Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- داور دربی ۹۰ بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال قضاوت عجیب و البته پر اشتباهی داشت. تاریخ انتشار: 14:34 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۱۳۳

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، روز گذشته دربی ۹۰ پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال برگزار شد که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت این بازی حساس و مهم برعهده موعود بنیادی‌فر بود. این داور که یکی از داوران بین‌المللی فوتبال ایران محسوب می‌شود با عملکرد تقریبا ضعیف خود در دربی، نشان داد هنوز برای مدیریت یک بازی بزرگ نیاز به زمان دارد.

سکان دربی ۹۰ جایی ابتدا جایی از دست بنیادی‌فر در رفت که برای استقلال پنالتی گرفت. البته پنالتی درست بود اما مهار پنالتی توسط بیرانوند واکنش‌های متعددی را از سوی کارشناسان داوری به همراه داشت. خیلی از کارشناسان معتقد بودند که پنالتی باید تکرار می‌شد و البته بعضی‌ها هم تصمیم بنیادی‌فر را درست اعلام کردند. بعد از آن هم درگیری کنعانی‌زادگان با مرتضی تبریزی نشان داد که بازی به نوعی از دست بنیادی‌فر خارج شده است. 

تدام اشتباهات بنیادی‌فر و البته عدم تمرکز وی، باعث شد در ادامه بازی او چندین بار دیگر دچار اشتباه شود و در صحنه‌ای که می‌توانست در اواخر بازی بازیکنان بیشتری از زمین را به دلیل درگیری اخراج کند، اما به دادن کارت زرد به آنها بسنده کرد تا یکی از عجیب‌ترین داوری‌های فصل را به نام خود ثبت کند.

البته نباید فراموش کنیم که بنیادی‌فر کمی هم خوش‌شانس بود چراکه این بازی پُر برخورد تنها یک موقعیت حساس در داخل محوطه جریمه داشت که منجر به پنالتی استقلال شد. شاید اگر اتفاقات بیشتری در محوطه دو تیم رخ می‌داد شاهد خطا‌های بیشتری از داور بودیم.

با این شرایط به نظر می‌رسد کمیته داوران باید در انتخاب داور برای چنین بازی‌های بزرگی بادقت بیشتری عمل کند. البته در اینکه بنیادی‌فر یکی از بهترین داوران حال حاضر ایران است شکی نیست، اما بدون شک می‌شد داوران دیگری را برای این بازی بزرگ انتخاب کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس دربی لیگ برتر استقلال میزان بنیادی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه باشگاه ذوب‌آهن: دکمه پنالتی ما خاموش شده!

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن اگرچه امروز مقابل آلومینیوم اراک با نتیجه دو بر صفر پیروز شد و سه امتیاز شیرین را به دست آورد، اما اعضای باشگاه اصفهانی به قضاوت سعید رحیمی مقدم در این مسابقه معترض هستند.

ذوبی‌ها که در بازی های گذشته نیز چند بار نسبت به گرفته نشدن پنالتی به سود آنها معترض شده بودند، امروز هم یک ویدئو از صحنه‌ای از بازی با آلومینیوم را منتشر کردند و متن جالبی را نوشتند.

باشگاه ذوب‌آهن نوشته است: «شاید گزینه اعلام پنالتی برای ذوب‌آهن، خاموش شده...»

سبزپوشان اصفهانی در ادامه متن خود در کپشن ویدئویی که انتشار داده‌اند، آورده‌اند: «سرنگونی مهرداد رضایی در دقیقه 72 بازی  که باز هم خبری از اعلام خطا و پنالتی نیست. ما قضاوت نمی‌کنیم، قضاوت با شما!».

دیگر خبرها

  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • فرش قرمز آسیا زیرپای داوران زن ایرانی؛ کولاک گلاره و زری در بانکوک
  • ربیعی: بازی‌های تیم من را با وسواس قضاوت کنید!
  • طعنه باشگاه ذوب‌آهن: دکمه پنالتی ما خاموش شده!