Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین محمد پور، رئیس پلیس راه گیلان امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ موتورسوار در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۸۳ نفر بود، ۲۸ درصد کمترشده است.

او، با اشاره به اینکه آمار کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت در گیلان امسال ۲۳نفر کمتر از پارسال است، علت کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت را آموزش موتوسواران و رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به ۵ هزار و ۵۷۵ موتورسوار در ۲۳۳ روستای گیلان در ۴۷ مرحله آموزش داده شد.

سرهنگ حسین محمد پور، با بیان اینکه مشخصات موتورسوارانی که آموزش می‌بینند نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی، پلاک موتور، شماره گواهینامه، محل سکونت و بیمه در سامانه پلیس ثبت می‌شود، افزود: اگر این افراد دچار تخلف شوند با برخورد شدید پلیس مواجه می‌شوند.

او، با اشاره به توزیع ۲ هزار و ۱۳۶ کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران گیلانی در سال جاری، گفت: امسال و پارسال ۵ هزار و ۶۰۰ کلاه ایمنی به ارزش ۳۹۲ میلیون تومان بین موتورسواران گیلان توزیع شد.

رئیس پلیس راه گیلان افزود: پارسال روستا‌های هدف برای آموزش موتورسواران روستا‌های پرتردد و پرتصادف حاشیه شهر‌های بزرگ بود، اما امسال آموزش حتی در روستا‌های دورتر از شهر هم انجام شد.

سرهنگ حسن محمدپور تصریح کرد: در دوره‌های آموزشی به موتورسواران نکات ایمنی نظیر پوشیدن لباس‌های شب نما و رنگ روشن در شب و به عابران پیاده تردد در شانه خاکی جاده‌ها و بر خلاف جهت تردد خودرو‌ها آموزش داده می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

آمار کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت  در گیلان ۲۸ درصد کمترشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند