Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیموری گفت: از راه‌اندازی سازمان گردشگری شهرداری با هدف تقویت و تمرکز بر توسعه گردشگری شهری، استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «ولی تیموری» معاون گردشگری در نشست با «مهدی سیف» رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، ضمن بررسی روند شکل‌گیری سازمان گردشگری در شهرداری گفت: مبدا بسیاری از تورهای گردشگری و همچنین گردشگران ورودی به کشورمان، شهر تهران است؛ از این رو انعکاس ظرفیت‌ها و داشته‌های گردشگری پایتخت نقش موثری در برداشت اولیه گردشگران خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون گردشگری با بیان اینکه تمرکز بر موضوع گردشگری شهری تهران توسط شهرداری، اقدام مناسبی ارزیابی می‌ شود، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مورد انتظار این امر، تهیه وابلاغ پیوست گردشگری برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری خواهد بود.

 

تیموری تاکید کرد: نظر به اینکه منابع قانونی، متولی اصلی حوزه گردشگری را وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرده است؛ لذا لازم است اساسنامه ساختار و شرح وظایف سازمان گردشگری شهرداری با همکاری معاونت گردشگری وزارت و در تعامل مستقیم با این حوزه تنظیم شود تا از هر گونه موازی‌کاری و اتلاف منابع و انرژی  جلوگیری شود.

 

معاون گردشگری با اشاره به اینکه شهر تهران 8 میلیون جمعیت ثابت و 12 میلیون جمعیت شناور دارد؛ گفت: پایتخت ایران با دارا بودن جمعیتی معادل کل جمعیت بسیاری از کشورها، ظرفیت قابل‌توجهی جهت شکوفایی گردشگری داخلی و خارجی داراست که سازمان گردشگری شهرداری می‌تواند در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سبب شکوفایی بستر مساعد موجود شود.

 

تیموری با بیان اینکه بررسی کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری نشان از آگاهی، فعالیت و مشارکت حداکثری شهرداری‌ها دارد؛ اظهار کرد: ورود رسمی شهرداری تهران به موضوع صنعت گردشگری با راه‌اندازی سازمان گردشگری، می‌تواند چشم‌اندازی روشن پیش روی توسعه گردشگری شهری بگشاید؛ به گونه‌ای که با موففیت این الگو و اجرای آن در سایر شهرهای کشور بتوان ساختاری قوی در گردشگری شهری ایجاد کرد.

معاون گردشگری همچنین ضمن تشریح برنامه‌های معاونت گردشگری به مناسبت هفته گردشگری ازمشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران در گرامیداشت این ایام نیز استقبال کرد.    

 

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی اردبیل شهرداری تهران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از مولد سازی املاک به عنوان یکی از تحولات مهم در دوره مدیریت جدید شهری یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم بودجه به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک ۱۴۰ در صد رشد بودجه داشتیم و در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان دی ماه بودجه محقق شد و برای اولین بار متمم ۳۵ هزار میلیاردی نیز ارائه شد که نهایتا مبلغ ۱۰۴ همت بودجه تا پایان سال محقق شد.

فروزنده معاون شهردار تهران بیان داشت: افزایش بودجه در چهار محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان، که درآمد شهر سازی را به دنبال داشت، ارزش افزوده، در آمد‌های پایدار، عوارض نوسازی و مولد سازی دنبال شد.

وی افزود: یکی از تحولاتی که در دوره مدیریت آقای زاکانی دنبال شد، بحث مولد ساز املاک و تسویه با دستگاه‌های مختلف بود که توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را تسویه نماییم؛ همچنین یک کار جدی با بانک‌ها انجام شد که در ذیل آن بستری فراهم شد که به شهرداری تسهیلات ارائه دهند، البته شهرداری از دولت و دستگاه‌های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است و ان شاء ا... با حمایت رئیس محترم جمهور و هیات دولت در سال جاری وصول پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • سرانجام پل حافظ تهران | این پل جمع می شود یا همچنان باقی می ماند؟
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟