Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی این استان حدود ۴۰۰ کیلومتر آن خاکی است و نیازمند زیرسازی و آسفالت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خدایار باقری هارونی اظهار داشت: هم‌اکنون  ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که از دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی موجود در استان  بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آسفالت شده است و ۴۰۰ کیلومتر مابقی خاکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی از میزان راه روستایی استان ۲۹۱ کیلومتر در محدوده شهرستان اردل، ۱۷۳ کیلومتر در بروجن، ۱۰۹ کیلومتر در بن، ۱۱۹ کیلومتر در سامان، ۱۳۶ کیلومتر در شهرکرد، ۶۸ کیلومتر در فارسان، ۷۷۱ کیلومتر در لردگان، ۵۸۱ کیلومتر در کوهرنگ و ۱۳۲ کیلومتر در شهرستان کیار واقع شده است. 

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه، تمامی جاده‌های استان از جمله راه روستایی باید آسفالت شود. 

باقری تصریح کرد: به دلیل موقعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن استان، هزینه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و آسفالت کردن راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری با مشکلاتی روبه رو است. 

وی از آسفالت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق سخت گذر شهرستانهای لردگان، کوهرنگ ، کیار و شهرکرد در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 استان چهارمحال و بختیاری  با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۴۱ شهر و  حدود ۸۴۰ روستا و آبادی است که حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ هنرمندان استان در جشنواره آسمان هشتم روستایی کردر رضوی هرمزگان موفق به کسب رتبه‌های برتر بخش‌های طراحی بروشور، طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن بزرگسال، بهترین بازیگر زن خردسال شدند.
همچنین این هنرمندان جایزه اثربرگزیده ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم روستایی کردر رضوی هرمزگان را هم از آن خود کردند.
در بخش طراحی بروشور اول: محمد حسن آقابابایی، در بخش طراحی صحنه اول: روح الله فتاحی، در بخش بهترین بازیگر زن بزرگسال: مرضیه کریمی، در بخش بهترین بازیگر زن خردسال: یسنا فتاحی و عنوان اثر برگزیده جشنواره به نمایش ضامن رسید.
این جشنواره ۲۹ تا ۳۱ فروردین در استان هرمزگان روستای کردر رضوی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری