Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخش‌هایی از این پیام آمده است: بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای آموزشی در ابتدای مهر ماه، می‌تواند به عنوان فرصتی مغتنم برای اندیشیدن در مورد مسائل کلان حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش روز دوشنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد تعلیم و تربیت در هر جامعه به این اعتبار که مسئول و متکفل تولید سرمایه انسانی آن جامعه است یکی از مهم‌ترین نهادها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این پیام تبریک تصریح شده است: این اهمیت از آنجا ناشی می‌شود که نیروی انسانی توانمند، مبنا و پیشران هرگونه پیشرفت و ارتقاء در جوامع است و با توجه به این نکته نهاد تربیت کننده این سرمایه هم باید همواره مورد توجه باشد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این پیام تبریک یادآور شد: با نگاه و مداقه در مفاد سند بنیادین آموزش و پرورش مشاهده می‌شود که هم در مبانی نظری این سند و هم در بخش مربوط به فلسفه اسلامی تعلیم و تربیت مبانی نظری و فکری تربیت اسلامی به خوبی تبیین شده است.
در ادامه این پیام تبریک آمده است: همچنین در بخش مربوط به راهبردها و اقدامات این سند و با توجه به مباحث فکری مطرح شده در بخش‌های پیشین، برنامه‌های مشخص و مدون و ناظر به موقعیت فعلی و موقعیت مطلوب و همچنین توانمندی‌ها و... ترسیم شده است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این پیام خاطرنشان کرد: در موضوع آموزش عالی هم اسنادی مانند سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع علمی کشور و... به عنوان اسناد راهبردی و بالادستی این بخش، نقشه راه حرکت به سمت موقعیت مطلوب را با توجه به شرایط ملی و بین‌المللی و نقاط قوت و... تبیین کرده‌اند.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ به عنوان نخستین سال تحصیلی دهه پنجم انقلاب اسلامی بر نقش مهم و حیاتی نهادهای آموزشی در تحقق اهداف خطیر انقلاب اسلامی تاکید کرد.

در این پیام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به این نقش حیاتی، اهمیت سیاست گذاری و برنامه‌ریزی به منظور زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را مورد تاکید قرار داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی 98 شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کد خبر 6080274 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • پیام شبانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود
  • پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی کلید خورد | شروع سال تحصیلی بر اساس وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی