Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: سفرهای خارجی که توسط هر یک از دستگاه‌ها در هر عنوانی انجام می‌شود باید مفید و موثر برای استان باشد.

وی تاکید کرد: برای پذیرش هیات‌های تجاری باید هدف گذاری شده و برای اعزام نیز باید هماهنگی و مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان تا کنون با سفیران هفت کشور مختلف ملاقات داشته که آن‌ها پس از شنیدن قابلیت‌ و ظرفیت‌های زنجان برای مراوده با این استان، استقبال کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به ۶۱ درصد روابط تجاری استان زنجان با کشور ترکیه، افزود: باید برای نتیجه‌ گیری از این روابط، برنامه‌ریزی شود زیرا تنها دیدار با سفیران، کافی نبوده و در صورتی که در ادامه پیگیری نشود، دیدارها ارزشمند نخواهد بود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و نیازمندی‌های بخش تولید، گفت: این نمایشگاه حداقل باید منجر به انعقاد یک تفاهم‌نامه عملیاتی شود لذا ابتدا باید نیازسنجی از واحدهای تولیدی انجام شده و بر اساس آن برای تمام نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و فعالان حوزه‌های مختلف، فراخوان داده شود که توانایی ساخت کدام قطعه و محصول مورد نیاز را دارند و سپس با برگزاری نمایشگاه و دعوت از آن‌ها این توافق صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و نیازمندی‌های بخش تولید این است که بگوییم جوانان ایرانی می‌توانند محصولات مورد نیاز را در داخل بسازند، خاطرنشان کرد: تمام جوانان و غیورمردان این کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس با توان و قدرت خود به تمام دنیا نشان دادند که ما می‌توانیم.

مقام عالی اجرایی استان تصریح کرد: امروز نیز جوانان ایران اسلامی در بخش‌های نظامی و دفاعی بدون اینکه کسی خارج از کشور به آن‌ها چیزی بدهد به پیشرفتی رسیده‌اند که نیازمندی‌های خود را در داخل کشور ساخته و لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازند.

وی افزود: در صنعت نیز باید فرهنگ‌سازی شود که ما می‌توانیم قطعات مورد نیاز خود را در داخل کشور بسازیم.

حقیقی اظهار داشت: در صورتی که این نمایشگاه برگزار و منجر به انعقاد توافق جهت ساخت حتی یک مورد از محصولات وارداتی در داخل کشور شود نیز افتخار برزگی برای استان بوده و به سود بخش دولتی و خصوصی است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز همه باید به این واقعیت پی برده باشیم که کمتر حرف زده و بیشتر، اقدام عملی بکنیم و هر کس اینگونه عمل کند موفق بوده و می‌تواند خدمت شایسته‌ای به نظام و کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه  امروز باید به صادرات نیز به عنوان یک مساله نگاه شود تا مشکلات آن حل شود، خاطرنشان کرد: این که محصولات در داخل کشور و برای نیازهای داخلی استفاده شود خوب است اما دلیل اصلی برای کاهش صادرات نیست که این موضوع باید از سوی دبیرخانه کارگروه و گمرک استان بررسی و پیگیری شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب شناسی استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه استان به سرزمین وحی برای انجام حج تمتع اعزام می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجاج در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی در خصوص نحوه بازگشت حجاج نیز گفت: هنور تاریخ مشخصی در ارتباط با بازگشت حجاج اعلام نشده است اما معمولاً پروازهای بازگشت 25 روز پس از اعزام انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای زنجان در ارتباط با اعزام زائران حج عمره نیز گفت: طبق برنامه اعلام شده، فقط پنج تا شش فرودگاه بزرگ کشور شرایط اعزام زائران عمره را دارند و زنجان در این لیست قرار ندارد.

وی به موضوع برقراری پروازهای هوایی استان به فرودگاه‌های دیگر، گفت: این مهم از سوی فرودگاه زنجان و متولیان امر به ویژه استانداری در حال رایزنی است، اما مشکل اصلی به کمبود هواپیما باز می‌گردد.

به گفته مدیر فرودگاه شهدای زنجان، این فرودگاه در سال 1402 به 240 پرواز مسافربری داخلی و خارجی با 20 هزار و 843 مسافر و 982 پرواز غیر مسافری خدمات ارائه کرد؛ در سال 1401 نیز از این فرودگاه 32 پرواز مسافربری داخلی و خارجی با 3 هزار و 379 مسافر انجام و به هزار و 372 پرواز غیرمسافری خدمات ارائه شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی