Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، ابوالفضل ظهره وند، سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان، در خصوص صدور دیرهنگام روادید برای هیئت ایرانی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این تعلل و تاخیر منحصر و مختص به امسال نیست و در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده است.

وی افزود: اساسا صدور روادید از وظایف آمریکایی‌ها نیست و این اتفاق از جمله مشکلات سازمان ملل است که در زورگویی آمریکایی‌ها گیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظهره وند ادامه داد: اساسا سازمان ملل یک سازمان جهانی است که ارتباطی به آمریکایی‌ها ندارد و آن‌ها سوء استفاده می‌کنند و از این اهرم برای ایجاد فضای روانی در جهان استفاده می‌کنند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه اساسا باید دید هدف دولت از سفر به نیویورک چه چیز است، گفت: باید دید در این رفت و آمد‌ها قرار است چه چیزی را در قبال چه چیز دیگری رد و بدل می‌کنیم.

وی ادامه داد: مثلا می‌شد در این سفر وزیر خارجه به نمایندگی از کشورمان شرکت کند و در سطح رئیس جمهور ایران نماینده‌ای نداشته باشد سپس وزیر امور خارجه از فرصت پیش آمده استفاده کند و دلیل عدم حضور رئیس جمهور را بازتاب دهد قاعدتا این رفتار به مراتب از سفر رئیس جمهور به نیویورک بازتاب بیشتری داشت در این روند وزیر خارجه می‌توانست همان مطالبی که روحانی قصد بیان آن‌ها را داشت، بیان کند و با انتقاد از عملکرد سازمان ملل و اینکه باید محل سازمان ملل از آمریکا خارج شود به موضوع دامن می‌زد و این اتفاق را به یک سناریو تبدیل می‌کرد.

ظهره وند تصریح کرد: البته هر نوع تصمیم گیری به نوع نگاه دولت به روابط خارجی برمی گردد قاعدتا دولت فعلی تمایل بیشتری به مسیر تعامل با غرب دارد و نمی‌تواند از این مسیر برگردد اساسا نوع نگاه به سیاست خارجی در هر دولت متفاوت است و باید دید در دولت‌ها روسای جمهور چه شاکله فکری و رویکرد کلی دارند و اساسا چه نگاهی به غرب دارند و در این خصوص نمی‌توان نسخه واحدی برای همه دولت‌ها نوشت.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بهتر آن بود که در نشست امسال نهایتا وزیر امور خارجه کشورمان حاضر می‌شد، گفت: این اتفاق به نوعی هم از شرایط احتمالی که ممکن است آمریکایی‌ها به وجود بیاورند اجتناب کرده بودیم و هم اینکه پاسخی به اقدام خلاف قانون و اخلاق آمریکایی‌ها داده بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساسا به نظر می‌رسد در شرایط فعلی به جای سخنرانی که کاری از پیش نمی‌برد، چون ما سخنرانی داغ‌تر از سخنرانی احمدی نژاد در صحن سازمان ملل نداشتیم؛اما حل مشکلات کار میدانی می طلبد، اساسا گاهی عدم شرکت تاثیری به مراتب بیشتر از این دارد که رئیس جمهور هشت دقیقه در صحن سازمان ملل صحبت کند که ممکن است مخاطبین او بعضا جلسه را ترک کرده و یا در حال چرت زدن باشند به هر حال در شرایط تحریمی جدید شرایط ویژه‌ای خلق شده و این هنر دولتمردان است که چه طور تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

 

خبرگزاری دانشجو

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ظریف روادید دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر کشور در امور فلسطین در بخشی از صحبت های خود در نشست تحلیل و بررسی عملیات «وعده صادق» که روز گذشته در سالن جلسات دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر این‌که «در عملیات وعده صادق ۱۰ کشور در میدان نبرد مقابل ایران بودند»، گفت: دشمن یک ویژگی داشت که در اینجا برای ما مهم بود و ما فاقد آن بودیم؛ آنها در ۶ ماهه نبرد طوفان الاقصی در درگیری با یمنی ها، لبنانی ها و عراقی ها نسبت به سیستم پهپادی و موشکی آشنایی پیدا کرده بودند و تمام ضعف‌ها و قدرت‌های آن‌ها را کشف کرده بودند در حالی که ما تا کنون در هیچ نبردی با رادارهای آن‌ها و همچنین سیستم‌های گنبد آهنی و فلاخن مواجه نشده بودیم و این‌ها موجب شده بود که مادر طرح و عملیات مقداری دچار مشکل باشیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها منطقه درگیری را منطقه بندی کردند و غرب رود اردن و داخل رژیم به به یک منطقه و منطقه شرق رود اردن و عراق را به یک منطقه تقسیم کردند که داخل رژیم صهیونسیتی را بر عهده رژیم صهیونسیتی گذاشتند و سایر مناطق را خودشان قبول کردند. تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید.

ابطحی اظهار کرد: یکی از شگفتی‌ها این بود که احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد.با توجه به این‌که به دنبال گسترش جنگ نبودیم، می‌خواستیم که سریع به نتیجه برسیم و زمان نبرد کوتاه باشد و همچنین بازدارندگی جدی ایجاد کنیم و این‌که همه ابزار در اختیار خودمان باشد، گزینه‌های پاسخ نیابتی کنار رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896302

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید