Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی بیوکی با تاکید براینکه دنیا به دنبال جنگ نظامی نیست گفت: پیشنهاد رئیس جمهوردرمجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر " صلح هرمز" مورد استقبال دیگر کشورها قرار می گیرد.

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد پیشنهاد رئیس جمهورر برای طرح موضوع «صلح هرمز» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تنگه هرمز گلوگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر اهمیت ساختار فیزیکی این تنگه ،موقعیت آن به لحاظ اقتصادی برای ما و دنیا بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا اگر قرار باشد اتفاقی در این تنگه برای صادرات و واردات ما بیفتد برای صادرات و واردات سایر کشورها نیز خواهد افتاد و اینگونه نیست که اگر اقتصاد ما دچار مشکل شود دیگر کشورها می توانند با خیال آسوده به صادرات و واردات بپردازند.

 

وی بیان کرد: پشنهاد رئیس جمهور از طرح «صلح هرمز» این است که اگر قرار است تبادل کالاهای ما مورد تهدید قرار گیرد تبادل کالاهای دیگر کشورها هم دچار مشکل می شود و در واقع اگر قرار است مانعی برای فروش و صادرات نفت ما ایجاد شود برای فروش نفت سایر کشورها نز همین مانع وجود خواهد داشت.

 

موسوی بیوکی تصریح کرد: دنیا در حال حاضر به دنبال تحرکات نظامی نیست چرا که آمریکا بر اقتصاد متمرکز شده است و کشورها اصولا خودشان را از جنگ اقتصادی دور نگه می دارند و به دبنال صلح و امنیت و آرامش هستند به همین دلیل پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر صلح  هرمز می تواند مورد استقبال کشورها قرار گیرد.

 

وی  بابیان اینکه هدف آمریکا در حال حاضر تشدید تحریم ها و فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند که در جنگ نظامی حریف ما نمی شوند و ما دست شان را به خوبی در عرصه جنگ نظامی می خوانیم و به همین دلیل هیچگاه گزینه جنگ نظامی را علیه ما به کار نمی برند بلکه جنگ اقتصادی را تشدید می کنند.

 

نماینده مردم یزد در خانه ملت خاطر نشان کرد: جهان باید بداند که هدف آمریکا فروپاشی سیستم اقتصادی ما است وآنها در این راه فشار حداکثری رابه ملت ایران می آورند، بهترین موقعیت برای طرح این مباحث و روشنگری در مورد اهداف آمریکا مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که امیدواریم آقای روحانی به شایستگی این مسائل را مطرح و از حقوق ملت ایران دفاع کند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس مسجد رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل گراميداشت هفته دفاع مقدس استان همدان مسجد طراز اسلامی بازگشایی مدارس موسوی بیوکی مجلس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که با تعامل متقابل آنها رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

به گفته این مسوول، فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که نقش دولت و فعالان اقتصادی به واقع مکمل یکدیگر است و با این تعامل، یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد همکارانه با وجود تمام فشارهای دشمن، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، جهش و شکوفایی اقتصادی است.

منظور اظهار داشت: تولید کلید حل مسائل کشور است و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند که این امر نشان می‌دهد کلید حل مشکلات به دست تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تولید وقتی سرعت و جهش می‌گیرد که گره از پای تولید باز شود و این امر با پشتیبانی و برنامه‌ریزی درست شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • عکس/ استقبال متفاوت سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • استقبال پرشور سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • استقبال از رئیس جمهور در سمنان
  • استقبال نوجوانان سمنانی از رئیس جمهور
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد