Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:50:35 GMT

شهاب مرادی: دایره عاشقان حسین(ع) را تنگ نکنیم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۶۴۱

شهاب مرادی: دایره عاشقان حسین(ع) را تنگ نکنیم

حجت‌الاسلام شهاب مرادی گفت: متأسفانه در ابتدای ماه محرم و با شروع عزاداری‌ها عده‌ای به جای استفاده از ظرفیت عظیم محرم و عاشورا مدام به بحث آسیب‌شناسی می‌پردازند. چرا مدام می‌خواهیم دایره عاشقان حسین(ع) را تنگ‌تر کنیم؟ ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویژه‌برنامه «در حلقه رندان» با عنوان «رندان تشنه‌لب» به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عصر روز 31 شهریورماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعران در این برنامه با خواندن اشعاری درباره واقعه عاشورا، مظلومیت امام حسین(ع) و خاندانش، صبر حضرت زینت(س) و فرهنگ مقاومت شبی به یاد ماندنی را رقم زدند.

در این برنامه اسماعیل امینی، حسن شعبانی (بانی)، عباس احمدی، محمدعلی بخشایش، احمد بابایی، نغمه مستشار نظامی، سعید حدادیان، امید مهدی نژاد، سید حمیدرضا برقعی، یوسفعلی میرشکاک و مریم جلوداریان اشعار خود را در مدح اهل بیت(ع) خواندند. در ابتدای این برنامه اسماعیل امینی ضمن ذکر یاد و خاطره زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد گفت: زرویی نصرآباد مرد بزرگی بود که دفتر طنز حوزه هنری را راه‌اندازی کرد و بانیِ جلسه در حلقه رندان بود. او در محرم و صفر «رندان تشنه لب» را برگزار کرد و قصیده بلند بالای خود را در وصف حضرت عباس(ع) از کتاب "ماه به روایت آه" را خواند. این مجلس پر نور یادگاری بزرگی از این انسان شریف است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی نیز به عنوان میهمان ویژه این برنامه حاضر شد و درباره آسیب‌شناسی مجالس عزای امام حسین(ع) به بیان نکاتی پرداخت. وی در این‌باره گفت: متأسفانه در ابتدای ماه محرم و با شروع عزاداری‌ها عده‌ای به جای استفاده از ظرفیت عظیم محرم و عاشورا مدام به بحث آسیب‌شناسی می‌پردازند. عده‌ای منتقد بالفطره از همه کس و همه چیز ایراد می‌گیرند؛ به عنوان مثال می‌گویند عزادار حسین(ع) باید آزاده باشد، انسان پاکی باشد، اهل گناه نباشد و... این خوب است که کسی گناه نکند، اما چرا مدام در پی این هستیم که دایره عاشقان حسین(ع) را تنگ‌تر کنیم و به جای حقیقت با سلیقه خودمان معیارتراشی کنیم.

وی ادامه داد: هر کس که بگوید حسین(ع) حق است و یزید باطل، در زمره یاران حسین(ع) است، ما در دستگاه اهل بیت(ع) نوع سومی نداریم، تماشاچی نداریم، هر کس که بر مظلومیت حسین(ع) صحه بگذارد از یاران و طرفداران اهل بیت(ع) است، متأسفانه انتظارات را به اندازه‌ای بالا می‌بریم که هیچ‌کس در تعریف و معیار ما جا نمی‌شود.

این فعال فرهنگی به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین، بساط عزاداری حسین(ع) را رونقی دوچندان بخشید. امروز به برکت خون شهدای ما، خون شهدا و مجاهدین عراقی که در انتفاضه در مجاورت حرم امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و هزاران ایثارگر، می‌توانیم آزادانه به راهپیمایی اربعین برویم. امام حسین(ع) عازم کوفه بود ولی مدام راهش را به سمت بیابان تغییر دادند که در خلوت خونش را بریزند، او را دفن نکردند که اثری از پیکرش نماند، اما در حقیقت حسین(ع) بر یزید پیروز شد و نام و راه او تا ابد جاودانه ماند.

خاطره جالب مجاهدی از سرودن شعری درباره حضرت رقیه(س)/آیینگی؛ اولین قدم در ساحت شعر آیینی

محمدعلی مجاهدی نیز ضمن بیان نکاتی درباب شاعران آیینی گفت: شاعر آیینی همانند یک مجاهد که در میدان جنگ با شمشیرش از دین دفاع می‌کند، با زبانش از حقیقت و حقانیت دین دفاع می کند. کسانی که در دستگاه اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند و در جایگاه شاعری قرار دارند، تجربه‌های قدسی فراوانی را درک کرده‌اند، نور عظیمی بر قلبشان می‌تابد، شاعران با بیان واقعه عاشورا نسل‌های بعدی را تربیت می‌کنند و همچون یک مربی نمی‌گذارند کوچک و بزرگ راه درست را گم کنند، شاعر همانند یک رسانه تأثیرگذار است؛ پیامبر اکرم(ص) در مجلسی که قرار بود شعری در وصف دین خوانده شود، جمعیت را ساکت کردند تا همه توجهات به شعر باشد، تا این حد شعر آیینی محترم و مهم است.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات دینی و آیینی حوزه هنری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم

در این نماهنگ سخنان شنیدنی شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسمی که شهید زاهدی نیز حضور داشت و اشک میریخت را مشاهده می‌کنید و بخش‌هایی از بیانات اخیر رهبر انقلاب که به شوق شهادت شهیدانی از قبیل شهید زاهدی، رحیمی و... اشاره و تأکید کردند: اینها کسانی بودند که یک عمر دنبال شهادت دویدند؛ خدا به آنها این اُجرت را داد به خاطر جهادشان؛ خوشا به حالشان!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • غیور مردان ایران گنبد آهنین اسرائیل را به لانه سست عنکبوت مبدل می کنند
  • فیلم/ شوقِ عاشقانِ وصل
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد