Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های پاکستان،  خودروسازی در این کشور یکی از صنعت های پیشرو محسوب می شود که تقریبا ۲ میلیون فرصت شغلی بوجود آورده است.

در حال حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ مرکز تولید قطعات خودرو در مناطق مختلف پاکستان وجود دارد که سالانه حدود ۵۰ میلیارد روپیه برای معیشت این کشور درآمدزایی دارد.

براساس این گزارش، کاهش ارزش پول ملی پاکستان (روپیه) در برابر دلار باعث افزایش قیمت شده و در نتیجه کاهش چشمگیر تقاضای خرید خودرو را در این کشور به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار ارائه شده از سوی بازارهای ارزی پاکستان، امروز قیمت هر دلار آمریکا در پاکستان به ۱۵۶ روپیه رسیده است.

منابع خبری نوشتند: کاهش ارزش روپیه، قدرت خرید را از مردم گرفته و باعث بروز مشکلات شدید مالی برای تولیدکنندگان داخلی و حتی نمایندگی برخی شرکت های خارجی در پاکستان شده است.

در این گزارش آمده است: تاکنون حدود پنج هزار کارگر در کارخانه های خودروسازی داخلی و نمایندگی برخی شرکت های خارجی در پاکستان بیکار و از بانک های تجاری نیز کارمندان مربوط به بخش های سرمایه گذاری و بازاریابی نیز اخراج شده اند.

رسانه های پاکستانی گفتند: سالانه یک میلیون و هشتصد هزار دستگاه موتور سیکلت و دویست هزار دستگاه خودرو در این کشور تولید می شد که تعطیلی کارخانه های خودروسازی درآمد هزاران کارگر و اقتصاد خانواده های آنان را در خطر قرار داده است.

کارشناسان امور اقتصادی و صنعتی در پاکستان می گویند: بحران پیش روی صنعت خودروسازی تا سال آینده میلادی نیز ادامه خواهد داشت و احتمال دارد این معضل به سال های آینده نیز برسد.

به گفته آنان،  دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان باید گام های فوری برای کمک به صنعت خودروسازی بردارد در غیر این صورت سطح بیکاری در کشور نه تنها افزایش خواهد داشت بلکه دشواری های زندگی صدها هزار نفر از قشر متوسط و ضعیف جامعه اضافه می شود.

در دهه های گذشته شرکت های خودرو سازی آمریکایی و اروپایی نیز در پاکستان تولید داشتند اما پس از دهه ۸۰ میلادی شرکت های آسیایی از جمله ژاپنی ها توانستند موقعیت خود را در پاکستان از طریق مشارکت با تولیدکنندگان داخلی محکم کنند.

طبق پیش بینی ھای کارشناسان و نھادھای جھانی تجارت، نرخ بیکاری در پاکستان تا پایان سال جاری میلادی به ۵.۹۰ درصد برسد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری پاکستان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!

به گزارش قدس آنلاین، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است. 

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان  شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد