Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با نواخته شدن زنگ نخستین هنرستان پسرانه استارتاپی ایران توسط معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد آغاز شد.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دیگر ورود به دانشگاه مسئله نظام آموزشی نیست، امروز با دانش آموخته‌هایی مواجه هستیم که مشکل اشتغال دارند که به نوبه خود بحران اجتماعی بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آغاز به کار نخستین هنرستان استارتاپی رکاد مشهد را آغاز تحول مهمی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نحوه به کارگیری مهارت‌ها مهم تر است، چرا که در این هنرستان دانش آموزان بر اساس پروژه هایی که انجام می‌دهند (پروژه محور) آموزش می‌بینند همانطور که پرورش روحیات کار تیمی، خلاقیت، کارآفرینی، احیای نشاط و شادابی در دانش آموزان هم جزو اهداف آموزشی این هنرستان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: همه اجزای ساختار سنتی (آموزشی) دچار تحول شده است و در آینده هیچ کاربردی نخواهد داشت، به نحوی که در آینده نظام آموزشی قطعا تغییر خواهد کرد و کسانی آینده علمی موفقی دارند که در ایجاد کسب و کار تفکر خلاق داشته باشند؛ همانطور که در شرایطی که رشد اقتصادی منفی بوده، کسب و کارهای نوین به بهترین نحو فعالیت کردند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی خلاق و نوآور به عنوان با ارزش‌ترین دارایی و به عنوان اساسی‌ترین زیرساخت اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین، به مسئله آموزش اشاره کرد و گفت: باید آموزش همزمان با برطرف کردن نیازها صورت پذیرد، ایجاد هدف‌ها و چالش‌ها باعث می‌شود که دایره علم ما توسعه پیدا کند و انجام کار تیمی و تفکر نقادانه مسائل بسیار جدی زندگی ماست.

آل‌شیخ خاطرنشان کرد: هنرستان استارتاپی رکاد الگوی علمی کشور است و نگاه همگان به نتیجه و خروجی این هنرستان است.

کد خبر 390637

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد شهرداری شهرداری مشهد آغاز سال تحصیلی جدید استارتاپ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد گفت: کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی علاوه‌بر ارائه خدمت به بیش از ۸۵۰ عضو فعال خود در شهر مشهد، به دیگر مؤسسات و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی دیگر شهر‌های کشور نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

رضا رشیدپور  افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در تیر ۱۳۷۷ با هدف ارائه خدمت به مراجعان، تحویل منابع اطلاعاتی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی به کتاب برای همه قشر‌های  جامعه راه‌اندازی شده است و. مطابق با این هدف به همه معلولان، جانبازان، روشندلان، سالمندان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرصت حضور در کتابخانه را ندارند، در محدوده شهر مشهد خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: این کتابخانه همچنین اقدام به اهدا و امانت بلندمدت منابع مازاد این سازمان مطابق با آیین‌نامه اهدا و مبادله به مراکز متقاضی علمی، فرهنگی و آموزشی می‌کند و با هدف ارائه خدمات مطلوب، مؤثر و سریع، به همه کتاب‌های موجود در مخازن کتاب کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، مخزن در گردش واقع در باغ ملک‌آباد مشهد و همچنین منابع موجود در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی دسترسی دارد..

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: اعضای این کتابخانه می‌توانند به صورت تلفنی، ایمیل، کانال‌های اطلاع‌رسانی کتاب‌های مورد نیاز خود را درخواست کنند.

رشیدپور گفت: این منابع در صورت موجود بودن، طبق زمان‌بندی و منطقه‌بندی تعیین شده  در محدوده شهر مشهد، به درب منزل عضو تحویل داده می‌شود.

وی گفت: مراکز فرهنگی و آموزشی همچون مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و دیگر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز می‌توانند از خدمات امانت بلندمدت کتاب کتابخانه سیار استفاده کنندکه  این منابع در نوبت اول برای مدت دو سال امانت داده می‌شود و در صورت نیاز مراکز، مدت امانت قابل تمدید است.

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: همچنین این مراکز فرهنگی و آموزشی در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار کتاب اهدایی دریافت کنند.

رشیدپور گفت: این کتابخانه علاوه‌بر ارائه خدمات به اعضای خود، منابع اطلاعاتی مورد نیاز اعضای روشندل کتابخانه گویای رضوی را نیز در درب منزل به آنان تحویل می‌دهد.

وی افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی  هم اکنون همه روزه (بجز روز‌های تعطیل) از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۹ به نشانی: حرم مطهر رضوی، بست طبرسی، ساختمان سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس، طبقه منفی یک، اتاق ۱۰۳، آماده ارائه خدمات به اهل کتاب و کتابخوانی است.

 همچنین علاقه‌مندان در صورت نیاز می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۳۶۱۶۴-۰۵۱ با این کتابخانه تماس بگیرند.

کتابخانه سیار آستان مقدس رضوی  در سال ۱۴۰۲، بیش از پنج هزار و ۳۲۰ نسخه کتاب به اعضای خود در دربِ منزل امانت داد  و  در مجموع ۱۰۳ هزار و ۹۳۲ نسخه کتاب را به صورت اهدا و امانت بلندمدت به ۹۷ مرکز فرهنگی و آموزشی درخواست‌کننده کتاب در سراسر کشور تقدیم کرد.  

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود