Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بزرگنمایی خسارت سعودی آرامکو ازسوی آمریکایی‌ها نشان‌دهنده هدف‌های سلطه‌گرانه است، گفت: آمریکا به‌دنبال نفت منطقه شرقی عربستان است.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، یکم مهرماه) پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مسائل پیچیده و سختی که امروز منطقه خلیج‌فارس با آن مواجه است، امسال سفر به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های حداکثری آمریکا نتوانسته دستاوردی برای دشمنان داشته باشد، افزود: ملت ایران در مقابل این تحریم‌ها به‌خوبی استقامت و ایستادگی کرده است و به فضل الهی روند حرکت اقتصادی کشورمان در ماه‌های اخیر نسبت به گذشته رشد داشته و این نشان می‌دهد که توان مقابله کافی با تحریم‌ها را داریم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد به‌طور کامل منطقه را تحت سلطه خود در آورد و همه نفت منطقه شرقی عربستان را در اختیار داشته باشد و البته این دعوای آمریکا عمدتا با چین و دیگران است.
روحانی با اشاره به اینکه خوشحالم برای نخستین بار در تاریخ تخاصم ایران و آمریکا در یک‌ سال و نیم اخیر به نقطه‌ای رسیدیم که آمریکا از نظر سیاسی منزوی شده است، عنوان کرد: به جز یک تا دو کشور کوچک، بیشتر قاطع کشورها اقدام‌های آمریکا را محکوم می‌کنند.
وی در همین باره به موضوع تاسیسات نفتی آرامکو عربستان اشاره کرد و گفت: در موضوع سعودی آرامکو که محصول تجاوز آمریکا، عربستان، امارات، صهیونیسم و اذنابش به یمن است، همه افکار آزاد جهان آن‌ را محکوم می‌کند. آمریکایی‌ها در ظاهر ظلم و ستم به کشورها را برای خودشان توجیه می‌کنند، اما پاسخ یمن به تجاوز را نمی‌توانند ببینند و برایشان سنگین است و ظلم به مردم یمن را نمی‌بینند.
رئیس‌جمهوری با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • پرسپولیس در بین پرطرفدارترین تیمهای اینستاگرام!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است
  • الاتحاد دنبال جایگزینی ساویچ با فلیپه
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است