Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۱۰۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلاشدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته با رنج مبتلایان و تلفات انسانی تب کریمه کنگو در کشور مواجه هستیم، افزود: امسال همانند سال قبل عارضه شیوع تب کریمه کنگو در کشور داشتیم و به عبارت دیگر تغییر خاصی از لحاظ بروز بیماری و تعداد فوتی نسبت به سال‌های قبل نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، توسعه دامپروری و تردد بیشتر دام در کشور شرایط مخاطرات به سبب فعالیت کنه‌ها که عامل اصلی انتقال دهنده بیماری مشترک دام و انسان هستند، افزایش می‌یابد به طوریکه اگر دام در کشتارگاه‌ها کشتار نشود، احتمال آلودگی و افزایش تعداد مبتلایان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو به ۹۶ نفر رسید/ گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر آمار ۸ نفر از تعداد فوتی‌ها مربوط به این استان است که این امر بیانگر آلوده بودن مناطق مرزی و کشور‌های همسایه است که به سبب قاچاق دام، امکان انتقال عوامل بیماری در این مناطق پررنگ‌تر می‌شود.

وی در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به آنکه بیماری تب کریمه کنگو با رفتار‌های مخاطره آمیز همچون کشتار دام خارج از کشتارگاه افزایش می‌یابد، از این رو به افرادی که با دام سروکار دارند، توصیه می‌شود که نسبت به سم پاشی اسطبل‌های خود علیه کنه اقدام کنند.

به گفته رفیعی پور، با خرید دام و گوشت از مراکز مجاز جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو نیست و تنها برخی رفتار‌های پرخطر مبنی بر خرید گوشت از مراکز غیر مجاز زمینه را برای بروز بیماری در کشور فراهم می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم با رعایت اصول بهداشتی در سال‌های آتی رویه تکرار بیماری در سال‌های آتی را کاهش دهند یا به صفر برسانند.

انتهای پیام/

قاچاق دام عامل اصلی افزایش تلفات در استان سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران، رکورددار چندقلوزایی در کشور

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: تهران با ثبت پنج هزار و ۷۸۷ رویداد چندقلوزایی در سال گذشته رکورددار این رویداد تولد در کشور بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان ثبت احوال، بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، از این تعداد چندقلوزایی در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو و ۲ رویداد پنج قلو بوده است.

همچنین حدود ۳.۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با پنج هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با سه هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با سه هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس آمارهای سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵ هزار و ۹۳۳ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

کد خبر 745554

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید
  • تهران، رکورددار چندقلوزایی در کشور
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل