد آمد که بتواند برای کارگران تولید ایجاد کند، چون اساسا هیچ چیزی برای کارگران شیرین‌تر از امنیت شغلی و تولید نیست.

ربیعی تصریح کرد: برهمین اساس و بنا به توصیه رئیس جمهور یک کنسرسیومی قوی تشکیل شد که این کنسرسیوم موظف است تولیدات مورد نیاز را داشته باشد اساسا این کنسرسیوم‌ها شرکت‌های معدنی بزرگ ما هستند که از نام بردن اسم تک تک آن‌ها به دلیل تغییراتی که ممکن است صورت بگیرد معذورم، اما مهمترین آن‌ها کنسرسیوم گل گهر و آذراب است که کانون این کنسرسیوم‌ها محسوب می‌شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با وجود این کنرسیوم‌ها هم تولید تضمین خواهد شد و هم این کنسرسیوم‌ها آنقدر قدرت مالی دارند که کارگران را اداره کنند گفت: از طرف دیگر کارگران هپکو دنبال یک آرامش از مالک بودند و به احتمال زیاد با تغییر مدیریت و مالکیت به این آرامش خواهند رسید.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد آقای روغنی مدیر که از مدیران بسیار موفق ما که سابقه کار صنعتی نیز دارد مدیر عامل جدید هپکو خواهد شد.

ربیعی در پاسخ به این سوال خبرگزاری دانشجو که اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار این وقایع چه خواهد بود گفت: به هر حال کوچک کردن دولت استراتژی درستی بوده و در تمام اسناد بالادستی به این کوچک سازی تاکید شده، اما شیوه کوچک سازی در هر دولتی که صورت بگیرد یک سری حرف و حدیث دارد، اما من اطمینان دارم صاحبان خصوصی سازی در سال‌های گذشته با دقت عمل کرده اند.
**کارگروهی متشکل از رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور نظارت بر واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سطح استان‌ها تشکیل شد
سخنگوی دولت اقدامات عملی دولت در جلوگیری از تکرار این وقایع را با اشاره به جلسه روز شنبه سران اقتصادی سران قوا دانست و تصریح کرد: در این جلسه بنا شد برای اینکه طرح‌های نیمه تمام دولتی واگذار شوند و واگذار کننده و خریدار اطمینان از این اقدام داشته باشند رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گروهی تشکیل دهند و در سطح استان‌ها نظارت لازم بر واگذاری‌های اطمینان بخش را صورت دهند که این واگذاری‌ها به سمت اطمینان بخشی برود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هپکو خصوصی سازی ربیعی سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است