Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:06:55 GMT

رشد ۲۹ درصدی اجاره‌بها در بهار امسال

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۱۰۹۷

رشد ۲۹ درصدی اجاره‌بها در بهار امسال

به گزارش روز دوشنبه مرکز آمار، بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام ‎ معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود درباره بهای خرید و فروش و اجاره مسکن در بهار امسال کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۱۴۸ درصدی متوسط قیمت فروش هرمترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی

براساس این گزارش، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار امسال سه میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بامیانگین مساحت ۲۶۵ مترمربع بود که نسبت به فصل قبل (زمستان ۹۷) ۱۶.۱ درصد و نسبت به بهار سال گذشته ۱۴۸.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین بهای حداقل و حداکثر فروش یک مترمربع زمین در این دوره به ترتیب ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان و ۷۲ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان است.

رشد ۸۲.۲ درصدی متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

بررسی جداول مرکز آمار نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار امسال سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان با میانگین مساحت ۱۰۶ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۲.۲ درصد و زمستان سال گذشته ۲۰.۷ درصد رشد کرده است.

در این دوره زمانی حداقل بهای فروش هرمترمربع زیربنای مسکونی ۱۰۶ هزار تومان و حداکثر قیمت نیز ۶۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان است.

افزایش ۲۹ درصدی متوسط مبلغ اجاره ماهیانه یک مترمربع زیربنای مسکونی

براساس گزارش مرکز آمار کشور متوسط مبلغ اجاره ماهیانه بهعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکون معامله شده در بهار ۱۳۹۸ در بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور ۱۲ هزار و ۶۵۲ هزار تومان با میانگین مساحت ۹۸ مترمربع است و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است که نسبت به زمستان گذشته ۱۳.۹ درصد و نسبت به بهار گذشته ۲۹.۱ درصد افزایش داشته است.

حداقل و حداکثر قیمت اجاره‌بهای یک مترمربع زیربنای مسکونی در بهار امسال ۲۲۲ تومان و ۲۲۰ هزار و ۶۷ تومان است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٣٣٢٥١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٦٥ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ١٦,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤٨.٦ درصد افزایش داشته است...

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس